stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 46078
  • 20 فروردین 1399 - 17:18
2
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان:

پروژه‌های فناوری در اولویت شهرداری قرار گیرد

پروژه‌های فناوری در اولویت شهرداری قرار گیرد
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان تاکید کرد: شهرداری همدان باید در اولويت بندی هزینه‌کردهای عمرانی، پروژه‌های فناوری را در اولویت نخست قرار دهد.
قلم | qalamna.ir :

قلم، نرگس نوراله‌زاده در جلسه هفته جاری کمیسیون شهرسازی و معماری  شورای شهر همدان بیان کرد: با توجه به ارائه گزارش معاونت شهرسازی و معماری شهرداری همدان در زمینه اصلاح روند صدور  پروانه ساختمانی، با اصلاح روند صدور پروانه ساختمانی موافقت و مقرر شد بدین سان مسئولیت طراحی نقشه‌های پروانه ساختمانی به دفاتر مهندسی واجد صلاحیت واگذار و صرفاً کنترل موردی نقشه‌ها توسط  شهرداری و  نظام مهندسی انجام می شود.

وی در راستای تشریح این موضوع ادامه داد: تنها ضوابط شهرسازی توسط شهرداری انجام پذیرد و تا پایان اردیبهشت‌ماه برای ساختمان‌هایی تا ۳ طبقه، این امر به دفاتر پیشخوان واگذار و پس از برداشتن محدودیت‌های ناشی از  بحران کرونا و آموزش‌های لازم، مابقی ساختمان‌ها تا ۶ سقف نیز طراحی و کنترل نقشه‌ها به دفاتر واگذار شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری  شورای شهر همدان در ادامه صحبت های خود خاطر نشان کرد: اجرای  سیستم یکپارچه شهرسازی و نوسازی و اجرای پروژه آرشیو الکترونیکی در مناطق چهارگانه نیازمند ایجاد زیرساخت‌های الکترونیکی از جمله خرید دیتاسنتر است.

نوراله‌زاده واگذاری بخشی از اقدامات حوزه صدور پروانه‌های ساختمانی به بخش خصوصی و دفاتر تسهیل گرانه را بسیار حائز اهمیت برشمرد و تصریح کرد: شهرداری همدان باید در اولویت بندی هزینه‌کردهای عمرانی، پروژه‌های فناوری را نیز در اولویت نخست قرار دهد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری  شورای شهر همدان در پایان صحبت خود تاکید کرد: به منظور حفظ و نگهداری باغ‌ها و هم چنین تدوین ضوابط و مقررات و حفظ و احیای بافت‌های واجد ارزش، با تشکیل دو کمیته به نام‌های “حفظ و نگهداری باغات” و “حفظ و احیای بافت های واجد ارزش” زیرمجموعه کمیسیون شهرسازی و معماری شورا موافقت شد که با حضور اساتید صاحب‌نظر و افراد دارای تجربه در این دو حوزه به ریاست رضوان سلماسی، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان پیش خواهد رفت.

 

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.