stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 461761
  • 29 خرداد 1402 - 19:24
0

مجموع عفوشدگان در تهران ۱۵ هزار نفر بودند

قلم | qalamna.ir :
تسنیم، القاصی‌مهر گفت: ۱۵ هزار نفر از محکومان اعم از محکومین با متهمین اغتشاشات اخیر و سایر جرایم دیگر در سال گذشته مشمول عفو قرار گرفتند.  رییس کل دادگستری استان تهران که در نشست کمیسیون استانی بررسی عفو، بخشودگی و تخفیف مجازات زندانیان استان تهران صحبت می‌کرد، همچنین گفت: استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمندسازی قوه قضاییه از راهبرد‌هایی است که در دوران تحول و تعالی دنبال می‌شود و استفاده از پابند‌های الکترونیکی یکی از مصادیق آن است. سال قبل ۲ هزار و ۱۰۵ نفر از زندانیان استان تهران مشمول آزادی با پابند الکترونیکی شدند و این موضوع نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۲۲ درصد رشد داشته است.
وی گفت: فرد زندانی که مشمول پابند الکترونیک می‌شود، به طور کامل آزاد نشده و تحت نظارت سامانه‌های الکترونیک و در دسترس دستگاه قضایی است و در عین حال با حضور در خانواده و اجتماع، فرصت بهتری در مسیر بازاجتماعی شدن و بازگشت به جامعه برای او فراهم می‌شود.
القاصی‌مهر گفت: همه در مقابل خانواده زندانیان مسئول هستیم و برای کاهش آسیب‌های ناشی از زندانی شدن افراد در سال گذشته برای ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از زندانیان اشتغال ایجاد شده، که این رشد ۷۶ درصدی نسبت به سال قبل از جمله اقدامات صورت گرفته برای کمک به اصلاح زندانیان و کاهش آسیب‌های غیر مستقیم ناشی از زندانی شدن افراد به خانواده آنهاست. رییس کل دادگستری استان تهران در تشریح اقدامات کمیسیون عفو، بخشودگی و تخفیف مجازات زندانیان در سال گذشته گفت: از مجموع درخواست‌ها و بررسی‌های صورت گرفته که به کمیسیون عفو مرکز پیشنهاد شده است، ۱۱۷۲ نفر از زندانیان با تعلیق مجازات، از نهاد‌های ارفاقی بهره‌مند شدند و ۱۲۱۹ نفر با صدور حکم مشمول آزادی مشروط قرار گرفتند.
وی افزود: در موضوع حمایت از خانواده زندانیان و صیانت و حفظ نهاد خانواده، زندانیان استان تهران در سال گذشته ۲۱ هزار و ۹۶ نوبت به مرخصی اعزام و ۱۱۰۴ نفر از زندانیان نیز به شهرستان‌های محل اقامت خود منتقل شدند. القاصی‌مهر با اشاره به اهمیت حضور میدانی و نظارت بر زندان‌های استان تهران گفت: در طی سال گذشته مسئولان قضایی در استان تهران، ۷ هزار نوبت از زندان‌های سطح استان بازدید داشته‌اند که در نوع خود آمار شاخصی است. وی گفت: در اقدامی منحصربه‌فرد، طی یک روز ۵۳۰ نفر از قضات دادگستری استان تهران در همه بازداشتگاه‌ها حاضر شدند و همه افراد بازداشتی را ملاقات کردند.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.