stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 462309
  • 10 تیر 1402 - 18:39
0

ثبت ۱۱ مورد غرق‌شدگی از ابتدای سال تاکنون در دزفول

ثبت ۱۱ مورد غرق‌شدگی از ابتدای سال تاکنون در دزفول
خوزستان - رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول از ثبت ۱۱ مورد غرق‌شدگی از ابتدای امسال تاکنون در دزفول خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

رضا معمارزاده رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهار کرد: تعداد غرق شدگان امسال در دزفول در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته، رشد ۲ برابری داشته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه قسمت‌هایی از ساحل رودخانه دز که با تابلوی «شنا کردن ممنوع» مشخص شده محل مناسبی برای شنا نیست، افزود: غرق‌شدگی از جمله حوادث تلخی است که هر ساله با شروع فصل گرما و حضور گردشگران در حاشیه رودخانه دز، رقم می‌خورد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول به نکات آموزشی پیشگیری از غرق‌شدگی اشاره و عنوان کرد: شهروندان همواره در نزدیکی آب، وسایل نجات مناسب مانند توپ هوا، تیوپ شنا، جلیقه نجات و یا تخته شنا را در دسترس داشته باشند چرا که این وسایل به افراد کمک می‌کند تا در صورت لغزیدن یا کمبود انرژی، به راحتی بر روی آب بمانند و غرق نشوند.

معمارزاده تاکید کرد: توجه هرچه بیشتر شهروندان به تابلوها و علائم هشدار دهنده نصب شده در مناطق ممنوعه می‌تواند موجب کاهش چشمگیر آمار حوادث دلخراش و جبران ناپذیر این چنینی شود.

وی افزود: ضرورت دارد افراد همواره قبل از ورود به آب، به کمک افراد بومی منطقه از شدت جریان آب، عمق آب و محیط اطرافتان آگاه شوند، این اطلاعات به افراد کمک می‌کند تا خود را در معرض خطر غرق‌شدگی قرار ندهند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: محل‌های ممنوعه شنا توسط کارشناسان خبره سازمان‌های ذی ربط تعیین و این نقاط، مکانی بسیار خطرناک حتی برای شناگران ماهر است، بنابراین لازم است تا همه شهروندان به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشند و تحت هیچ شرایطی محل‌های ناایمن را برای شنا انتخاب نکنند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.