stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 462373
  • 12 تیر 1402 - 14:53
0

ترخیص ۷۰ درصد کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی(ره)

ترخیص ۷۰ درصد کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی(ره)
خوزستان - ناظر گمرکات خوزستان گفت: ۷۰ درصد کالای اساسی معادل ۱۸ میلیون تن از گمرک بندر امام خمینی (ره) ترخیص شده است.
قلم | qalamna.ir :

بهروز قره بیگی ناظر گمرکات خوزستان با اشاره به رویکرد دولت در سرعت بخشیدن به ترخیص کالای اساسی گفت: طرح ترخیص درصدی کالا برای سرعت بخشیدن به خروج کالا از بنادر استان استفاده می‌شود، بیشتر کالا‌هایی که برای ترخیص مشکل تامین ارز دارند از این راهکار استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد کالای اساسی معادل ۱۸ میلیون تن از گمرک بندر امام خمینی(ره) ترخیص شده است، بیان کرد: درآمد سال جاری گمرک استان به میزان ۱۵۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

قره بیگی با بیان اینکه در حال حاضر ترانشیپ کالا در مرز‌های زمینی ایران انجام می‌شود، افزود: ضروری است تا مشکلات زیر ساختی در ترانشیپ کالا در باراندازمرز‌های زمینی استان تقویت شود.

ناظر گمرکات خوزستان افزود: کالا‌های وارداتی در برخی موارد به دلیل تامین نشدن ارز ماه‌ها در انبار می‌مانند به همین دلیل از روش درصدی برای ترخیص زودتر این کالا‌ها استفاده می‌شود.

قره بیگی با اشاره به کمبود نیروی یگان حفاظت در گمرکات خوزستان ادامه داد: متاسفانه در زمینه نیروی یگان حفاظت کمبود‌های زیادی داریم که نیاز است از نیرو‌های نظامی و انتظامی در این حوزه نیرو استخدام شود تا امکان بازدارندگی در شرایط خاص را داشته باشند.

ناظر گمرکات خوزستان در خصوص کم کاری برخی دستگاه‌ها در صدور مجوز کالا‌های ملوانی گفت: دستگاه‌های مختلفی در صدور مجوز ترخیص کالا‌های ملوانی دخالت دارند که متاسفانه همکاری خوبی در این بخش وجود ندارد.

وی افزود: مجوز ترخیص این نوع کالا‌های وارداتی باید در مدت هفت روز توسط سازمان‌هایی، چون بهداشت و استاندارد صادر شود، اما متاسفانه مجوز‌ها در این مدت صادر نمی‌شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.