stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
  • کد خبر : 462784
  • 21 تیر 1402 - 19:24
3

پای پهپاد‌های ایرانی به آفریقا باز شد

پای پهپاد‌های ایرانی به آفریقا باز شد
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: پهپاد‌های تولیدی شرکت‌های دانش بنیان ایرانی با حضور رئیس جمهور در مرکز نوآوری و فناوری ایران در نایروبی باهدف بازاریابی برای محصولات دانش بنیان ایرانی رونمایی شد.
پهپاد‌های تولیدی شرکت‌های دانش بنیان ایرانی که کاربرد‌های دوگانه برای «سم پاشی» زمین‌های کشاورزی و همچنین «بازرسی مزرعه» با قابلیت پردازش تصویر برای اموری از جمله نقشه برداری و تشخیص آفات مزارع دارد، روز چهارشنبه در جریان سفر رییس جمهور و هیات همراه به کنیا با حضور سیدابراهیم رئیسی در مرکز نوآوری و فناوری ایران در نایروبی باهدف بازاریابی برای محصولات دانش بنیان ایرانی رونمایی شد.
پهپاد پلیکان ۲ ساخت یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی است که دارای قابلیت‌های منحصر به فردی از جمله پیشرانه صنعتی ضد آب و گرد و غبار، دارای بازو‌های جداشونده و آماده‌سازی در ۲ دقیقه، پرواز اتوماتیک، پاشش ۲ هکتار در هر پرواز، پوشش عرضی ۵ الی ۶ متر، قابلیت نصب انواع ماژول‌های کشاورزی، پمپاژ ۶ لیتر در هر دقیقه و دارای نرم‌افزار هوشمند تشخیص مسیر پرواز است.
رئیسی صبح امروز به وقت محلی وارد فرودگاه نایروبی شد و مورد استقبال مقامات کنیایی قرار گرفت و سپس آیین استقبال رسمی از سوی «ویلیام سامویی روتو» رئیس جمهور کنیا در محل کاخ ریاست جمهوری این کشور انجام شد.
رؤسای جمهور ایران و کنیا پس از معارفه هیات‌های سیاسی، وارد مذاکره خصوصی شدند؛ انجام مذاکرات مشترک هیأت‌های عالی‌رتبه دو کشور و امضای پنج سند همکاری از برنامه‌های امروز رئیس جمهور ایران و هیأت همراه در کنیا بود.
این نخستین سفر رئیس جمهور ایران به آفریقا پس از ۱۱ سال است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.