stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 464341
  • 23 مرداد 1402 - 20:56
0

بومی سازی قطعات حساس صنعت نیشکر

بومی سازی قطعات حساس صنعت نیشکر
روند قابل قبول تعمیرات اساسی کارخانه‌های شکر در کنار کشت مطلوب و رشد خوب مزارع نیشکر، باعث شده در سال جهش تولید، این امیدواری برای جهش بیش از 50 درصدی تولید شکر ایجاد شود.
قلم | qalamna.ir :

همزمانی دو عملیات «کشت» نیشکر و «اورهال» کارخانه‌های شکر، صنعت نیشکر را در این روزهای داغِ تابستانی، به میدان همّت کارگران تبدیل کرده و مسیر را برای افزایش تولید همواره کرده است. روند قابل قبول تعمیرات اساسی کارخانه‌های شکر در کنار کشت مطلوب و رشد خوب مزارع نیشکر، باعث شده در سال جهش تولید، این امیدواری برای جهش بیش از ۵۰ درصدی تولید شکر ایجاد شود.

تعمیرات کارخانه‌های شکر واحدهای هشتگانه توسعه، پیشرفتی ۷۵ درصدی داشته و به گفته معاون صنعت شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، این عملیات در بخش آسیاب‌ها، کوره‌های بخار و سالن تولید شکر مطلوب بوده و تا هفته اول مهرماه ادامه دارد.

استفاده از توان راصد صنعت توسعه در عملیات اورهال

تعمیرات امسال با سال گذشته از یک وجه تمایز برخوردار است. درخشان‌زاده این تمایز را در استفاده از توان و تجهیزات شرکت راصد صنعت توسعه در اورهال کارخانه‌ها می‌داند. راصد صنعت، از شرکت‌های زیرمجموعه توسعه نیشکر است که در کنار طراحی و اجرای سازه‌ها و ایستگاه‌های انتقال آب، توانسته در طراحی و ساخت قطعات و همچنین تولید الکتروپمپ و الکتروموتورهای تخصصی نیز دست یابد.

ایجاد ظرفیت در طراحی و ساخت قطعات صنعتی مورد نیاز شرکت توسعه نیشکر از این منظر اهمیت دارد که این شرکت را از وابستگی به واردات «قطعات حساس» بی‌نیاز می‌کند و موجب پایداری می‌شود.

آمادگی حداکثری برای شروع تولید، از دیگر موضوعاتی است که معاون صنعت شرکت توسعه نیشکر به‌ آن اشاره می‌کند. به گفته درخشان‌زاده، با توجه به وضعیت مطلوب مزارع نیشکر، پیش‌بینی می‌شود که تولید شکر افزایشی بیش از ۵۰ درصدی داشته باشد.

تصفیه بیش از ۵۲۲ هزار تُن شکر خام

این مقام مسئول در حوزه صنعت در ادامه به روند تصفیه شکر اعلام کرد که تا ۱۷ مردادماه سال جاری از مجموع شکر خام تولیدی و وارداتی، بیش از ۵۲۲ هزار تن شکر سفید تولید شده و عملیات تصفیه شکر تا ۱۵ شهریورماه ادامه می‌یابد. شکر تولیدی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و شکر تصفیه شده وارداتی بر اساس نیاز کشور، وارد بازار می‌شود.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.