stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 464732
  • 07 شهریور 1402 - 9:10
0

افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر امام خمینی(ره) ‌به ۴۵ میلیون تن

افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر امام خمینی(ره) ‌به ۴۵ میلیون تن
خوزستان - وزیر راه‌ و شهرسازی ضمن افتتاح انبارهای غلات مکانیزه در مجتمع بندری امام خمینی(ره) گفت: با افتتاح این انبارها زمان تخلیه کالا از کشتی‌ها، ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.
قلم | qalamna.ir :

 مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی پس افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) و بازدید از تجهیزات استراتژیک این بندر بزرگ تجاری کشور، در سالن جلسات اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان برای انعقاد تفاهم‌نامه پروژه‌های سرمایه‌گذاری بندر امام خمینی(ره) با بخش خصوصی و نیز افتتاح ویدئو کنفرانسی پروژه‌های بنادر شادگان، خرمشهر، آبادان، اروند کنار و چوئبده، حضور یافت.

در این جلسه، با حضور مسئولان عالی رتبه سازمان بنادر و دریانوردی کشور و خوزستان برگزار شد که اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان دو تفاهم‌نامه با بخش خصوصی انعقاد کرد. انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از پایانه شماره یک غلات بندر امام خمینی(ره) به ارزش ریالی ۱۲ هزار میلیارد با پیش‌بینی اشتغالزایی ۱۵۰ نفری بین اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با شرکت کشت و صنعت اکسون، انجام شد.

از دیگر پروژه‌های انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از پایانه مواد معدنی بندر امام خمینی(ره) به ارزش ریالی هشت هزار میلیاردی و پیش‌بینی اشتغالزایی ۲۰۰ نفری بین اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی، انجام شد.

در این مراسم در بخش توسعه، تجهیز و نگهداری زیرساخت بندر خرمشهر، ارتقا شبکه اطفا حریق، ساختمان‌های چند منظوره، بهسازی ترمینال مسافری، دیوار‌های پیرامونی و در‌های ورود و خروج و انبار به ارزش ریالی دو هزار و ۵۱۳ میلیارد، به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح و بهره‌برداری آن‌ها آغاز شد. از دیگر پروژه‌ها، احداث شبکه برق‌رسانی و اتصال فیبر نوری به طول ۱۴ کیلومتر در بندر تجاری شادگان به ارزش ریالی ۸۰۰ میلیارد افتتاح و بهره‌برداری آن آغاز شد.

بهره‌برداری و افتتاح احداث انبار کالا و اجرای فاز دوم تعمیرات را دسترسی به بندر آبادان به ارزش ریالی یک هزار و ۴۷۵ میلیارد، اسکله بتنی هزار تنی و بهسازی محوطه‌های بندر اروند کنار به ارزش دو هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال، احداث اسکله بتنی قدیم و بهسازی محوطه‌های بندر چوئبده به ارزش ریالی ۶۸۰ میلیارد از دیگر پروژه‌های که با حضور وزیر راه و شهرسازی و به صورت ویدئو کنفرانس، انجام شد.

در سفر مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی که به مناسبت هفته دولت به خوزستان انجام گرفت، در مجموع ۲۶ پروژه سرمایه‌گذاری بخش دولتی و خصوصی به ارزش ۵۹ هزار و ۵۱۵ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۲ هزار و ۸۸۵ نفری در بنادر خوزستان با حضور وزیر راه و شهرسازی بهره‌برداری و یا عملیات اجرایی آنها، انجام شد.

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.