stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 464863
  • 11 شهریور 1402 - 17:38
2
معاون ثبت اسناد:

حدنگاری ۹۹.۷ درصد عرصه‌های ملی کشور انجام شد

حدنگاری ۹۹.۷ درصد عرصه‌های ملی کشور انجام شد
خوزستان - این مقام مسئول اعلام کرد: حدنگاری(کاداستر) ۹۹.۷ درصد عرصه‌های ملی کشور یعنی ۱۳۶ میلیون هکتار انجام شده و باقی مانده اراضی به دلیل عدم رفع تخلف انجام نشده است.
قلم | qalamna.ir :

صفدر کشاورز معاون املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امروز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر کل ثبت اسناد و املاک خوزستان در محل دادگستری خوزستان اظهار داشت: در حوزه حدنگاری اراضی کشاورزی نیز از ۱۸‌میلیون هکتار عرصه کشاورزی، هفت میلیون هکتار معادل ۴۲ درصد این اراضی حدنگاری( سند دار ) شده است و در نظر داریم‌ که تا سال ۱۴۰۳ به اتمام برسد.

وی گفت: خوزستان در خصوص تشکیل کمیسیون رفع تداخلات اراضی از استان‌های آخر کشور است و تنها ۱۰ درصد رفع تداخلات اراضی انجام شده است.

معاون املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تلاش می کند در راستای برنامه سند تحول قضایی و سند تحول سازمانی، در حوزه ثبت شرکت‌ها از تعیین نام تا ثبت اطلاعات به صورت الکترونیک از طریق سامانه “ثبت شرکت‌ها” انجام و نتیجه بررسی نیز به صورت الکترونیک برای متقاضی ارسال شود.

وی گفت: ارتقاء و بازآرایی سامانه ثبت شرکت‌ها و هوشمند سازی آن در دستور کار قرار گرفته است و تا آبان ماه امسال رونمایی می‌شود.

کشاورز با بیان اینکه صدور سند تک برگ از بروز بسیاری تخلفات جلوگیری می‌کند ادامه داد: از سال ۸۹ صدور اسناد از حالت سنتی به صورت تک برگ تغییر کرده و در اسناد تک برگ از بروز بسیاری تخلفات با ثبت نقشه جلوگیری شده است.

معاون املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه در حوزه بافت مسکونی شهری از دهه هفتاد تهیه نقشه شهرها انجام گرفته است ادامه داد: تهیه نقشه بافت‌مسکونی روستایی با همکاری بنیاد مسکن‌ انجام و اسناد مالکیت روستایی نیز صادر شده است.

زمان خوب امروز شنبه به عنوان مدیر کل جدید ثبت اسناد و املاک خوزستان معرفی شد و از زحمات ” محمود بهرسی” مدیر کل سابق این اداره کل تقدیر شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.