stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
  • کد خبر : 465569
  • 04 شهریور 1402 - 13:11
2

راه اندازی واحد‌های صنعتی در خوزستان براساس ارزش زنجیره‌های تولید

راه اندازی واحد‌های صنعتی در خوزستان براساس ارزش زنجیره‌های تولید
خوزستان - مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: راهبرد حوزه وزارت صمت برای راه اندازی واحد‌های صنعتی جدید، ایجاد ارزش در زنجیره‌های تولید است.
قلم | qalamna.ir :

حمیدرضا فلاح مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و فرارسیدن هفته دولت، اظهار داشت: ایجاد ارزش در زنجیره‌های تولید، راهبرد حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای راه اندازی واحد‌های صنعتی جدید است.راه اندازی واحد‌های صنعتی در خوزستان براساس ارزش زنجیره‌های تولید

وی به شناسایی ۵ زنجیره اصلی در حوزه صنعت براساس قابلیت‌هایی که در خوزستان وجود دارد، اشاره کرد و افزود: این زنجیره‌ها باید از ابتدا و تامین مواد اولیه تا انتهای طرح و تولید محصول، ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی داشته باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: محوریت کنونی کار تمرکز بر تکمیل زنجیره‌های ارزش افزوده استان است که علاوه بر توان تامین مواد اولیه و ارزش افزده بالا در دوره تولید، امکان صادرات نیز وجود داشته باشد.

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان به تدوین برنامه ۵ ساله و مطابق با برنامه هفتم توسعه و همچنین برنامه‌ای یکساله اشاره و اضافه کرد: درحال حاضر ۱۲۰ طرح از سوی سازمان صمت طراحی شده و در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود.

وی گفت: این طرح‌ها علاوه بر قرار داشتن در راستای تکمیل زنجیره‌های ارزش افزوده و داشتن قابلیت رقابت جهانی، امکان تامین مواد اولیه و ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز آن‌ها فراهم است.

فلاح زاده با بیان اینکه این طرح‌ها جنبه پیشنهاد به متقاضیان دارند، گفت: براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، دستگاه‌هایی از جمله؛ صنعت، معدن و تجارت مکلف به صدور مجوز در مدت ۱۰ روز برای درخواست‌های ثبت شده در سامانه ملی مجوزها، بدون در نظر گرفتن اهلیت موضوع است.

وی صدور مجوز بدون بررسی‌های لازم را آسیب زا دانست و افزود: باید صدور مجوز‌هایی که منطبق بر توانایی‌ها و ظرفیت‌های استان خوزستان و سرمایه گذاران است، ساماندهی شود و مکاتبه‌ها و پیگیری‌های لازم در این رابطه انجام شده است و امیدواریم این مشکل حل شود.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.