stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 467757
  • 27 آبان 1402 - 18:24
1

 خالص‌سازی قاتل شایسته‌سالاری است

 خالص‌سازی قاتل شایسته‌سالاری است
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: سایت جماران نوشت: فعال سیاسی اصولگرا گفت: نگاه ما این است که شورای نگهبان با رأفت و دقت بیشتری پرونده‌های این عزیزان را بررسی کند و اجازه ندهد به کسی در این رابطه‌ها ظلم شود؛ و اجازه بدهند که مردم و کاندیداها، شورای نگهبان را به عنوان استوانه عدالت ببینند؛ و نه چیز دیگر.
منصور حقیقت پور،در گفتگویی به اظهارات اخیر صادق محصولی واکنش نشان داده است که مشروح اظهارات او را در ادامه به نقل از جماران می خوانید.
نظر شما در خصوص حرف‌های اخیر صادق محصولی مبنی بر اینکه «خالص‌سازی اسم رمز حمله به شایسته‌سالاری شده»، چیست؟
خالص‌سازی حمله به شایسته‌سالاری نیست؛ خالص‌سازی قاتل شایسته‌سالاری است. شما با خالص‌سازی دوستان خودتان را سر کار می‌گذارید و آدم‌های لایق و شایسته را منزوی می‌کنید. همین انزوایی که از عقلا و شایستگان صورت می‌گیرد، شما را به سمتی می‌برد که به اسم خالص‌سازی کوتوله‌ها را در رأس این مملکت قرار می‌دهید.
اجازه دهید که ایران را ایرانی‌ها، عقلا و بزرگان ایران اداره کنند و شما بساط خالص‌سازی را جمع کنید و در حجره‌ای بنشینید و دنبال کاسبی خودتان باشید.
در خصوص ردصلاحیت‌های گسترده توسط هیأت اجرایی برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم نظر شما چیست؟
ما در سنوات گذشته متوسط هشت درصد ردصلاحیت توسط هیأت‌های اجرایی داشتیم و این دوره به ۲۸ درصد رسیده که این طبیعی نیست و به نظر می‌رسد می‌تواند مقدمه حذف خیلی از افراد شایسته باشد که ما سراغ داریم و می‌بینیم در این قصه افتاده‌اند. دامنه این کار حتما باید محدود شود و حتما باید شورای نگهبان ورود داشته باشد و تجدیدنظر کند و کسانی که در این رابطه حق‌شان تضییع شده، شورای نگهبان باید به عنوان جایی که قانون اساسی و امام امت به عنوان استوانه اجرای عدالت در نظر گرفته، عادلانه رفتار کند و افرادی که خارج از مدار عدالت کنار گذاشته شده‌اند را مجددا برگرداند، اصلاح کند و حتی هیأت‌های اجرایی که خارج از مدار عدالت کسی را حذف کرده‌اند، به عنوان یک نمره منفی داشته باشند و سال‌های دیگر اینها حق نداشته باشند که در انتخابات نقش داشته باشند.
به نظر شما دیداری که اعضای شورای نگهبان به رهبری داشتند و تأید رهبری بر برگزاری «انتخابات پرشور» چه تأثیری می‌تواند در روند برگزاری انتخابات داشته باشد؟
من از این کلام مقام معظم رهبری خوشحال و مسرور شدم. پر شور که باشد، رقابت هم در آن هست. با توجه به این دیدگاه وسیعی که مقام معظم رهبری فرمودند، نگاه ما این است که شورای نگهبان با رأفت و دقت بیشتری پرونده‌های این عزیزان را بررسی کند و اجازه ندهد به کسی در این رابطه‌ها ظلم شود؛ و اجازه بدهند که مردم و کاندیداها، شورای نگهبان را به عنوان استوانه عدالت ببینند؛ و نه چیز دیگر.
بنده به عنوان یک فعال سیاسی پرشوری انتخابات را در مشارکت بالای ۵۰ درصد می‌دانم؛ اگر بالای ۵۰ درصد مشارکت در کل کشور بود، انتخابات پرشور است و اگر کمتر از آن بود، پرشور نیست. ما تجربه ۹۸ درصد مشارکت را در کشور داریم؛ حالا اگر ۶۰ درصد شد که خیلی عالی ولی به نظر من زیر ۵۰ درصد نمی‌تواند پرشور و رقابتی باشد.
با این نگاه شورای نگهبان باید اجازه پرشوری را با تأیید صحیح و سهل گرفتن بدهد و اجازه بدهد که افکار و اندیشه‌های مختلف بتوانند در انتخابات شرکت کنند؛ هیچ اشکالی هم ندارد کسانی که چهارچوب نظام را قبول دارند ولی به لحاظ سیاسی، اجتماعی و اقتصادی با ما اختلاف سلیقه دارند، هم شرکت کنند. مجلس محل تضارب آراء است. حرف‌هایی که در مجلس پشت تریبون گفته می‌شود هزینه‌اش بسیار کمتر است تا حرف‌هایی که در کف خیابان با شیشه شکستن و ماشین آتش زدن برای ما هزینه تولید می‌کند.
لذا ما توقع داریم که شورای نگهبان با تدابیرش پرشوری و رقابتی بودن انتخابات ۱۴۰۲ را تأمین کند. علی رغم اینکه مشکلاتی در کشور وجود دارد، سفره مردم کوچک شده، مردم در تنگنا قرار گرفته‌اند و اشکال آنها درست است ولی از مردم خواهش می‌کنیم در انتخابات شرکت کنند. راه تغییر خیلی از روندها در کشور، پای صندوق رأی مشخص می‌شود و با قهر کردن هیچ تغییری رخ نمی‌دهد. از مردم خواهش می‌کنیم ان شاء الله پر شور شرکت و موجبات تغییر را فراهم کنند.

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.