stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 471559
  • 23 اسفند 1402 - 14:16
1

پوتین: روسیه برای جنگ هسته‌ای آماده است

پوتین: روسیه برای جنگ هسته‌ای آماده است

رئیس‌جمهور روسیه گفت روسیه برای یک درگیری هسته‌ای احتمالی آماده است، گرچه بعید است اوضاع به این نتیجه برسد.

قلم | qalamna.ir :

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در جریان مصاحبه با «دیمیتری کیسلف» مدیر شبکه‌های روسی روسیا۱ و نووستی دباره مسائل مختلف داخلی و بین‌المللی اظهارنظر کرد.

رئیس‌جمهور روسیه گفت، روسیه هم از نظر نظامی و هم از نظر فناوری برای یک درگیری هسته‌ای احتمالی آماده است، اگرچه بعید است اوضاع به این نتیجه برسد.

پوتین گفت: «از نقطه نظر نظامی و فنی، البته که ما آماده هستیم.»

رئیس‌جمهور روسیه افزود که همتای آمریکایی او، جو بایدن، بخشی از یک «مکتب سنتی سیاسی» است و همچنین آمریکا متخصصان بسیاری در رابطه روسیه و آمریکا و بازدارندگی استراتژیک دارد.

پوتین گفت: «به همین دلیل است که فکر نمی‌کنم حرکت همه چیز در آن جهت باشد، اما ما برای این کار آماده‌ایم.»

پوتین: روسیه برای جنگ هسته‌ای آماده است

«فعلا نیازی به سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در اوکراین نیست»

اسپوتنیک، رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت، هنوز هیچ نیازی به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی به عنوان بخشی از «عملیات نظامی ویژه» روسیه در اوکراین وجود نداشته است.

پوتین گفت: «چرا باید از سلاح‌های کشتار جمعی استفاده کنیم؟ هرگز چنین نیازی وجود نداشته است.» ولادیمیر پوتین در پاسخ به اینکه آیا هرگز چنین ایده‌ای به ذهنش خطور کرده است، گفت: «نه، اما چرا؟»

رئیس‌جمهور روسیه گفت روسیه آماده استفاده از سلاح‌های هسته‌ای، در صورت تهدید موجودیت کشور روسیه است. پوتین همچنین گفت سه‌گانه هسته‌ای روسیه از هر کشور دیگری پیشرفته‌تر است.

او افزود: «سه‌گانه هسته‌ای روسیه نسبت به تسلیحات مشابه در سایر کشورها پیشرفته‌تر است و این توسط کارشناسان تایید شده است. سه‌گانه ما، سه‌گانه هسته‌ای، از هر سه‌گانه دیگری پیشرفته‌تر است. در واقع فقط ما و آمریکایی‌ها چنین سه‌گانه‌هایی داریم. و ما در اینجا بسیار پیشرفت کرده‌ایم. تسلیحات ما پیشرفته‌تر است، کل تشکیلات هسته‌ای… همه این را می‌دانند، همه متخصصان می‌دانند.»

رئیس‌جمهور روسیه به دیمیتری کیسلف، مدیر شبکه‌های روسی روسیا۱ و نووستی گفت: «روسیه آماده است از زرادخانه هسته‌ای خود برای حفظ موجودیت و حاکمیت کشور روسیه استفاده کند. ما آماده‌ایم از تسلیحات استفاده کنیم، از هر نوع سلاحی، از جمله سلاحی که شما اشاره کردید، اگر که صحبت از تضعیف وجود کشور روسیه، حاکمیت و استقلال ما باشد. ما همه این‌ها را در استراتژی خود نوشته‌ایم و آن را تغییر نداده‌ایم.»

رهبر روسیه در ادامه با اشاره به جنگ اوکراین افزود: «کشورهای به‌اصطلاح “غرب‌جمعی” خود را مقابل عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین و اتحاد مردم روسیه، ناتوان دیدند. برخی از خواص غربی نمی‌خواهند کشور بزرگی مانند روسیه در کنارشان باشد و به دنبال تجزیه آن هستند. در آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، کشورهای غربی خوشحال بودند و معتقد بودند که می‌توانند روسیه را از طریق تحریم‌ها، تسلیحات و ناسیونالیست‌های اوکراینی نابود کنند.»

پوتین در ادامه گفت: «شعار آنها از اینجا سرچشمه گرفت؛ “تحمیل شکست استراتژیک به روسیه در میدان جنگ.” با این حال، آنها بعدا متوجه شدند که این بعید است و بعد از آن هم متوجه شدند که چنین چیزی غیرممکن است. و آنها فهمیدند که به جای تحمیل شکست استراتژیک، با ناتوانی خودشان مواجه شده‌اند. آنها در برابر اتحاد مردم روسیه، در برابر پایه‌های اساسی و ثبات سیستم مالی و اقتصادی روسیه و در برابر توانایی‌های رو به رشد نیروهای مسلح فدراسیون روسیه با ناتوانی مواجه شده‌اند.»

پوتین: روسیه برای جنگ هسته‌ای آماده است

مذاکرات صلح طبق مقدمات «واقع‌بینانه» باشد، نه «افکار واهی»

ولادیمیر پوتین همچنین تاکید کرد که روسیه آماده مذاکره در مورد اوکراین است، اما این مذاکرات باید براساس مقدمات واقع‌بینانه باشد و نه براساس آرزوها. پوتین گفت: «آیا ما برای گفت‌وگو آماده‌ایم؟ بله، ما آماده‌ایم، اما ما فقط برای گفت‌وگوهایی آماده هستیم که براساس برخی افکار واهی ناشی از داروهای روانگردان نباشد، بلکه به قول آنها براساس وضعیت توسعه‌یافته در میدان باشد.»

رهبر روسیه گفت: «مذاکرات میان روسیه و اوکراین نباید به‌گونه مکث موقتی باشد که به کی‌یف اجازه دهد خود را دوباره تجهیز کند، بلکه باید گفت‌وگوی جدی برای تضمین تضمین‌های امنیتی روسیه باشد. با این حال ما آماده گفت‌وگوی جدی هستیم و می‌خواهیم همه درگیری‌ها و به‌ویژه این درگیری را از راه‌های مسالمت‌آمیز حل کنیم. اما ما، خودمان باید کاملا درک کنیم این وقفه‌ای نباشد که دشمن بخواهد دوباره انبارهای تسلیحاتی‌اش را پرکند و این باید یک گفت‌وگوی جدی با تضمین‌های امنیتی برای روسیه باشد.»

پوتین افزود، روسیه از گزینه‌های مختلفی که مورد بحث قرار می‌گیرد، مطلع است و «هویج‌هایی که قرار است نشان داده شود» را می‌شناسد تا آنها را متقاعد کند که زمان مذاکرات فرا رسیده است. ولادیمیر پوتین گفت روسیه می‌خواهد بحران اوکراین را از طریق راه‌های صلح‌آمیز حل کند.

در بخش دیگری از این گفت‌وگو، پوتین تاکید کرد که روسیه قصدی برای تجزیه غرب ندارد. او گفت: «ما قصد نداریم درگیر هیچ گونه تلاشی برای تجزیه غرب باشیم؛ آنها خودشان این کار را انجام خواهند داد. اما ما البته تلاش خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که منافع ما رعایت می‌شود.»

پاسخ پوتین در سایه تناقضاتی بود که در جامعه غربی به وجود آمده بود.

پوتین: روسیه برای جنگ هسته‌ای آماده است

روسیه به هیچ طرفی «اعتماد» ندارد

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هنگام اظهارنظر در مورد امکان «پیمان منصفانه» با غرب، گفت به کسی اعتماد ندارد، اما روسیه به تضمین‌های کتبی نیاز دارد.

رئیس‌جمهور روسیه گفت: «نمی‌خواهم این را بگویم، اما به کسی اعتماد ندارم. با این حال، ما به تضمین نیاز داریم. و این ضمانت‌ها باید به صورت مکتوب باشد، باید به اندازه کافی برای ما خوب باشد و باید چیزی باشد که ما به آن اعتقاد داشته باشیم. این چیزی است که من در مورد آن صحبت می‌کنم.»

پوتین افزود که در حال حاضر بحث در مورد این چشم‌انداز زود است.

او گفت: «اما ما مطمئنا گول برخی وعده‌های توخالی را نمی‌خوریم.» پوتین توضیح داد که ترجیح می‌دهد بر واقعیت‌ها تکیه کند، نه برخی «نیت‌های خوب و مذاکراتی که در آنها باید به همه اعتماد کرد.» ولادیمیر پوتین افزود: «ما هرگز کاری را انجام نمی‌دهیم که با منافع کشورمان مغایرت داشته باشد.»

پوتین: روسیه برای جنگ هسته‌ای آماده است

تسلیحات اتمی روسیه، از آمریکا «پیشرفته‌تر» است

از طرف دیگر رئیس‌جمهور روسیه گفت: «ایالات متحده در حال توسعه نیروهای هسته‌ای است، اما این بدان معنا نیست که آنها همین فردا آماده جنگ هسته‌ای هستند. روسیه و آمریکا، هر دو سه‌گانه هسته‌ای دارند اما برای روسیه پیشرفته‌تر است. آنها وظایفی را برای افزایش پیشرفت و ابتکارات خود تعیین کردند، آنها یک برنامه در این رابطه دارند. ما هم در مورد آن می‌دانیم. آنها در حال توسعه همه مولفات هستند. ما هم همینطور. اما این بدان معنا نیست که، به نظر من، آنها آماده هستند تا همین فردا این جنگ هسته‌ای را راه بیندازند. خوب، آنها می‌خواهند… ما آماده‌ایم.»

به گفته پوتین، حضور بالقوه نیروهای خارجی و ارسال کمک‌های امنیتی بیشتر غرب به اوکراین، روند درگیری در میدان نبرد را شکل نمی‌دهد، «موضوع این است که پرسنل نظامی غربی مدت‌هاست در اوکراین حضور دارند، حتی قبل از کودتا هم حضور داشتند…اما اگر ما در مورد نیروهای نظامی رسمی کشورهای خارجی صحبت می‌کنیم، مطمئن هستم که این وضعیت در میدان نبرد را تغییر نخواهد داد. این مهمترین چیز است. همینطور ارسال تسلیحات چیزی را تغییر نخواهد داد.»

پوتین: روسیه برای جنگ هسته‌ای آماده است

هشدار درباره ورود نیروهای لهستانی به اوکراین

رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت اگر لهستان نیرو به اوکراین بفرستد، آنجا را ترک نمی‌کند و می‌خواهد زمین‌هایی را که متعلق به خود می‌داند، بازگرداند.

پوتین گفت: «زیرا اگر، فرض کنید، نیروهای لهستانی وارد خاک اوکراین شوند – همانطور که گفته می‌شود – برای محافظت از مرز اوکراین و بلاروس، به‌عنوان مثال، یا در برخی نقاط دیگر به منظور آزاد کردن نیروهای نظامی اوکراین برای شرکت در خصومت‌های خط مقدم، پس من فکر می‌کنم که نیروهای لهستانی هرگز آنجا را ترک نخواهند کرد. خب به نظر من اینطور می‌آید.»

رئیس‌جمهور روسیه توضیح داد که لهستان پس از آن می‌خواهد زمین‌هایی را که از نظر تاریخی متعلق به خود می‌داند، بازگرداند، «چون آنها می‌خواهند (این اراضی) بازگردانده شوند… آنها رویاپردازی می‌کنند، آنها می‌خواهند آن سرزمین‌هایی را که از نظر تاریخی مال خودشان می‌دانند و توسط جوزف استالین از آنها گرفته شده و به اوکراین منتقل شده است، برگردانند. البته که آنها زمین‌هایشان را می‌خواهند. و اگر واحدهای رسمی لهستان وارد آنجا شوند، بعید است که آنها آنجا را ترک کنند.»

«به هیچ طرفی اجازه مداخله داده نمی‌شود»

رهبر روسیه تاکید کرد که کشورش به کسی اجازه مداخله در فرآیندهای سیاسی داخلی خود را نخواهد داد.

پوتین گفت: «ما بارها گفته‌ایم و من بارها گفته‌ام، به کسی اجازه این کار را نخواهیم داد.»

ولادیمیر پوتین همچنین تلاش جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۱ برای منصرف کردن او از شرکت در انتخابات را مداخله خواند. او گفت: «خب، این نشانه دخالت است.»

پیشتر ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه هم گفت، مسکو با قاطعیت هرگونه تلاش برای مداخله در امور داخلی و فعالیت‌های خرابکارانه خارج از کشور را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور سرکوب خواهد کرد.

مردم روسیه از ۱۵ تا ۱۷ مارس (طی سه‌ روز) برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید روسیه پای صندوق‌های رای خواهند رفت. علاوه بر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور فعلی روسیه، لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته روابط خارجی دومای روسیه، نیکلای خاریتونوف، رئیس کمیته توسعه شرق دور و قطب شمال در دومای روسیه و ولادیسلاو داوانکوف، معاون دومای روسیه از جمله نامزدها هستند.

پوتین: روسیه برای جنگ هسته‌ای آماده است

«جو خوابالو» برای ریاست جمهوری؟

پوتین در بخش دیگری از صحبت‌هایش به دیدارش با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اشاره کرد. به گفته پوتین، دونالد ترامپ یک بار او را به دلیل ابراز همدردی با جو بایدن که آن زمان نامزد دموکرات‌ها بود، سرزنش کرد.

ولادیمیر پوتین با یادآوری ترامپ که هنوز رئیس‌جمهور آمریکا بود، گفت: «ترامپ در آخرین سال ریاست جمهوری خود، دقیقا مرا به خاطر همدردی با بایدن سرزنش کرد. این برای بیش از چهار سال پیش بود. او دقیقا در یک مکالمه به من گفت که -عذرخواهی می‌کنم که مدل او صحبت می‌کنم- او در صحبتی رک و راست به من گفت می‌خواهی جو خوابالو برنده شود؟»

رئیس‌جمهور روسیه گفت: «کنار آمدن با کسانی که کوکائین می‌کشند، آسان‌تر از افراد باهوش و خطرناک است. کسانی که کمی باهوش‌تر هستند، شروع به فکر کردن هستند که باید چیزی را از نظر استراتژی در قبال روسیه تغییر داد. در آن زمان بود که همه ایده‌ها برای احیای مذاکرات، یافتن راه‌هایی برای پایان دادن به این درگیری، یافتن راه‌هایی برای پایان دادن به این درگیری و یافتن منافع ملی واقعی روسیه ظاهر شد. اتفاقا این‌ها افراد خطرناکی هستند.»

پوتین خاطرنشان کرد که برخورد با افرادی که براساس عادت‌های بدشان هدایت می‌شوند، آسان‌تر است. اشاره احتمالی پوتین به خانواده بایدن است.

او گفت: «یک ضرب‌المثل قدیمی روسی هست که می‌گوید، شادی برای مرد خیابان چه بود؟ “شکم پر و مست، با تنباکو.” برخورد با چنین افرادی آسان است. این روزها آنها کوکائین می‌کشند، درست است؟ واقعا مهم نیست، اما برخورد با این افراد آسان‌تر است. کنترل افراد باهوش دشوارتر است. آنها خطرناک هستند زیرا بر ذهن مردم از جمله ذهن ما تأثیر می‌گذارند. آنها انواع مختلفی از خواسته‌ها و آرزوها را مطرح می کنند و طوری وانمود می‌کنند که این خواسته‌ها و آرزوها برای ما شبیه هویج باشد.»

مسکو بارها اعلام کرده است که آماده مذاکره برای پایان دادن به درگیری در اوکراین است، اما کی‌یف رسما هرگونه چنین گفت‌وگویی را ممنوع کرده است. در همین حال، غرب چشمان خود را به روی امتناع دائمی کی‌یف از شرکت در گفت‌وگوها بسته است.

در این مصاحبه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه همچنین به پیونگ‌یانگ اشاره کرد و گفت: کره‌شمالی توانایی بازدارندگی هسته‌ای خود را دارد و از روسیه چیزی نخواسته است. جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره‌شمالی) چتر هسته‌ای خود را دارد و آنها از ما چیزی نخواسته‌اند.»

پوتین: روسیه برای جنگ هسته‌ای آماده است

«در آفریقا مداخله‌ای نداشتیم، چرا ماکرون ناراحت است؟»

ولادیمیر پوتین در مصاحبه‌ای خود به گروه واگنر هم اشاره کرد و گفت وزارت دفاع روسیه از آنها به‌عنوان گروهی از روسیه حمایت می‌کرد، نه چیز دیگری. رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت مسکو در آفریقا مداخله‌ای نداشته و فرانسه را از آنجا بیرون نکرد و افزود که رهبران آفریقایی خودشان می‌خواهند با روسیه همکاری کنند.

پوتین گفت: «اما مشکل فرق می‌کند. حرف این گروه بدنام واگنر است. (واگنر) ابتدا تعدادی پروژه اقتصادی را در سوریه انجام داد، سپس به کشورهای دیگر در آفریقا نقل مکان کرد. وزارت دفاع از آنها حمایت کرد، اما فقط بر این اساس که یک روسی است، نه هیچ چیز بیشتر.»

در همین حال پوتین گفت کشورهایی که می‌گویند در مورد روسیه خطوط قرمز ندارند، باید درک کنند که روسیه هم چنین خطوطی نخواهد داشت.

پوتین گفت واکنش تند امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه به مسکو ممکن است به اقدامات در آفریقا مرتبط باشد. رهبر کرملین گفت: «بله، فکر می‌کنم نوعی نارضایتی وجود دارد. اما زمانی که ما ارتباط مستقیم با او برقرار کردیم، کاملا آشکارا در مورد این موضوع صحبت کردیم. ما به آفریقا نرفتیم و فرانسه را از آنجا بیرون نکردیم. در بسیاری از کشورهایی که فرانسه از لحاظ تاریخی در آنها نقش داشته، آنها واقعا نمی‌خواهند با پاریس معامله کنند، گرچه کشورهای آفریقایی دیگری هم وجود دارند که با حضور فرانسه مشکلی ندارند. اما ما کاری به آن نداریم، ما کسی را در آنجا تحریک نمی‌کنیم، کسی را علیه فرانسه قرار نمی‌دهیم. ما چنین وظایفی نداریم. صادقانه بگویم، ما در آنجا چنین وظایف دولتی و ملی در سطح کشور روسیه نداریم. ما فقط با آنها دوست هستیم، همین. آنها می‌خواهند روابط خود را با ما توسعه دهند. خوب، به خاطر خدا، ما حاضریم این کار را انجام دهیم. مساله‌ای برای ناراحتی وجود ندارد.»

پوتین ادامه داد که روسیه خود را به آفریقا نکشانده و فرانسه را از آنجا بیرون نکرده است، بلکه خود رهبران آفریقا می‌خواستند با فدراسیون روسیه همکاری کنند. پوتین گفت: «این ابتکارعمل ما نبود. ابتکار خود دوستان آفریقایی ما بود. با این وضع، فرانسوی‌ها چرا باید ناراحت شوند. یک کشور مستقل خواهان توسعه روابط با شرکای خود از کشورهای دیگر و از جمله فدراسیون روسیه است. احتمالا آنها (فرانسوی‌ها) راحت‌ترند که از کار دیگران ناراحت شوند، تا اینکه بخواهند مشکلات خودشان را ببینند. چنین رفتار تندی از طرف رئیس‌جمهور فرانسه کاملا احساسی است و همچنین به اینکه در برخی از کشورهای آفریقایی چه می‌گذرد، مرتبط است.»

رهبر روسیه همچنین به تحریم‌های غرب که بعد از آغاز جنگ اوکراین علیه مسکو اعمال شد، اشاره کرد. او گفت: «نیازی به ایجاد یک نهاد ویژه برای محافظت از روسیه در برابر تحریم‌های غرب نیست، زیرا نهادهای موجود -دولت، بانک مرکزی و شورای امنیت- هر کاری را که انجام می‌دهند، تجزیه و تحلیل می‌کنند. ما هر کاری را که دشمنانمان انجام می‌دهند، تجزیه و تحلیل می‌کنیم. بسیاری از کارها حتی به دلایل سیاسی و نظامی انجام نمی‌شود، گرچه این بحث وجود دارد، اما به سادگی به دلایل رقابت انجام می‌شود.»

پوتین: روسیه برای جنگ هسته‌ای آماده است

لفاظی نظامیان آلمانی، بیشتر «خیال‌پردازی» است

پوتین همچنین به فایل لو رفته از اظهارات نظامیان آلمانی اشاره کرد که درباره ترتیب دادن حمله‌ای به روسیه صحبت می‌کردند. به گفته او، بحث افسران آلمانی در مورد حمله احتمالی به پل کریمه با هدف ترساندن روسیه است، اما در واقع خیالی بیش نیست.

ولادیمیر پوتین گفت: «اول اینکه آنها در خیالبافی غرق می‌شوند و خودشان را تشویق می‌کنند. دوم اینکه آنها سعی می‌کنند ما را بترسانند. تا آنجا که به آلمان مربوط می‌شود، در آنجا مشکلاتی از نظر ماهیت قانون اساسی وجود دارد. آنها به درستی می‌گویند که اگر این موشک‌های کروز تاروس به بخشی از پل کریمه برخورد کند که البته، حتی براساس مفاهیم آنها قلمرو روسیه است – این نقض قانون اساسی جمهوری فدرال آلمان است.»

رئیس‌جمهور روسیه افزود که اپوزیسیون در آلمان حتی تهاجمی‌تر عمل می‌کند. پوتین گفت: «ما خواهیم دید که آنها با چه چیزی موافقت خواهند کرد، ما این موضوع را از نزدیک دنبال می‌کنیم.»

در بحث اقتصادی، پوتین همچنین گفت اقتصاد روسیه می‌تواند از نظر برابری قدرت خرید، ژاپن را در سال‌های آینده پشت سر بگذارد، اما این کشور کارهای زیادی برای تغییر ساختار اقتصاد خود دارد و باید روی کارایی و نوآوری آن کار کند.

نیروهای روس در مرزهای فنلاند و سوئد مستقر می‌شوند

بعد از آن، در بحث توسعه جدید ناتو با پیوستن سوئد و فنلاند، پوتین گفت: «روسیه در پی پیوستن آنها به ناتو، نیروها و سیستم‌های حمله خود را در نزدیکی مرزهای فنلاند و سوئد مستقر خواهد کرد. ما در آنجا نیرو نداشتیم، اما اکنون نیرو وجود خواهد داشت. هیچ سیستم حمله‌ای وجود نداشت، اما اکنون وجود خواهد داشت. چرا آنها این کار را انجام دادند؟ به نظر من، این براساس ملاحظات کاملا سیاسی بود. شاید آنها خیلی دلشان می‌خواست در یک باشگاه غربی، تحت یک چتر عضو شوند. چنین اقدامی از نقطه‌نظر تضمین منافع ملی آنها، گامی کاملا بیهوده و پوچ است.»

پوتین در ادامه سخنانش به این نکته هم اشاره کرد که موشک‌های ساخت آمریکا و انگلیس که به اوکراین منتقل می‌شوند، وضعیت میدان نبرد در منطقه عملیات نظامی روسیه را تغییر نمی‌دهند. او گفت: «این موشک‌ها صرفا خسارت به بار می‌آورند اما وضعیت میدانی را تغییر نمی‌دهند، روند مبارزه را عوض نمی‌کنند و تبعاتش ناگزیر برای حریف خواهد بود.»

به گفته پوتین، ابتکارعمل جنگ در دست نیروهای مسلح روسیه است. پوتین گفت: «همه این را می‌دانند و به این اذعان دارند. اگر روسیه امروز مردم خود را در دونباس رها کند، فردا خسارات چندین برابر خواهد شد و کودکان روسی آینده‌ای نخواهند داشت.»

رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به اینکه چگونه می‌توان تلفات روسیه را به حداقل رساند تا در طول حمله کمتر از وضعیت آن در حالت دفاعی باشد، گفت: «باید تعداد و قدرت تسلیحات را افزایش داد، باید کارایی نیروها و ابزارهای مورد استفاده را افزایش داد. اگر روسیه از خود محافظت نکند، هیچکس روسیه را به حساب نخواهد آورد و عواقب آن می‌تواند فاجعه‌بار باشد.»

به گفته او، تلاش اوکراین برای حمله به مناطق بلگورود و کورسک روسیه در بحبوحه شکست‌های این کشور (اوکراین) در خط مقدم رخ می‌دهد. پوتین گفت، آنها به هیچکدام از اهدافی که سال گذشته تعیین کردند، نرسیده‌اند. پوتین اظهار داشت که «هدف از این حملات، مداخله – اگر نگوییم تلاش برای بی‌نتیجه گذاشتن – در انتخابات ریاست جمهوری آتی روسیه بوده است.»

رئیس‌جمهور روسیه همچنین اضافه کرد که مسکو با ایجاد سامانه موشکی مافوق صوت آوانگارد، تمام سرمایه‌گذاری‌های آمریکا در سامانه دفاع موشکی خود را ناکام گذاشته است. به گفته او، روسیه بر سر دوراهی قرار ندارد، اما در مسیر استراتژیک توسعه خود قرار دارد و از آن دور نخواهد شد.

پوتین: روسیه برای جنگ هسته‌ای آماده است

«داور نیستم»

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت احساس نمی‌کند داوری است که سرنوشت همه مردم جهان را تعیین می‌کند و در راستای منافع روسیه و مردم آن کار می‌کند. پوتین گفت: «من فقط به نفع روسیه و به نفع مردم خودمان کار می‌کنم… اما اینکه احساس کنم ارباب سرنوشت جهان هستم، چنین چیزی وجود ندارد. باور کنید، احساساتم حتی نزدیک به این نیست. من فقط وظیفه خودم را در قبال روسیه و مردم ما که روسیه را موطن خود می‌دانند، انجام می‌دهم.»

«با هر فرد منتخب در آمریکا، همکاری می‌کنیم»

پوتین در ادامه تاکید کرد که روسیه در هیچ انتخاباتی دخالت نمی‌کند و با هر رئیس‌جمهور منتخب در آمریکا همکاری خواهد کرد. ولادیمیر پوتین تاکید کرد: «ما به هیچ وجه در هیچ انتخاباتی دخالت نمی‌کنیم و همانطور که بارها گفته‌ام، با هر رهبری که مورد اعتماد مردم آمریکا باشد، رای‌دهندگان آمریکایی کار خواهیم کرد.»

رئیس‌جمهور روسیه در مورد چرخه انتخابات ۲۰۲۴ در آمریکا گفت که این کشور به طور فزاینده‌ای غیرمتمدن می‌شود و نظام سیاسی آمریکا نمی‌تواند ادعا کند که دموکراتیک است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.