stat counter
تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
  • کد خبر : 473375
  • 15 اردیبهشت 1403 - 19:22
0
رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان:

طوفان و بارندگی روزهای اخیر، حداقل ۲۰۰ هزار تن از گندم کشاورزان استان را نابود کرد

طوفان و بارندگی روزهای اخیر، حداقل ۲۰۰ هزار تن از گندم کشاورزان استان را نابود کرد
این مقام مسئول گفت: به بیش از 100 هزار هکتار از گندمزارهای آماده ی برداشت استان تا 50 درصد خسارت وارد شده و در خوشبینانه ترین حالت 200 هزار تن از گندم های آماده ی برداشت از دست رفته است.
قلم | qalamna.ir :

مسعود اسدی رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان اظهار داشت: طوفان و بارندگی های سیل آسا در روزهای اخیر که می توان گفت در تاریخ خوزستان بی سابقه بوده، خسارات سنگینی به بخش کشاورزی استان وارد نموده است.

وی افزود: به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از گندمزارهای آماده ی برداشت استان تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و در خوشبینانه ترین حالت ۲۰۰ هزار تن از گندم های آماده ی برداشت از دست رفته است.

این مقام مسئول ادامه داد: علاوه بر خسارات به مزارع گندم؛ به تاسیسات، باغات، گلخانه ها و دامداری های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده است. امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام نماید.

رییس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: همچنین انتظار داریم صندوق بیمه محصولات کشاورزی بدون فوت وقت، تعلل و مضایقه به وظیفه قانونی خود عمل نموده و طبق قانون خسارات وارده به بیمه شدگان را جبران نماید.

اسدی در پایان عنوان کرد: از دولت و سازمان مدیریت بحران کشور انتظار داریم با توجه به اینکه امکان جبران خسارات وارده از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی قطعا وجود ندارد نسبت به بررسی، برآورد و کمک به کشاورزان خسارت دیده استان که خساراتشان مشمول حمایت های صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست اقدام عاجل نمایند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم، کشاورزان خسارت دیده بار دیگر با امید به سنگر تولید برگردند.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.