stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۵ تیر , ۱۴۰۳ Tuesday, 25 June , 2024
  • کد خبر : 475154
  • 27 خرداد 1403 - 14:19
0

ایهود باراک: رویای قاسم سلیمانی در حال تحقق است

ایهود باراک: رویای قاسم سلیمانی در حال تحقق است

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی با هشدار نسبت به تبعات ادامه فعالیت دولت نتانیاهو گفت: اگر این دولت با ناکامی‌ها و شکست‌هایش بر سر کار باقی بماند، ما به زودی با چندین جبهه متحد علیه خود مواجه خواهیم شد و این، یعنی رویای قاسم سلیمانی به وقوع خواهد پیوست.

قلم | qalamna.ir :

ایهود باراک، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۱ در یادداشتی در روزنامه هاآرتص نسبت به سرنوشت رژیم صهیونیستی در صورت ادامه فعالیت دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم هشدار داد و تصریح کرد: اسرائیل هم اکنون در اوج یک بحران در حال گسترش قرار دارد که تا پایان آن نیز فاصله زیادی دارد. این جدی‌ترین و خطرناک‌ترین بحران در تاریخ ما است. این وضعیت در هفتم اکتبر با بدترین شکست در تاریخ اسرائیل آغاز شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بحران کنونی با جنگی ادامه یافت که به نظر می‌رسد به‌رغم تلاش سربازان و افسران ما، به دلیل فلج استراتژیک در رهبری اسرائیل، جنگی با کمترین موفقیت در طول تاریخ باشد. ما اکنون با تصمیماتی دشوار بین جایگزین‌های ترسناک باتوجه به ادامه جنگ در نوار غزه و گسترش عملیات علیه حزب‌الله در شمال و ریسک جنگ در چند جبهه که شامل نیروهای مورد حمایت ایران می‌شود، مواجه هستیم.

این مقام پیشین صهیونیستی افزود: و همه اینها در حالی اتفاق می‌افتد که در پس‌زمینه، کودتای قضایی با هدف ایجاد یک دیکتاتوری نژادپرستانه، افراطی‌ناسیونالیست و به لحاظ مذهبی تندرو ادامه دارد.

ایهود باراک با تاکید بر اینکه «برای مقابله با این بحران باید تمام قدرت را برای بازگشت به راه توسعه و امید به کار گرفت» آن را پیروزی واقعی توصیف کرد و نوشت: در این برهه از زمان، دیگر نمی‌توانیم به اشتباهات ادامه دهیم. ما باید مستقیماً و شجاعانه به آنچه برای ما رخ داده رو در رو شویم و سپس باید به سرعت این وضعیت را اصلاح کنیم.

وی در بخش دیگری از این یادداشت تاکید کرد: ما باید هرچه فوری این دولت شکست خورده را با تعیین یک تاریخ توافق شده برای انتخابات یا در عوض، با برگزاری رای عدم اعتماد سازنده، جایگزین کنیم.

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی همچنین نوشت: اگر این دولت با شکست‌ها و ناکامی‌هایش همچنان بر سر کار باقی بماند، در آن صورت در عرض چند ماه یا حتی چندین هفته ممکن است خود را عمیقا با جبهه‌های متحد علیه خود گرفتار ببینیم؛ همان رویای قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران. ما همچنان در غزه خواهیم بود، بدون هیچ پیروزی مشخص، در حالی‌که در یک جنگ همه جانبه با حزب‌الله در شمال، انتفاضه سوم در کرانه باختری، درگیری با حوثی‌ها در یمن و گروه‌های عراقی در بلندی‌های جولان و البته، درگیری با خود ایران که قبلاً با حمله موشکی در آوریل نشان داده که آماده است تا به‌طور مستقیم علیه ما اقدام کند.

وی در پایان تاکید کرد: عدم برکناری سریع این دولت و رهبر آن، آینده اسرائیل و حتی ادامه حیات ما را به خطر می‌اندازد. بنابراین، اکنون زمان عمل است. باید به خود بیاییم و دست به اقدام بزنیم. همه چیز در دست ما است و می‌بایست بدانیم که چگونه اقدام کنیم. باشد که اینطور شود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.