stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۱ مهر , ۱۴۰۳ Wednesday, 2 October , 2024
  • کد خبر : 480066
  • 11 مهر 1403 - 14:14
1

«وعده صادق» یک حق قانونی و مشروع بود

«وعده صادق» یک حق قانونی و مشروع بود

دبیر انجمن بین‌المللی ضد صهیونیستی با تاکید بر این که عملیات‌های وعده صادق بر مبنای اصل بادارندگی و متناسب با ماده ۵۱ منشور سازمان ملل انجام شد، گفت: رژیم صهیونیستی از خطوط قرمز عبور کرده بود و باید پاسخ اقداماتش داده می‌شد.

قلم | qalamna.ir :

جمهوری اسلامی ایران شب گذشته در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی از جمله ترور شهید هنیه در تهران و حمله به مقر فرماندهی حزب‌الله که منجر به شهادت «سید حسن نصرالله» و «سردار نیلفروشان شد»، اهداف نظامی را در سرزمین‌های اشغالی مورد هدف قرار داد که وحشت و نگرانی را در میان صهیونیست‌ها ایجاد کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای تاکید کرد اخطار داده می‌شود چنانچه رژیم صهیونیستی به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین‌المللی است واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.

همچنین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه دوم خود درباره حمله موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی فلسطین با ارائه جزئیاتی تصریح کرد: ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده است.

«سرلشکر محمد باقری»، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز در تشریح جزئیات عملیات «وعده صادق ۲»، گفت: نیروی هوافضای سپاه پاسداران با عملیات قهرمانانه و شجاعانه خود انتقام بسیاری از جنایت‌های رژیم صهیونیستی را گرفت.

سرلشکر باقری با بیان اینکه سپاه پاسداران با عملیات بسیار ارزشمند موشکی خود توانست پایگاه‌های مهمی را در رژیم صهیونیستی مورد هدف قرار دهد، افزود: حتی با وجود این جنایت‌ها جمهوری اسلامی ایران رعایت موازین لازم را به انجام رساند، فقط پایگاه‌های نظامی را هدف قرار داد. سه پایگاه هوایی نظامی اصلی رژیم صهیونیستی، موساد به عنوان مرکز ترور پایگاه هوایی نواتیم به عنوان پایگاه هوایی اف ۳۵، پایگاه هوایی هاتسرین به عنوان پایگاهی که برای ترور شهید نصرالله عزیز مورد استفاده قرار گرفت، هدف حمله موشکی سپاه واقع شد.

«وعده صادق» یک حق قانونی و مشروع بود
حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی

عملیات‌های وعده صادق برمبنای اصل بازدارندگی انجام شد

«حسین کنعانی مقدم» در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از انجام عملیات وعده صادق ۲ و پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی اظهار داشت: قطعا عملیات‌های وعده صادق ۱ و ۲ هر ۲ بر مبنای اصل بازدارندگی و متناسب با ماده ۵۱ منشور سازمان ملل که این حق را به کشورها می‌دهد در مقابل تجاوز، تهدید و جنگ دیگران از ابزار حمله نظامی استفاده شود، انجام شد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران براساس حق مشروع و فرمانی که امام مقاومت فرمانده معظم کل قوا دادند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نزدیک به ۲۰۰ موشک بالستیک و … را به اهداف نظامی در اراضی اشغالی از جمله سه پایگاه هوایی و مراکز موساد و مراکزی که عمدتا در اختیار سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی اسرائیل بود، شلیک کرد و موفق شد این عملیات را انجام دهد.

دبیر انجمن بین‌المللی ضد صهیونیستی خاطرنشان کرد: برای اولین بار موشک‌های ایران از پنج لایه سپر دفاعی رژیم صهیونیستی از گنبد آهنین تا موشک پاتریوت عبور کرد و به هدف رسید و این یک حق قانونی و مشروع است که در مقابل تهدیدات و آنچه منافع ملی را به خطر می اندازد، بایستیم.

کنعانی مقدم افزود: رژیم صهیونیستی از خطوط قرمز عبور کرده بود، اسماعیل هنیه را در تهران به شهادت رساند، به مقر فرماندهی حزب‌الله حمله کرد که منجر به شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان و سردار شهید نیلفروشان شد، پاسخ این جنایت ها از سوی ایران داده شد. 

وی ادامه داد: با توجه به بیانیه‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اگر صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند و ماجراجویی کنند، حتما پاسخ قاطع‌تر داده می‌شود.

اگر وارد عمل شویم تعداد عملیات و قدرت موشکی بیشتر خواهد بود

این کارشناس مسائل منطقه درباره این که در صورت تداوم و تشدید تنش احتمالی از سوی رژیم صهیونیستی ایران آمادگی دارد و کوبنده‌تر پاسخ می‌دهد، اظهار داشت: قطعا ایران مراحل بعد را اندیشیده است. شاید پاسخ به ترور شهید هنیه کمی طولانی شد، اما پیش‌بینی‌ها برای عملیات طراحی و آماده است، جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایت‌های اسرائیل که شب گذشته انجام داد ۲۵ هدف را مورد انتقام قرار داد اگر وارد عمل شویم تعداد عملیات و قدرت موشکی بیشتر خواهد بود و تمام جریان مقاومت از حزب‌الله و انصارالله تا حشد الشعبی و جریان مقاومت در کرانه باختری پاسخ خواهند داد.

وی در پایان با اشاره به جنگ روایت‌های رژیم صهیونیستی گفت: این رژیم تلاش می‌کند عملیات جنگ روایت‌ها را ترتیب داده و عملیات‌ها را سانسور کند، با این موج روانی که مقابله به مثل خواهیم کرد و ترس و ناامیدی ایجاد کرد اما ملت ما بیدار و هوشیار است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.