stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 5261
  • 08 مهر 1394 - 11:50
0

ناصری: برخی می‎خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند!

ناصری: برخی می‎خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند!

برخی افراد در داخل چون مشاهده می‌کنند که برجام به پایان خود نزدیک می‌شود سعی دارند با ناکارآمد نشان دادن دیپلماسی دولت، از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و ما نیز انتظار نداریم که از این کار دست بردارند٬ چراکه دو سال است تلاش می‌کنند دولت روحانی را دولت یک‌دوره‌ای معرفی کنند.

قلم | qalamna.ir :

عبدالله ناصری درباره فاجعه رخ داده در منا اظهار داشت: با وجود اینکه این حادثه بسیار بزرگ بوده و فاجعه مصیبت‌باری برای همه مسلمانان بوده است٬ اما معتقدم این حادثه باید خارج از مناسبات ایران و عربستان مورد بررسی قرار بگیرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه این حادثه بیش از هر چیز سوءمدیریت کارگزاران سعودی را نشان می‌دهد٬ اما آنطور که شواهد و قرائن نشان می‌دهد و طبق آنچه که نقل مجروحان و شاهدان عینی گفته‌اند٬ یک اتفاق طبیعی و در سال‌های گذشته هم مشابه این اتفاق با تلفات کمتر رخ داده بود.

عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با انتقاد از افرادی که فاجعه منا را دستاویزی برای انتقاد از دولت و ناکارآمد نشان‌دادن سیاست خارجی ایران می‌دانند٬ افزود: این درست نیست که مثل قضیه مذاکرات هسته‌ای فضاسازی شود و در داخل ایران مسئولان نظام را متهم کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد این اتفاق حتما زوایای پنهان و نامکشوف دارد که در آینده و به مرور زمان مشخص می‌شود و عموما اتفاقاتی که همراه با حاشیه‌های فراوان است برای مشخص شدن همه زوایا نیازمند مرور زمان هستند.

ناصری با انتقاد از افرادی که به دنبال محکوم کردن بعثه، وزارت خارجه، دستگاه دیپلماسی ایران یا وزارت ارشاد هستند٬ گفت: باید منتظر انتشار نتایج بررسی شد و از تهمت‌زدن در فضای سیاست داخلی پرهیز کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره فشارهای مخالفان به دولت و متهم کردن دستگاه دیپلماسی به سهل‌انگاری در پیگیری این حادثه گفت: برخی افراد در داخل چون مشاهده می‌کنند که برجام به پایان خود نزدیک می‌شود سعی دارند با ناکارآمد نشان دادن دیپلماسی دولت، از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و ما نیز انتظار نداریم که از این کار دست بردارند٬ چراکه دو سال است تلاش می‌کنند دولت روحانی را دولت یک‌دوره‌ای معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه سعودی‌ها با ایران در دو سال گذشته و حتی در چند ماه گذشته دستخوش تغییرات زیادی بوده است٬ تاکید کرد: انتظار روابط حسنه بین ایران و عربستان در شرایط فعلی دور از واقع است و تحلیل این موضوع باید در سطحی بالا‌تر از حادثه منا و حتی اتفاقات یمن مورد بررسی قرار بگیرد.

ایلنا، ناصری نیمه‌تمام گذاشتن سفر روحانی به نیویورک و بازگشت به ایران را تدبیری عاطقی قلمداد کرد که در شرایط فعلی منطقی بود و تاکید کرد فضا سازی رسانه‌های مخالف دولت علیه روحانی چیزی نیست که با تمام شدن اخبار حادثه منا پایان بیابد و آنها از هر فرصتی برای ضربه زدن به دولت استفاده می‌کنند.

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.