stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 7973
  • 21 مهر 1394 - 11:40
2

مردی که برای یک دقیقه مالک گوگل شد

مردی که برای مدتی کوتاه دامنه گوگل را خریداری کرده و مالک آن شد، جایزه نقدی را از این شرکت دریافت کرد.

قلم | qalamna.ir :
براساس گزارش بی بی سی، دراثر بروز یک اشتباه اداری دانشجوی آمریکایی سانمی ود در تاریخ ۲۹ سپتامبر توانست حق کنترل دامنه google.com را خریداری کند.
 
این اشتباه باعث شد وی برای یک دقیقه مدیریت گوگل را به عهده بگیرد تا زمانی که گوگل متوجه شده و پس از مداخله این معامله را برهم زد. گوگل به خاطر کشف این ضعف در سیستم خدمات فروش دامنه‌اش جایزه‌ای را برای این دانشجو در نظر گرفته‌است.
 
وی این تجربه تکرارنشدنی را در شبکه لینکد‌این خود تشریح کرده‌است. وی می‌گوید همیشه بر دامنه‌های وب مرتبط با گوگل نظارت داشته به این امید که روزی بتواند در این شرکت بزرگ مشغول به کار شود. در اوایل روز ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۵ ود درحال گشت‌زنی در سایت خدمات خرید وب متعلق به گوگل، کنار نام دامنه google.com نشانه برای فروش را مشاهده کرد.
 
وی با استفاده از یک کارت اعتباری ۱۲ دلار پرداخت کرده و دامنه گوگل را خریداری کرد و ایمیلی مبنی بر تایید مالکلیت وی بر این دامنه را نیز دریافت کرد و بلافاصله دریافت پیام‌هایی که مخصوص تیم اداره کننده وب گوگل بود آغاز شدند. پس از آن بود که پیامی مبنی بر لغو شدن خرید دامنه برای وی ارسال شد که در آن نوشته شده بود به دلیل اینکه فرد دیگری مالک این دامنه است، خرید شما لغو خواهد شد و مبلغ پرداخت شده نیز به حساب وی بازگردانده شد.
 
تیم امنیتی گوگل به خاطر کشف این نقص جایزه‌ای را به ود اهدا کرد و زمانی که دریافت وی قصد دارد این جایزه را به بنیاد آموزشی هندی اهدا کند، مبلغ جایزه‌اش را دوبرابر ساخت.

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.