stat counter
تاریخ : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 5 October , 2024
  • کد خبر : 149819
  • 03 مرداد 1399 - 0:24
1

اعترافات/ رادامل فالکائو

اعترافات/ رادامل فالکائو

مهاجم کلمبیایی که یکی از ستاره های تیم ملی کشورش به حساب می آید برای رسیدن به آرزوهایش با سختی هایی روبرو شده است.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا و به نقل از مارکا، رادامل فالکائو مرد قابل احترامی است. نه تنها در کلمبیا بلکه در کل جهان. چه  در زمین و چه بیرون از آن. زندگی چند ضربه سخت به مهاجم کلمبیایی زده است اما او همیشه توانسته است از پس مشکلاتش بر آید و رو به جلو پیش برود.  

کودکی 

فالکائو در سانتا مارتای کلمبیا متولد شد اما در کودکی به ونزوئلا رفت و اکنون زادگاهش را به سختی به یاد می آورد.

“من از بودن در سانتا مارتا لذت کمی بردم؛ سرزمینی که در آنجا متولد شوم. در اواخر دهه ۹۰ زمانی که چهار سال داشتم این شهر را ترک کردیم و به ونزوئلا رفتیم. خاطرات خیلی کمی از زادگاه خود به یاد دارم.”

بیسبال

مهاجم کلمبیایی بیسبال بازی می کرد و به عنوان پیچر (بازیکنی که توپ بیسبال را از منطقه pitchers mounnd به سوی کچر پرتاپ می کند تا بازی آغاز شود) در زمین حضور داشت. 

“بله من یک پیچر خوب بودم. سپس شورت استاپ (مدافع) شدم. در آن پست هم خوب بازی می کردم و پیشرفت خوبی داشتم اما فوتبال را بیشتر دوست داشتم.”

“زمانی که در ونزوئلا بودم هرگز با توپ بازی نکردم. تمرین نمی کردم و پدرم به همین خاطر تصمیم گرفت به کلمبیا برگردیم تا تمام تمرکزم روی فوتبال باشد.”

قلب آبی

تیم محبوب “فالکا” در کودکی آبی و سفید میوناریوس بود. او همیشه رویای پوشیدن پیراهن این تیم را داشت اما هرگز به آرزویش نرسید. 

“زمانی که پدرم در ونزوئلا بازی می کرد کمی بعد من خواهان پیراهن آبی اش شدم چون از کودکی تیم میوناریوس را دوست داشتم. یک روز آن را به من هدیه کرد.”

“زمانی که به کلمبیا برگشتیم و در بوگوتا مستقر شدیم یک طرفدار متعصب آبی شدم. به خاطر عشق به فوتبال، پدرم همانطور که من را به تماشای بازی های سانتا فه می برد برای دیدارهای میوناریوس هم این کار را می کرد. با این حال من تصمیم خود را گرفته بودم. باید شرایط دوران حرفه ای و وضعیت خانواده در نظر گرفته می شد. این تصمیم تنها به من بستگی نداشت و همه می دانند که رویای همیشگی من بازی کردن برای میوناریوس بود اما نتوانستم به آن دست یابم.”

سقوط ریور پلاته

سال ۲۰۱۱ اتفاقی عجیب برای ریورپلاته رخ داد و این تیم برای نخستین بار در تاریخ خود به دسته دو سقوط کرد. هیچکس تصور نمی کرد برای یکی از قدرت های فوتبال آرژانتین چنین اتفاقی رخ دهد. 

“بدترین اتفاق برای ریورپلاته سقوط به دسته پایین تر بود چون ریور یک باشگاه بزرگ محسوب می شود. هیچکس تصور نمی کرد این اتفاق بیفتد.”

“خیلی از کارها را به شکل بدی در ریور انجام دادند. متاسفانه نتیجه اش با یک سقوط همراه شد.”

“روزی ‌که متوجه سقوط ریور شدم شوکه شدم و نمی توانستم آن را باور کنم. برای من درد بزرگی بود. هفته ها طول کشید تا این سقوط را هضم کنم.”

الگوها

الگوی مهاجم سابق ریورپلاته، ستاره سال های دور فوتبال آرژانتین است اما در کشورش نیز چند الگو دارد. 

“من به دیگو آرماندو مارادونا نگاه می کردم و بدون شک او نخستین الگویم بود. سپس چشمانم والدراما، اسطوره کشورمان را دنبال کرد. همچنین تینو آسپریا را هم دوست داشتم. با این حال این رونالدوی چاق بود که تاثیر زیادی رویم گذاشت.” 

“توانایی اش برای جا گذاشتن یک یا دو بازیکن، سپس روش بازی اش که راحت بازی می کرد برایم قابل توجه بود. من از او تقلید کردم.”

از دست دادن جام جهانی ۲۰۱۴

فالکائو می توانست در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به همراه تیم ملی کشورش بدرخشد اما با اتفاق تلخی روبرو شد و این رقابت ها را به خاطر آسیب دیدگی از دست داد.

“نمی خواهم غم بزرگ خود را پنهان کنم. قلبم شکسته است. من هنوز برای حضور در جام جهانی اشتیاق دارم. خدا می تواند غیرممکن را ممکن کند. من به او باور دارم.”

“از لحاظ شخصی شور زیادی برای حضور در جام جهانی داشتم اما باید ادامه داد و از تیم حمایت کرد و برای همه بازیکنان ملی پوش بهترین ها را آرزو کرد چون باید بازی های خوبی رو به نمایش بگذاریم.”

گلزنی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

مهاجم کلمبیایی چهار سال بعد توانست حضور در جام جهانی را تجربه کند. او برابر لهستان گلزنی کرد تا خاطره خوشی از آن رقابت ها داشته باشد. 

“این گل رویاهای من بود. به خاطر پیروزی و عملکرد هم تیمی هایم خوشحالم. همچنین به دلیل گلی که به ثمر رساندم چون سال ها منتظر چنین لحظه ای بودم.”

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.