stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 227381
  • 04 بهمن 1399 - 9:19
1

به یک بازاریاب با روابط‌عمومی بالا نیازمندیم!

به یک بازاریاب با روابط‌عمومی بالا نیازمندیم!

ایسنا/چهارمحال و بختیاری به یک بازاریاب با روابط‌عمومی بالا نیازمندیم! این جمله برای تمام افراد جامعه تقریبا آشنا است و بسیاری از افراد برای کسب درآمد اقدام به بازاریابی برای محصولات تولیدی شرکت‌های بزرگ می‌کنند تا بتوانند از این طریق درآمدی را کسب کنند.

قلم | qalamna.ir :

بازاریابی یک استرانژی برای برقراری ارتباط با مشتری توسط شرکت‌های بزرگ تولید کننده است، معمولا برای جلب یا جذب نظر مشتری به یک محصول یا خدمت، شرکت‌ها از روش‌های خلاقانه استفاده می‌کنند تا بتوانند از این طریق از رقبا در بازار پیشی بگیرند.

این روزها بازاریاب‌ها به شکل قارچ‌گونه‌ای در سطح کشور افزایش یافته‌اند و بخشی از بازاریاب‌ها عمدتا از بین بانوان خانه‌دار هستند و بخشی نیز به‌عنوان شغل دوم در کنار شغل اصلی خود اقدام به بازاریابی محصولات شرکت‌های بزرگ می‌کنند، این روزها به‌نظر می‌رسد بازاریابی به شیوه شبکه‌ای در حال انجام است و این روش گردش مالی در این شبکه‌ها شفاف نیست، زیرا میزان فروش محصول به‌طور رسمی در جایی ثبت نمی‌شود.

بسیاری از افراد به‌علت درآمد خوب شغل بازاریابی به سمت این کشیده می‌شوند، زیرا می‌دانند به هر اندازه که تلاش خود را بیش‌تر کنند درآمد آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند، اما باید به این نکته توجه داشت که بازاریابی نیازمند یکسری توانایی‌های خاص برای جذب مشتری است و هر فردی نمی‌تواند در آن موفق باشد.

شاید برای بسیاری از افراد پیش آمده باشد که در تور یکی از این بازاریابان بیوفتند، در برخی مواقع خلاصی از دست آن‌ها امکانپذیر نیست، بنابراین برای رهایی از دست آن‌ها بالاجبار و بدون اینکه نیازی به خرید محصول داشته باشند، این محصولات را خریداری و هزینه گزافی را نیز برای آن‌ها پرداخت می‌کنند، اما در نهایت می‌بینند محصول خریداری شده چندان باب میل آن‌ها نیست و کارایی مدنظر را برای آن‌ها نداشته است.

بازاریابی با درآمد میلیاردی!

زهرا یکی از بازاریابان شرکت‌های تولید محصولات آرایشی و بهداشتی در گفت‌وگو با گفت: خانه‌دار و دارای یک فرزند پنج ساله هستم، کار بازاریابی را از دو سال قبل آغاز کردم و با این شغل به‌واسطه یکی از دوستان نزدیکم آشنا شدم.

وی اضافه کرد: معمولا برای تبلیغ و معرفی محصولات آرایشی و بهداشتی از فضای مجازی و ارتباط رو در رو با دوستان و آشنا استفاده می‌کنم، به ازای فروش محصول از شرکت پورسانت(درصدی از پول مشارکت) دریافت می‌کنم.

این بانوی بازاریاب با اشاره به اینکه ماهیانه بین سه تاچهار میلیون تومان از این طریق درآمد کسب می‌کنم، گفت: این کار وقت چندانی را از من نمی‌گیرد و در کنار انجام کارهای منزل به بازاریابی نیز مشغول هستم.

وی بیان کرد: من محصولات را به‌طور  مستقیم از شرکت تحویل می‌گیرم، سپس پس از بازاریابی به‌صورت تلفنی و اینترنتی این محصولات را تحویل مشتری می‌دهم.

زهرا با اشاره به اینکه سود فروش محصولات ۶۰  به ۴۰ است، عنوان کرد: سود برای شرکت ۶۰ درصد، برای خرده‌فروشی بازاریابان ۲۰ درصد و برای کارآفرینی نیز ۲۰ درصد است، معمولا در این نوع فروش شبکه‌سازی توسط سرشاخه‌ها انجام می‌شود.

این بانوی بازاریاب بیان کرد: در بازاریابی هلیدینگی که من برای آن کار می‌کنم از ۱۰۰ هزا ر تومان تا یک میلیاردتومان حقوق ثابت برای بازاریابان وجود دارد، مبنای بازاریابی به این شیوه رونق کسب و کار خانگی است.

وی در پایان تاکید کرد: بازاریابی به شیوه شبکه‌ای موجب می‌شود محصولات تولیدی از کارخانه به‌صورت مستقیم و بدون واسطه با قیمت کمتر به دست مشتری برسد، همچنین فاصله تولید تا مصرف نیز کوتاه‌تر می‌شود.

بازاریابی شغل دوم

سحر یکی از بازاریابان فعال در شهرکرد در گفت‌وگو با ایسنا با ایسنا می‌گوید: شغل اصلی من فروشندگی در یکی از فروشگاه‌های عرضه پوشاک کودک و نوجوان است، اما در کنار این شغل بازاریابی محصولات آرایشی و بهداشتی را نیز انجام می‌دهم.

وی افزود: این شغل اگر فرصت کافی برای معرفی محصول و پیدا کردن مشتری داشته باشید، بسیار پردرآمد است، اما من در کنار شغل اصلی خود به این شغل نیز مشغولم، زیرا شغل فروشندگی درآمد چندانی ندارد و تنها به این خاطر که صاحبکارم برای من حق بیمه می‌پردازد در این فروشگاه کار می‌کنم.

این بانو در خصوص نحوه فروش محصول، گفت: عمده مشتریان من از بین دوستان، آشنایان و فامیل هستند، شرکت نیز برای این دسته از افراد که توسط من معرفی می‌شود، جلسات مشاوره پوست، مو و… می‌گذارد و اگر دوستان در این جسات مشاوره درخواست خرید محصولی را داشتند باید از طریق معرف که من هستم برای خرید محصول اقدام کنند.

سحر یادآور شد: بابت فروش محصول از شرکت پورسانت دریافت می‌کنم و محصول به‌صورت پستی یا حضوری به دست مشتری می‌رسانم.

وی در پایان گفت: در بین بازاریابان فعال برای شرکت تولیدی محصولات آرایشی و بهداشتی که من در آن مشغول فعالیت هستم، دانشجو، خانم خانه‌دار، کارمند و … نیز وجود دارد، کارمندان ادارات به‌علت گستردگی روابط در محیط کار در این شغل موفق هستند.

تنها سه شرکت  در چهارمحال و بختیاری مجوز فعالیت بازاریابی شبکه‌ای دارند

علی بهداروند، کارشناس مسئول اداره امور اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: تنها ۲۴ شرکت تولیدکننده در سطح کشور مجوز بازاریابی شبکه‌ای از اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی را دریافت کرده‌اند که عمدتا این شرکت‌ها در زمینه فروش محصولات آرایشی و بهداشتی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: این شرکت‌ها از طریق شعب فروش در استان‌ها و شهرستان‌ها بازاریاب جذب و اقدام به توزیع محصول می‌کنند، معمولا این بازاریاب‌ها محصولات را از طریق جمع‌های خانوادگی و دوستانه به‌فروش می‌رسانند.

بهداروند با اشاره به اینکه در چهارمحال و بختیاری تنها سه شرکت بازاریان ایران زمین(بیز)، بادران گستران و تلاش کاران سرمایه وزین مجوز فعالیت و بازاریابی شبکه‌ای را دریافت کرده‌اند، گفت: این کار برای ساماندهی  و نظارت بیش‌تر بر فعالیت این شرکت‌ها در امر توزیع است تا توزیع زیر چتر قانون صورت بگیرد.

کارشناس مسئول اداره امور اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بازرسی از شعبه‌های این شرکت‌ها به صورت دوره‌ای انجام می‌شود و معمولا شبکه‌های بازاریابی در استان مربوط به شرکت‌های تولید محصول هستند.

وی در خصوص فعالیت فروشگاه اینترنتی EMway  در چهارمحال و بختیاری، توضیح داد: این شرکت مجوز  فعالیت خود را از اتحادیه کسب و کارهای مجازی در کشور دریافت کرده است، اما متاسفانه این شرکت برخی از اقدامات را خارج از محدوده فعالیت و مجوز خود انجام می‌دهد، به‌طور مثال این شرکت مبلغی را از بازاریابان در قالب باشگاه مشتریان و بسته خانواده دریافت می‌کندکه غیرقانونی است.

بهداروند بیان کرد: شرکت‌های تولید محصول و فروشگاه‌های اینترنتی باید آموزش بازاریابان را به‌صورت رایگان انجام دهند و اجازه ندارند به عناوین مختلف از جمله حق عضویت، کارت ارائه تخفیف، عضویت در باشگاه مشتریان و … از افراد هزینه دریافت کنند.

کارشناس مسئول اداره امور اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به غیرقانونی بودن فعالیت شرکت یونیک فایناس در چهارمحال و بختیاری، یادآور شد: به گفته مسئولان  این شرکت، آن‌ها در بورس آمریکا فعالیت دارد، این شرکت هیچ‌گونه مجوزی را از نهادهای متولی برای فعالیت دریافت نکرده‌ و فعالیت این شرکت کاملا غیرقانونی است، اما متاسفانه باوجود هشدارهای فراوان مبنی بر غیرقانونی بودن فعالیت این شرکت، مردم به این شرکت اعتماد می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین فعالیت شرکت تلفیق هنر نیز در کشور غیرقانونی اعلام شد و دفاتر این شرکت در حال پلمب است.

بهداروند در پایان خاطرنشان کرد: گاهی شهروندان معترض هستند که چرا سازمان صمت با این شرکت‌های بازاریابی غیرمجاز برخورد نمی‌کند، باید گفت تنها وظیفه این سازمان نظارت بر فعالیت این شرکت‌ها و هشدار است و دستگاه‌های انتظامی و امنیتی باید برخورد قهری داشته باشد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.