نازنین شیبانی با حضور در برنامه تلویزیونی در مسیر توسعه با تبریک ایام دهه فجر و میلاد حضرت فاطمه زهرا و روز مادر، اظهار کرد: توسعه دولت الکترونیک یکی از زمینههای ارتقای ارائه خدمات به مردم است که میتواند آسایش و آرامش را به همراه داشته باشد و با توجه به شرایط کرونایی کشور، بر بستر اینترنت همراه، خدمات متنوعی را ارائه و عرضه کند.
وی افزود: در حوزه زیرساختهای بشاگرد و حاجی آباد اقدامات بسیار خوبی بدنبال سفر وزیر ارتباطات صورت گرفته است که به طور هفتگی این اقدامات را با دستور استاندار هرمزگان پیگیری میکنیم و تاکنون با ۱۰۰ مصوبه در این زمینه ۱۰ جلسه کنترل پروژه داشتهایم که در قالب آن با کار خوب مخابرات هرمزگان و ایرانسل شاهد اتصال ۱۲۶ روستای جدید به شبکه ارتباطی بودهایم و این روند با جدیت ادامه دارد.
معاون استاندار هرمزگان ادامه داد: ۳۲۰ کیلومتر فیبر نوری هم اکنون در دو منطقه بشاگرد و احمدی حاجیآباد در حال انجام است که با نهایی شدن اجرای آن که دستور موکد استاندار و تدبیر وزیر ارتباطات بوده، ۸۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار تحت پوشش اینترنت همراه قرار میگیرند.
نازنین شیبانی همچنین از احداث ۹ دکل ۶۰ متری در بشاگرد خبر داد که هر کدام از این دکلها ۶ تا ۷ روستا را تحت پوشش ارتباطی قرار میدهند و به این ترتیب بیش از ۵۰ روستا در این منطقه نیز از ارتباط مناسب برخوردار خواهند شد.
به گفته وی، توسعه ارتباطات تلفن همراه با رویکرد دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت همراه بر پایه تکنولوژیهای ۳G و ۴G در تمامی شهرستانهای استان ادامه دارد و تا ۲۰ اسفندماه با حضور وزیر ارتباطات، این پروژهها به بهرهبرداری خواهد رسید.
معاون استاندار هرمزگان در ادامه به توسعه دولت الکترونیک در دوران شیوع کرونا در کشور و استان اشاره و با فرصت خواندن این بیماری در کنار تمامی سختیها و مصائب آن، خاطرنشان کرد: توسعه خدمات مرتبط با میز خدمت در ادارات و دستگاهها در طول ماههای اخیر بشدت افزایش یافت و به همت اداره کل فناوری استانداری هرمزگان شاهد تحولی در این زمینه بودیم به طوری که ادارات بسیاری با پیوستن به این میز خدمت الکترونیک، خدمات خود را به صورت غیرحضوری ارائه میدهند.
نازنین شیبانی با اشاره به حذف نیاز به مراجعه حضوری به بسیاری از ادارات خدمترسان در استان، تأکید کرد: بسیاری از استعلامها بر بستر دفاتر پیشخوان ارائه و پاسخ داده میشود و ادارات ظرف ۴۸ ساعت باید به درخواستهای مردمی پاسخ دهند و این امکان سبب شد تا از هزینههای مردم نیز در این زمینه بخصوص بواسطه کاهش ترددها کاسته شود.
معاون استاندار هرمزگان اضافه کرد: کار مهم دیگری که در زمینه توسعه دولت الکترونیک صورت گرفت، ایجاد بخشی در پورتال استانداری هرمزگان به آدرس: portalhormozgan.ir بود که خدمات کلیه دستگاههای اجرایی از شهرداری تا گردشگری و … را در این پورتال قرار دادیم که مسافران و مراجعان به استان بتوانند ۵۰۰ خدمت از ۵۰ دستگاه اجرایی را بر این بستر دریافت کنند.
شیبانی عنوان کرد: بستر ویدیوکنفرانس را نیز برای برگزاری جلسات در استان ساماندهی کردیم که با اقدام خوب مخابرات هرمزگان در رساندن فیبر نوری به بسیاری از ادارات و تمامی فرمانداریها، امکان برگزاری آن بدون حضور از نزدیک فراهم شد که مدیران دستگاهها بتوانند در هر لحظه از شبانه روز این جلسات را بر بستری امن و آنلاین برقرار کنند.
وی گفت: تلاش ما در پاسخ به استعلامات و پاسخ به درخواستها و مکاتبات مردم نیز بر آن بوده که کاغذ را از مراودات حذف کنیم و بر بستر الکترونیک این کار را انجام دهیم.
معاون استاندار درباره میزخدمت نیز عنوان کرد: توسعه میز خدمت سبب توجه بیشتر به حقوق شهروندی و دسترسی آسانتر به خدمات دولتی شده است و اکنون ۱۸ دستگاه ،خدمات آنلاین الکترونیکی کامل را در استان بر پایه میز خدمت ارائه میکنند که عمدتا خدماتی هستند و با قراردادن این خدمات در سایتهای اینترنتیشان، ارائه خدمت میکنند که دیگر نیازی به مراجعه حضوری به آنها نیست.
وی تصریح کرد: ۱۶۴۳ خدمت در میز خدمت ادارات استان ارائه میشود که ۵۱ درصد آن الکترونیکی است و نیاز به مراجعه حضوری مردم به ادارات نیست.
نازنین شیبانی در بخش پایانی اظهاراتش با تقدیر از نگاه هوشمندانه و ویژه استاندار هرمزگان به انتصابات در حوزه زنان، بیان کرد: استان هرمزگان در این زمینه سرآمد استانهای مختلف کشور است و مدیران زیادی در سالهای اخیر توانستهاند در دایره انتصابات و رشد جایگاههای اداری و اقتصادی قرار گیرند که نشان دهنده تواناییهای آنان در کنار ایفای نقش خویش در خانه و خانواده است.
انتهای پیام/