stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۰ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 31 July , 2024
  • کد خبر : 175976
  • 23 مهر 1399 - 16:19
0

افزایش ۳۶۷ درصدی کشفیات فضای مجازی در اردستان

افزایش ۳۶۷ درصدی کشفیات فضای مجازی در اردستان

ایسنا/اصفهان فرمانده انتظامی اردستان گفت: کشفیات فضای مجازی از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۶۷ درصد افزایش داشته است.

قلم | qalamna.ir :

غلامرضا هاشمی زاده، امروز (چهارشنبه-۲۳ مهرماه) در نشست خبری هفته ناجا، اظهار کرد: برنامه‌های امسال هفته نیروی انتظامی از ۲۷ مهر ماه آغاز و به مدت یک هفته تا دوم آبان ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به برنامه‌های متنوع هفته ناجا در شهرستان اردستان، افزود: اجرای رژه موتوری، تجلیل از شهروندان و بسیجیان نمونه در موضوع همکاری با پلیس، برپایی نمایشگاه‌های کشفیات پلیس و برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی، دیدار و ملاقات مردمی و دانش‌آموزی و همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی در فضای مجاز و غبار روبی قبور شهدا از مهم‌ترین برنامه‌ها خواهد بود.

فرمانده انتظامی اردستان با اشاره عملکرد پلیس اردستان در هفت ماه نخست سال جاری، گفت: کشفیات مواد مخدر و همچنین دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر تغییری نداشته است، ولی توقیف خودروهای حامل مواد مخدر ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

هاشمی زاده با بیان اینکه یکی از معضلات شهرستان اردستان سرقت‌های خرد است و همکاران نیروی انتظامی در هفت ماه امسال در موضوع دستگیری سارقان ۵۴ درصد فعال‌تر از مدت مشابه بودند، ادامه داد: در موضوع کشفیات فضای مجازی از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۶۷ درصد افزایش داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در هفت ماه گذشته با تلاش پلیس اردستان ۱۱ باند از سارقان شناسایی و دستگیر شدند، گفت: دستگیری سارقان در شهرستان اردستان ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشته است. همچنین تصادفات فوتی داخل شهری صد در صد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان اردستان، تصریح کرد: استقبال مردم از بازار سرمایه، باعث شده تا تقاضا برای دریافت کد بورسی بیشتر شود و بر همین اساس، سامانه‌های جعلی با عنوان «سجام پرس» و «سهام عدالت دات کام» برای کلاهبرداری از مردم در فضای مجازی اقدام به فعالیت کردند. مردم باید هوشیار باشند و از سایت‌های مرجع و معتبر اقدام کنند.

هاشمی زاده با بیان اینکه در روزهای اخیر دوباره شاهد مطرح شدن چالش بازی «مومو» در سطح برخی استان‌های کشور هستیم، گفت: برخی کاربران که بیشتر آن‌ها دانش‌آموز بوده‌اند پیام‌هایی حاوی محتوا و تصاویر مومو دریافت کرده‌اند. دریافت پیام‌ها و کلیپ‌های چالش مومو بیشتر از طریق اپلیکیشن واتس آپ صورت گرفته است که از خانواده‌ها درخواست می‌شود در صورت برخورد فرزندشان با محتوای مومو با آن‌ها صحبت کرده و نگرانی آن‌ها را کاهش دهند چراکه والدین درک بهتری نسبت به تهدیدات فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دارند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیون تومان از طریق فیشینگ از شهروندان اردستانی کلاهبرداری، گزارش شده است، گفت: کاربران به هر برنامه تبلیغی در فضای مجازی اعتماد نکنند زیرا افراد سودجو و فرصت‌طلب از طریق این نرم افزارها، کاربران را به درگاه‌های جعلی کشانده و اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها می‌کنند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.