stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
  • کد خبر : 199131
  • 10 آذر 1399 - 14:41
1

دستگاه قضا ، پیشگام در حفظ و احیای حقوق عامه

دستگاه قضا ، پیشگام در حفظ و احیای حقوق عامه
فارس/قلم- معاون قضایی و منابع انسانی دادگستری استان فارس گفت: دستگاه قضایی همواره در حفظ و احیای حقوق عامه پیشگام بوده است.
قلم | qalamna.ir :
ارسلان اشرفی در نشست علمی مطالبه‌گری در احیاء حقوق عامه از منظر حقوق عمومی گفت: احیای حقوق عامه با رعایت دقیق و کامل دستورات دین مبین اسلام حاصل نمی‌شود .
 
وی افزود: احیای حقوق عامه در منابع شرعی، منابع قانونی و نیز آیین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های قوه قضائیه به صراحت آمده و بیان شده است.
رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی دادگستری فارس، در خصوص دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه اظهارداشت: وضع این دستورالعمل، صیانت از حقوق عامه و حفظ حقوق بیت‌المال و به تعبیر صحیح‌تر، احیاء، حفظ و صیانت از حقوق بیت‌المال و همچنین نظارت بر دعاوی ناظر بر جرایم مرتبط با اموال، منافع و مصالح ملی و جبران خسارت وارده به حقوق عمومی است.
قاضی اشرافی به اجرای طرح “سند امنیت قضایی”، تشکیل “کمیته اقتصاد مقاومتی” با محوریت دادگستری در تمامی استان‌ها، دایر شدن “معاونت پیگیری حقوق عامه” در دادستانی کل کشور و سراسر دادسرا‌های کشور و «دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهاد‌های مردمی با قوه قضاییه در دوران تحول قضایی اشاره کرد و گفت: تمامی این اقدامات از سوی قوه قضائیه در جهت سامان دادن و سیستماتیک کردن قواعد و مقررات حاکم بر حقوق عامه صورت گرفته است.
هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.