stat counter
تاریخ : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 5 October , 2024
  • کد خبر : 387072
  • 25 مرداد 1400 - 21:33
6
عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر همدان:

ویترین گردشگری همدان خالی است

ویترین گردشگری همدان خالی است
همدان- قلمنا- عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر همدان گفت: همدان به واسطه تاریخی و قدمتی که دارد به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن شناخته می شود اما ویترین ما خالی مانده است.
قلم | qalamna.ir :

حمید بادامی نجات در گفتگو با خبرنگار قلم از همدان در خصوص وضعیت ایجاد و راه اندازی دفتر یونسکو در همدان و مشکلات سر راه آن مطرح کرد: یونسکو در زمینه ثبت جهانی میراث ملموس و غیرملموس بسیاری از کشور پیش رفته است اما تاکنون نتوانسته ایم در استان همدان یک اثر جهانی را به ثبت برسانیم، حال سوال من در این زمینه این است، زمانی که یک گردشگر خارجی می خواهد سفر کند و برایش معتبرترین مرجع دسترسی یونسکو است، چطور باید ظرفیت های گردشگری و تاریخی همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن را بشناسد؟

وی با بیان این موضوع عنوان کرد: راه اندازی دفتر یونسکو در همدان می توانست قدمی به این سمت باشد اما در شهر همدان به این موضوع سیاسی نگریسته شد و نسبت به راه اندازی آن غفلت شد.

عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر همدان با تصریح بر این موضوع گفت: زمانی که روی راه اندازی این دفتر در شهر همدان پافشاری کردیم، بحث های سیاسی مطرح شد و حتی عناوین جاسوسی و غیره در این زمینه مطرح شد اما به راستی، راه اندازی این دفتر در همدان ظرفیتی بود که به راحتی هم وارد همدان نشده بود و با برگزاری رویدادهای جهانی در همدان این مباحث نیز پیش آمده بود.

بادامی نجات ادامه داد: در ادامه این رویدادهای جهانی که در همدان برگزار شده بود، موضوع دیسکاوری همدان و سیتی برندینگ و مواردی از این قبیل نیز مطرح شد که می خواست به همدان برای معرفی در سطح بین المللی کمک کند اما متاسفانه این موارد نیز محقق نشد.

وی با بیان اینکه به اعتقادم این موارد ظرفیت های خوبی بود و شاید ایرادهایی هم به آن ها وارد باشد، اما می توانست ظرفیت های همدان را در سطح بین المللی معرفی سازد، گفت: متاسفانه این ظرفیت ها از دست رفت و امید است تا دستگاه های مربوطه به ویژه میراث فرهنگی، سازمان فرهنگی شهرداری همدان و مجموعه مدیریتی استان به دنبال ثبت جهانی آثار تاریخی و فرهنگی همدان بیش از پیش باشند.

همدان به واسطه تاریخی و قدمتی که دارد به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن شناخته می شود اما ویترین ما خالی مانده است

بادامی نجات با تاکید بر این موضوع خاطرنشان کرد: همدان به واسطه تاریخی و قدمتی که دارد به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن شناخته می شود اما ویترین ما خالی مانده است.

این عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه باید پذیرفت که منافع سفر به شهر ما می رسد اما دنیا چگونه باید از موقعیت های گردشگری ما خبر دار شود؟! گفت: در دور ششم شورای شهر بایستی به این مهم پرداخته شود و در دوره جدید سعی می کنم تا همکارانم در شورای شهر را نسبت به این موضوع حساس کنم.

وی با تاکید بر اینکه در این زمینه در شورای دور قبلی به دنبال حوزه گردشگری بودیم اما این موضوع را به سند ۲۰۳۰ گره زدند، افزود: نسبت به این موضوع در همدان سخت گیرانه وارد کار شدند در حالی که بحث ما بسیار متفاوت بود و قرار بود دفتر یونسکو در همدان نقش تسهیلگر داشته باشد تا بتوانیم با کمک این دفتر روند ثبت جهانی آثار همدان را به نحو مناسبی پیش برده و تسهیل نماییم.

عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر همدان در پایان این گفتگو، پاسخ به اینکه در نظر گرفتن مبحث شهر خلاق در استان های غربی به عنوان مسیر گردشگری غرب کشور موقعیت خوبی بود، آیا همدان توانسته در این زمینه وارد کار شود؟ عنوان کرد: شهرهای خلاق یکی از ظرفیت های مناسب در این زمینه است که حتی قرار بود آن را نیز با دفتر یونسکو پیش ببریم و وارد حوزه برندینگ همدان در این زمینه شویم اما همه این ها وارد حاشیه سیاسی شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.