stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
  • کد خبر : 102537
  • 22 فروردین 1399 - 17:29
1
نماینده ولی فقیه در استان همدان عنوان کرد:

مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) بهترین زمان جهت تبیین جایگاه زن در اسلام

مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) بهترین زمان جهت تبیین جایگاه زن در اسلام
نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان این که بایستی با استفاده از تجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع)، جایگاه زنان در تربیت جامعه را تبیین کنیم و خود بانوان را نیز با جایگاه واقعی خود در اسلام آشنا کنیم، عنوان کرد: جایگاه رفیعی که اسلام برای زنان قائل است را در هیچ کجا دنیا نمی‌توان یافت و این بهترین زمان است تا نگاه انسانی و الهی اسلام به زن را در برابر نگاه مادی غرب، به رخ جهانیان بکشیم.
قلم | qalamna.ir :

قلم، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی بعد از ظهر امروز در مراسم قرعه‌کشی پویش «سربازان در گهواره» اظهار کرد: قابلیت این فرزند ۶ ماهه امام حسین(ع) به قدری بالاست که می‌تواند تمام معارف دینی و اسلامی را جهانی کند.

امام جمعه شهر همدان با بیان این که این قابلیت غیر از قابلیت خود حضرت اباعبدالله(ع) است و نتیجه این اتفاق آشنا شدن جهانیان با نام امام حسین(ع) و معارف دینی ما است، تاکید کرد: مجمع در معرفت‌افزایی خادمان و مادران حاضر در آن هم باید فعال باشد

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی خاطرنشان کرد: تفاوت معارف الهی با علوم دیگر در این است که به طور مثال اگر در آموزش علم فیزیک خود شخص به این علم اعتقادی نداشته باشد، اما می‌تواند آن را به دیگران آموزش دهد؛ در حالی که در معارف الهی این طور نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: در معارف الهی تا خودمان رشد نکنیم، نمی‌توانیم باعث رشد دیگران شویم؛ چراکه شرط اثرگذاری معارف الهی برای دیگران، باور آن توسط خود معلم است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه بنای مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) تربیت نسل جوان و کودکان با آموزش‌های مهدوی است، گفت: انگیزه اصلی این مجمع، تربیت نسلی است که هم معرفت عمیق نسبت به امام خود دارد و هم زمینه‌ساز ظهور خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی حضور مادران و بانوان در این اجتماع را فرصت بزرگی دانست و گفت: باید با استفاده از این تجمع، جایگاه زنان در تربیت جامعه را تبیین کنیم و خود بانوان را نیز با جایگاه واقعی خود در اسلام آشنا کنیم.

امام جمعه شهر همدان با اشاره به نقش زن در جامعه اسلامی، یادآور شد: جایگاه رفیعی که اسلام برای زنان قائل است را در هیچ کجا دنیا نمی‌توان یافت و این بهترین زمان است تا نگاه انسانی و الهی اسلام به زن را در برابر نگاه مادی غرب، به رخ جهانیان بکشیم.

 

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.