stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳ Tuesday, 2 July , 2024
  • کد خبر : 105233
  • 25 فروردین 1399 - 11:52
1

۱۶ هزار کشته ماحصل حملات ۵ ساله سعودی‌ها در یمن

۱۶ هزار کشته ماحصل حملات ۵ ساله سعودی‌ها در یمن

بیشتر از پنج سال است که ملت بی دفاع یمن در مقابل چشمان جامعه بین الملل گرفتار بدترین نوع قتل عام، ویرانی، قحطی و محاصره توسط جنگنده‌ها، توپخانه و مزدوران متجاوز سعودی اماراتی تحت حمایت قدرت‌های غربی و در راس آنها ایالات متحده هستند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از سایت المیادین، مرکز موسوم به “حقوق بشر و توسعه” اعلام کرد، جنایت ها و نقض های نیروهای متجاوز سعودی آمریکایی در یمن در طول پنج سال گذشته موجب کشته و زخمی شدن ۴۱ هزار و ۴۷۶ تن از جمله زن و کودک شده است.

این مرکز در آماری اعلام کرد، ائتلاف عربی مسبب کشته شدن ۱۶ هزار و ۷۵ تن در یمن است که سه هزار و ۹۳۱ تن از آنها کودک و دو هزار و ۴۲۶ تن نیز زن هستند.

براساس این آمار، در طول جنگ یمن ۲۵ هزار و ۴۰۱ تن زخمی شدند که چهار هزار و ۲۲۰ تن کودک و سه هزار و ۳۹ تن زن هستند و ۴۲۸ هزار و ۸۲۸ منزل هم ویران شده است.

همچنین طبق آمار مذکور، در طول این جنگ، ۱۵ فرودگاه، ۱۴ بندر، ۷۳۹ مخزن و شبکه آب، ۴۴۲ شبکه و ایستگاه ارتباطی، دو هزار و ۷۰۰ پل و جاده، هزار و ۸۳۲ تاسیسات دولتی و ۱۳۹ نیروگاه برق تخریب شدند.

در خصوص تاسیسات خدماتی هم ائتلاف عربی ۹۵۳ مسجد، ۳۶۰ تاسیسات توریستی، ۳۴۴ بیمارستان و مرکز بهداشتی، ۱۳۰ تاسیسات ورزشی، ۹۱۴ تاسیسات مدرسه و موسسه  ۴۱ تاسیسات رسانه ای، ۷۶ تاسیسات دانشگاهی، ۲۱۹ آثار باستانی و چهار هزار و  ۱۳۴ زمین کشاورزی را تخریب کرده است.

گزارش و آمار مرکز حقوقی حقوق بشر و توسعه نشان می دهد که تاسیسات اقتصادی هم آسیب دیده است و ائتلاف متجاوز ۳۳۵ کارخانه، ۳۷۰ پمپ بنزین، ۶۵۲ بازار، ۲۶۶ تانکر سوخت، هفت هزار و ۸۱۹ تاسیسات تجاری، چهار هزار و ۱۹۹ وسیله حمل و نقل، ۷۷۴ انبار مواد غذایی، ۳۴۹ محل پرورش دام و طیور، ۶۴۲ کامیون مواد غذایی و ۴۵۴ قایق صید را منهدم کرده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.