stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
  • کد خبر : 114037
  • 06 اردیبهشت 1399 - 11:35
1

جبران کسری بودجه از طریق بورس خطرناک است

جبران کسری بودجه از طریق بورس خطرناک است

ایسنا/فارس عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی فارس با تاکید بر اینکه تقریبا غیرممکن است که ایران کسری بودجه خود را از طریق فروش روزانه نفت با توجه به تحریم‌های آمریکا جبران کند، گفت: جبران کسری بودجه کشور از طریق بازی رشد بورس برای سرمایه‌های خرد بسیار خطر ناک خواهد بود.

قلم | qalamna.ir :

یلدا راهدار در گفت‌وگو با بیان کرد: کرونا در سه ماه گذشته موجب شده تا فعالیت‎های اقتصادی در سراسر جهان به شدت کاهش یابد و تقاضا برای سوخت‎های فسیلی به کمترین میزان طی دهه‎های اخیر برسد.

او با بیان اینکه عرضه بیش از اندازه نیز مزید بر علت شده است، افزود: اثر این سقوط می‎تواند بر اقتصاد کشورهای تولید کننده بزرگ از جمله آمریکا ویرانگر باشد.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: ترامپ همه تلاشش را کرده بود که آمریکا به صادر کننده نفت تبدیل شود اما این سقوط سهمناک سبب خواهد شد که اقتصاد کرونا زده آمریکا بیش از پیش دچار تزلزل شود.

راهدار به وضعیت اقتصاد ایران در این شرایط فعلی هم اشاره و خاطرنشان کرد: بودجه سال ۹۹ بر اساس فروش یک میلیون بشکه نفت به قیمت ۵۰ دلار در نظر گرفته شده است در حالی‎که قیمت فعلی نفت خام برنت تا ۲۵ دلار در هر بشکه داد و ستد می‌شود و قیمت نفت سنگین ایران در سبد نفتی اوپک زیر ۱۵ دلار سقوط کرده است.

او عنوان کرد: بنابراین ایران برای جبران کسری بودجه مجبور است روزانه سه میلیون بشکه نفت به قیمت ۱۵ دلاری بفروشد. اما تحقق این امر با توجه به تحریم‌های آمریکا غیر ممکن است در نتیجه بودجه کشور با کسری مواجه شده است و دولت کسری بودجه را از طریق بورس جبران می‌کند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.