stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
  • کد خبر : 114077
  • 06 اردیبهشت 1399 - 12:15
2
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان خبرداد:

پیشرفت ۳۰ درصدی سد خرمرود تویسرکان

پیشرفت ۳۰ درصدی سد خرمرود تویسرکان
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به پیشرفت 30 درصدی ساخت سد خرمرود، گفت: پروژه سد خرمرود کاملا به صورت فاینانس داخلی و با سرمایه گذاری صددرصدی بخش خصوصی در دست احداث است.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، منصور ستوده با بیان این که پروژه سد خرمرود به طور کامل و صددرصد با سرمایه گذاری خصوصی در دست ساخت است، اظهار کرد: براساس مدل مالی که تعریف شده طی سه سال این سد به بهره برداری می رسد و پس از اتمام دولت آورده پیمانکار را با سودی معقول و مناسب به سرمایه گذار پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه هزینه ساخت این سد افزون بر ۳۱۶ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود هزینه ساخت این سد تا ۴۰۰ میلیارد تومان نیز برسد که این مبلغ جمع آورده سرمایه گذار و سود بانکی در نظر گرفته شده است و طبق ماده ۵۶ در وزارت نیرو بعد از ۶ ماه از تکمیل ساخت، دولت در مدت سه سال هزینه و سود سرمایه گذاری را به طور کامل به پیمانکار پرداخت می کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان در ادامه صحبت های خود خاطرنشان کرد: این سد که از نوع خاکی همگن با هسته رسی است، با پیشرفت ۳۰ درصدی بر روی رودخانه خرمرود با آورد سالیانه ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب در حال ساخت است.

ستوده با اشاره به اینکه حجم مخزن این سد هشت میلیون و ۲۷۰ هزار متر مکعب است، بیان کرد: ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب از حجم مخزن سد مفید است و علاوه بر تأمین آب شرب ۴۰ روستا، در بخش کشاورزی و صنعت نیز مورد مصرف دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با تأکید براینکه این سد ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب آب قابل تنظیم در سال تامین می کند، افزود: ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب آن در بخش شرب و صنعت، ۵ میلیون متر مکعب در بخش کشاورزی و یک میلیون و ۴۰ هزار متر مکعب به بخش محیط زیست اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه این سد ۷۰۰ متر طول تاج دارد، یادآور شد: ارتفاع این سد از پی ۵۴ متر و ارتفاع از کف آن ۴۶ متر است.

ستوده تأکید کرد: با بهره‌برداری از سد خرمرود علاوه بر ماندگاری جمعیت فعلی، شاهد مهاجرت معکوس به این منطقه خواهیم بود و عمده هدف ما از ساخت این سد ایجاد رونق و آبادانی در این منطقه و همچنین هدف گزاری برای جذب گردشگر و رونق صنعت گردشگری است و در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با سازمان میراث فرهنگی تنظیم‌شده که هر دو طرف موظف به بررسی و معرفی جاذبه‌ها و عوامل و مناطق گردشگری در محدوده های تعیین شده  هستند تا از طریق مزایده و واگذاری این اماکن به سرمایه‌گذاران خصوصی خدمات مطلوبتری به  گردشگران ارائه دهیم.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.