stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
  • کد خبر : 114175
  • 06 اردیبهشت 1399 - 13:50
2

درخواست خلیفه حفتر از مردم لیبی برای تفویض اختیار به یکی از طرف‌های درگیر

درخواست خلیفه حفتر از مردم لیبی برای تفویض اختیار به یکی از طرف‌های درگیر

پس از اینکه خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به “ارتش ملی لیبی” از مردم این کشور خواست به هر طرفی که برای حکمرانی مناسب می­‌بینند، اختیار دهند، طرف­‌های مردمی و مدنی در شرق این کشور دریک اقدام چشم­گیر در حال اعلام تفویض اختیار به خلیفه حفتر هستند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از العرب الیوم، حفتر بار دیگر خواستار لغو توافق­نامه سیاسی الصخیرات و براندازی شورای ریاستی دولت توافق ملی شد و آن را به ارتکاب جنایت­هایی در سطح خیانتی بزرگتر متهم کرد.

وی در سخنرانی تلویزیونی گفت، شورای ریاستی عزت شهروندان را دست کم گرفت، از حق حاکمیت کشور غافل شد، اقتصاد آن را نابود کرد، منابع نفتی را برای پشتیبانی از شبه نظامیان و جذب مزدوران به کار گرفت و به جنایت‌­هایی که سازمان‌­های تروریستی در صبراته وصرمان مرتکب شدند، افتخار کرد.

حفتر در ادامه در اظهاراتی که به نوعی تهدیدی برای آغاز ضد حمله برای آزادسازی این دو شهر است، گفت، اما شادی السراج دوامی نخواهد داشت.

وی همچنین از مردم لیبی خواست یک نهاد را برای اداره امور کشور انتخاب کنند و از آنها خواست طرفی را که برای رهبری مناسب می­بینند انتخاب کنند. حفتر در ادامه متعهد شد که نیروهای موسوم به ارتش ملی ضامن حفاظت از انتخاب­‌های آنها باشند.

حفتر ادامه داد، ارتش ملی تروریست را در شهرهای مختلف جنوب و مرکز لیبی شکست داده است و به نبرد خود در طرابلس ادامه می‌­دهد.

همزمان با این امر، هیئت سازمان ملل در لیبی نیز خواستار برقراری آتش‌بس در ماه مبارک رمضان شد تا مردم از فضایل این ماه بهره‌­مند شوند و زمینه برای مقابله با ویروس کرونا هموار شود.

از سوی دیگر، السراج به شکل رسمی با عملیات نظامی اتحادیه اروپا در مدیترانه که اخیرا با هدف نظارت بر اجرای قطعنامه سازمان ملل پیرامون منع واردات تسلیحات به لیبی آغاز شده، مخالفت کرد و در پیامی به شورای امنیت و پارلمان اروپا اعلام کرد، درباره این عملیات با دولت توافق ملی مشورت نشده است اقدامی که قطعنامه‌­های شورای امنیت بر آن تصریح دارند و از طرفی هم این عملیات نظارتی بر حریم هوایی و مرزهای زمینی شرق لیبی ندارد چرا که گزارش­ها از ورود تسلیحات و تجهیزات به کشور در حمایت از نیروهای حفتر خبر می­دهد.

در سطح میدانی نیز، عملیات “آتشفشان خشم” که توسط نیروهای همپیمان دولت توافق ملی آغاز شده، تصاویری را منتشر کرد که ترس و وحشت زنان و کودکان را در پی شلیک موشک گراد نشان می­دهد. این دولت نیروهای ارتش ملی لیبی را به شلیک آن به یکی از منازل در طرابلس متهم کرد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.