stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
  • کد خبر : 114337
  • 06 اردیبهشت 1399 - 17:35
0

به تعویق انداختن حق بیمه راهی برای بهبود چرخه تولید در زمان شیوع کرونا

به تعویق انداختن حق بیمه راهی برای بهبود چرخه تولید در زمان شیوع کرونا

ایسنا/قزوین رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: به تعویق انداختن دریافت حق بیمه کارگاه‌هایی که اقتصادشان از شیوع ویروس کرونا آسیب‌دیده‌، می‌تواند به تولیدکنندگان کمک شایانی کند و سازمان اقتصاد و امور دارایی نیز، با اعمال بخشودگی‌های مالیاتی می‌تواند سرعت بهبود چرخه تولید را تسریع ببخشد.

قلم | qalamna.ir :

مهدی بخشنده، رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین در گفت‌وگو با اظهار کرد: ویروس کرونا توانسته در شرایط اقتصادی کشور تأثیرات زیادی داشته باشد و بخش خصوصی را با چالش‌های جدی روبه‌رو کند. شرایط خاص امروز به نحوی است که تولیدکنندگان بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت‌های دولتی هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر میزان خسارت‌های وارده به بخش خصوصی کارشناسی نشده است اما اتاق بازرگانی، صنایع و معادن قزوین به دنبال تهیه فهرستی از مشکلات موجود فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان است تا در صورت رفع آن‌ها، واحدهای تولید در استان احیا شوند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین خاطرنشان کرد: به تعویق انداختن دریافت حق بیمه کارگاه‌هایی که اقتصادشان از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌، می‌تواند به تولیدکنندگان کمک شایانی کند و سازمان اقتصاد و امور دارایی نیز، با اعمال بخشودگی‌های مالیاتی می‌تواند سرعت بهبود چرخه تولید را تسریع ببخشد.

وی با اشاره به اینکه شدیدترین تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان وضع‌شده است، افزود: وجود این تحریم‌ها می‌تواند اقتصاد کشور را در مقابله با بحران‌ها، شکننده‌تر کند؛ مسئولان باید بکوشند که با حمایت از فعالان اقتصادی، اوضاع موجود را تغییر بدهند. این ویروس، تمام کشورها را درگیر خودکرده و شرایط ویژه‌ای در جهان حاکم شده است.

بخشنده اضافه کرد: شاید در چند ماه آینده از مردمی که توانایی مالی دارند، کمک بگیریم به گونه‌ای که مردم بتوانند با قرار دادن وجوه خود در صندوق بانک‌های بدون بهره که حامی فعالین اقتصادی هستند، کمک‌های مالی به صنعت داشته باشند.

وی گفت: کشور چین به‌عنوان یک اقتصاد تأثیرگذار در دنیا با مشکلات فراوانی در تولید و صادرات روبه رو شده است و  این موضوع، خود یک فرصت طلایی برای صنعت کشورمان است؛ می‌توانیم با افزایش حجم تولید، نیاز کشورهای همسایه را تأمین کنیم و بازار رقابتی را به دست بگیریم.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین در اشاره به روند کاهش بروکراسی اداری برای مقابله با کرونا، عنوان کرد: بر این امر باور داریم که با اعتماد به بخش خصوصی، می‌توانیم سخت‌ترین شرایط را پشت سر بگذاریم. حذف این بروکراسی‌های دست‌وپا گیر در این مدت، اتفاق بسیار خوبی بوده است. در حال حاضر نیز، کشورمان به یکی از الگوهای موفق مدیریتی برای مبارزه علیه این ویروس تبدیل‌شده است و بخش خصوصی می‌تواند با ارائه راهکارهای به‌روز، شرایط موجود را بهبود ببخشد؛ البته این امر نیازمند اعتماد دولت به این بخش است.

لزوم هدایت سپرده‌های بانک به سمت بورس

وی تأکید کرد: برای تحقق شعار «جهش تولید» در کشور باید پیرامون موانع پیشروی تولید بازنگری شود؛ سپرده‌های فراوانی در بانک‌ها انباشته‌شده است و با حرکت این پول‌ها به سمت بورس و بازار سرمایه در واحدهای تولیدی، شاهد موفقیت‌هایی در اقتصاد خواهیم بود.

بخشنده پیرامون اقدامات بخش خصوصی در جریان مقابله با ویروس کرونا، تصریح کرد: بخش خصوصی این استان تاکنون، بالغ‌بر ۳.۸ میلیارد تومان برای مقابله با این بیماری در استان قزوین اهدا کرده و همچنین تعدادی دستگاه فوق پیشرفته ضدعفونی‌کننده و ونتیلاتور در اختیار مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان قرارگرفته است.

وی ادامه داد: در چند وقت اخیر، نگرانی‌های زیادی در خصوص آلوده بودن مراکز اهدا خون در اذهان عمومی مطرح بود که به‌وسیله دستگاه فوق پیشرفته ضدعفونی‌کننده، این موضوع برطرف شد. همچنین بخش خصوصی در راه‌اندازی تهویه بیمارستان بوعلی مشارکت داشته است؛ برای مقابله با ویروس کرونا، هزار دست لباس محافظ گان، تعدادی دستکش، ماسک، تب‌سنج و مواد ضدعفونی‌کننده تحویل دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین شد.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین بیان کرد: با تعاملاتی که بین بخش خصوصی، بسیج سازندگی، بهزیستی و اداره کل زندان‌های استان قزوین صورت گرفت، اقلام موردنیاز بخشی از خانواده‌های نیازمند تأمین شد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین در پایان یادآور شد: تولیدکنندگان باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و از دستورات مسئولان کشور تبعیت کنند؛ آنان به نوعی سردمداران مبارزه با این ویروس هستند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.