stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
  • کد خبر : 114963
  • 07 اردیبهشت 1399 - 16:23
0

مرغ‌ها به سرنوشت جوجه‌ها دچار نشوند

مرغ‌ها به سرنوشت جوجه‌ها دچار نشوند

برخی اظهارات حاکی از آن است که به زودی مرغ ها نیز مانند جوجه‌های یکروزه زنده به گور خواهند شد. موضوعی که سخنگوی کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی آن را بی اساس دانسته و می‌گوید وقتی سن و وزن مرغ افزایش می‌یابد، می توان آن را کشتار و منجمد کرد، به صورت قطعه بندی شده به بازار عرضه کرد یا به مصارف صنعتی رساند و دیگر نیاز به معدوم سازی و زنده به گور کردن نیست.

قلم | qalamna.ir :

حبیب اسدالله‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: وقتی جوجه یکروزه تولید می‌شود، اگر به دست پرورش دهندگان یا مرغداری‌ها نرسد بایستی معدوم شود و این اتفاق رایجی است اما در مورد مرغ اینگونه نیست، زیرا اگر سن و وزن مرغ افزایش یابد می‌توان مرغ را قطعه‌بندی کرد یا به کشتارگاه فرستاد و سپس آن را منجمد کرد یا به مصارف صنعتی رساند؛ بنابراین اینگونه اظهار نظرها غیرکارشناسی و نادرست است.

وی ادامه داد: اما می‌توان گفت که فروش مرغ با این قیمت برای مرغداران چیزی کمتر از معدوم سازی نیست، زیرا آنها متحمل خسارتهای بسیاری شده اند و بسیاری از تولیدکنندگان در معرض ورشکستگی هستند.

سخنگوی کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی اضافه کرد: متاسفانه دولت فقط حمایت لفظی کرده است و هیچ گونه اقدام عملی انجام نداده است. مقصر همه این مشکلات نیز کارگروه تنظیم بازار است، زیرا دستور افزایش تولید ماهیانه جوجه یکروزه و به تبع آن  تولید مرغ در کشور را بیش از نیاز معمول داده بود.

انتهای پیام

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.