stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
  • کد خبر : 114973
  • 07 اردیبهشت 1399 - 16:33
1

انتشار مستمر گزارش وضعیت تجارت در دوران کرونا

انتشار مستمر گزارش وضعیت تجارت در دوران کرونا

رییس سازمان توسعه تجارت می‌گوید که این سازمان با هدف روشن کردن شرایط برای فعالان اقتصادی در شرایط کرونا گزارش‌های مستمری از این وضعیت منتشر خواهد کرد.

قلم | qalamna.ir :

به دنبال شیوع ویروس کرونا یکی از اصلی‌ترین حوزه‌هایی که تداوم فعالیت آن با اما و اگر مواجه شده، حوزه تجارت بین‌المللی است. بسیاری از کشورها با هدف کاهش سرعت شیوع ویروس کرونا یا مرزهای مشترک خود را بسته‌اند یا محدودیت‌های جدی بر سر آن وضع کرده‌اند که نتیجه‌اش کاهش تجارت در هفته‌های گذشته بوده است.

جدیدترین اماری که از سوی اتاق بازرگانی تهران منتشر شده نیز نشان می‌داد که صادرات ایران در اسفندماه سال ۱۳۹۸ به دنبال شیوع این ویروس کاهش یافته است و احتمالا این روند در هفته‌های پیش‌رو ادامه خواهد داشت.

با توجه به این شرایط یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های سازمان توسعه تجارت برطرف کردن نگرانی صادرکنندگان و ارائه اطلاعات دست اول از شرایط تجارت بین‌المللی در ایام کرونا است؛ موضوعی که رییس این سازمان نیز بر آن تاکید می‌کند.

حمید زادبوم در این رابطه گفته سازمان توسعه تجارت گزارش‌ها و اطلاعاتی را که از منابع بین‌المللی به دست می‌آورد به شکل روزانه ترجمه کرده و در اختیار فعالان اقتصادی خواهد گذاشت.

به گفته وی پس از شیوع ویروس کرونا ۸۸ کشور عضو سازمان تجارت جهانی ممنوعیت صادراتی وضع کردند که این مساله نشان‌دهنده تغییر در شرایط تجارت پس از کروناست. از این‌رو این سازمان گزارش‌هایی را به شکل دائمی در اختیار فعالان اقتصادی کشور قرار می‌دهد تا در شرایط کرونا امکان صادرات غیرنفتی فراهم باشد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.