stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
  • کد خبر : 115292
  • 08 اردیبهشت 1399 - 11:35
1

خیز رژیم صهیونیستی برای تعیین وزیر “اقلیت‌های عربی”‌ در پنجمین دولت نتانیاهو

خیز رژیم صهیونیستی برای تعیین وزیر “اقلیت‌های عربی”‌ در پنجمین دولت نتانیاهو

منابع عبری‌زبان اعلام کردند دولت نتانیاهو شامل یک وزیر عرب به عنوان وزیر امور اقلیت‌ها خواهد بود.

قلم | qalamna.ir :

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: حزب آبی-سفید به رهبری بنی گانتس و حزب کارگر با تعیین وزیر عربی برای امور اقلیت‌ها موافقت کرده‌اند. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل نیز با این اقدام موافق است.

میخال میلیشتاین، رئیس انجمن پژوهش‌های فلسطین در مرکز موشه دیان در دانشگاه تل‌آویو گفت: وضعیت اسرائیل ایجاب می‌کند یک وزیر عرب در دولت آتی باشد تا شکاف‌هایی را که طی دوره‌های انتخاباتی اخیر در اسرائیل به وجود آمده و موجب تنش در روابط عرب و یهود شده به ویژه در سایه جدال اسرائیلی‌ها درباره دولت وحدت پر کند.

وی گفت:‌ سطح تنش در روابط اعراب و یهود به حدی رسیده که هر لحظه امکان انفجار آن وجود دارد. این مساله ایجاب می‌کند یهودیان از اشتباهات قبل درس بگیرند. جامعه یهودی نیازهای شهروندان عرب را درک می‌کند هرچند که احزاب صهیونیستی هیچ نامزد عربی در لیست انتخابات خود قرار ندادند. محافل اسرائیلی امروز خواهان ادغام شهروندان عرب هستند و می‌خواهند از فرصت کرونا برای عادی‌سازی روابط با اعراب استفاده کنند. تحلیلگران محلی معتقدند که دولت جدید به سمت تغییر تاکتیک خود در تعامل با شهروندان عرب پیش می‌رود.

از جمله اسامی پیشنهادی برای پست وزیر اقلیت‌ها علینان القریناوی از شخصیت‌های نزدیک به حزب کارگر است. القریناوی از وجود تماس‌های تقریبا رسمی برای تعیینش به عنوان وزیر امور اقلیت‌ها خبر داده است.

در این باره احمد الطیبی، نماینده لیست مشترک عربی گفت: یک وزیر عرب در دولت نتانیاهو نماینده جامعه عرب نخواهد بود و طرح‌های نتانیاهو برای ممانعت از نفوذ لیست مشترک عربی که صدها هزار تن از شهروندان عرب به آن رأی داده‌اند موفق نخواهد شد.

مطانس شحاده، از نمایندگان لیست مشترک عربی نیز گفت: چنین دولتی تنها برای حفظ منافع نتانیاهو و حمایت از او در برابر دادگاه و ادامه سیاست‌هایش برای الحاق غور اردن و کرانه باختری و از بین بردن هرگونه امکانی برای تشکیل کشور فلسطین است.

در این راستا تلاش‌های حزب لیکود و آبی-سفید و بقیه احزاب برای تشکیل دولت پنجم نتانیاهو ادامه دارند این درحالی است که نتانیاهو با پرونده فساد جدیدی مواجه است. به گفته رسانه‌های اسرائیلی دادستانی کل اسرائیل برای باز کردن پرونده تحقیقات جدید علیه نتانیاهو معروف به پرونده سهام بورس تلاش می‌کند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.