stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 115613
  • 08 اردیبهشت 1399 - 18:35
2

کارگران استان مرکزی نگران چه چیزهایی هستند

کارگران استان مرکزی نگران چه چیزهایی هستند

ایسنا/مرکزی نمایندگان کار و تولید استان مرکزی در نشستی با استاندار مرکزی، دغدغه‌ها، نگرانیها و مطالبات جامعه کار و تولید استان را بیان کردند.

قلم | qalamna.ir :

 زند نماینده کانون کارگری استان مرکزی امروز هشتم اردیبهشت ماه در نشست استاندار مرکزی مواردی همچون دغدغه کارگران در زمینه سهام شرکت های هپکو، آذرآب و واگن پارس، اصلاح حقوق، واگذاری سهام شستا و تشکیل نشدن کارگروه رسیدگی به مشکلات جامعه کارگری با محوریت معاونت سیاسی استانداری مرکزی پس از گذشت ۱۰ ماه را مطرح کرد.

جانملکی رییس شورای اسلامی کار شرکت آذرآب موضوع افزایش سرمایه شرکت، انجام نشدن تعهد بانک کشاورزی به عنوان سهامدار عمده شرکت جهت تامین ضمانت نامه پروژه سیراف که این امر دید منفی دیگر کارفرماها را نسبت به آذرآب در پی داشته است و فراخوانده شدن کارگران به دادگاه انقلاب و کیفری و لزوم ورود شورای تامین استان به موضوع را طرح کرد.

در این جلسه جولایی عضو شورای کار شرکت واگن پارس اراک نیز مواردی همچون ساماندهی نشدن قراردادهای کوتاه مدت کارگران از یک ماه تا یک سال و بی توجهی نسبت به این امر، عدم واگذاری شرکت به مپنا، خروج از بورس و عدم توان شرکت در خرید مواد اولیه، عدم امنیت شغلی، پرداخت نشدن حقوق اسفندماه با وجود بالا بودن میزان تولید در سال ۹۸ که این حقوق در سوم اردیبهشت ماه ۹۹ پرداخت شد را به عنوان اهم مشکلات شرکت واگن پارس بیان کرد.

عبدلی رییس شورای اسلامی کار شرکت هپکو نیز با اشاره به فعالیت شرکت با ۱۰ تا ۱۵ درصد ظرفیت و بازگشت به کار ۵۰ درصد کارگران در سال ۹۹ به دلیل کم بودن ظرفیت کاری شرکت، مشکلات شرکت را این چنین عنوان کرد: تغییر مدیریت شرکت از مهر ماه ۹۸ و در تولید شرکت تاثیر نداشته است، همچنین احضار کارگران به دادگاه و بازگشت شرکت به ایمیدرو و پرداخت نشدن حقوق اسفندماه از دیگر مطالبات کارگران این شرکت است.

رنجبر عضو شورای اسلامی کار هپکو نیز موضوع مدیرعامل شرکت هپکو را مطرح کرد و گفت: چرا با وجود اینکه مدیرعامل شرکت ۶ ماه اعلام استعفا کرده است مجموعه مدیریت ارشد استان به این وضعیت رسیدگی نمی کند؟ مدیری که استعفا خود را در دست دارد قطعا انگیزه ای برای تولید و گرفتن پروژه برای هپکو ندارد.

تقوایی نماینده شورای کار شرکت ایرالکو مشکلاتی همچون کمبود مواد اولیه و نقدینگی، محقق نشدن وام مدنظر شرکت به دلیل موانع ایجاد شده توسط بانک مرکزی و ندادن مجوز لازم، در اختیار نبودن ۴۰ مگاوات برق برای راه اندازی خط ۵ شرکت و بلاتکلیف ماندن واحد آند سازی و نداشتن نقدینگی لازم برای این پروژه را عنوان کرد و میرزایی دبیر خانه کارگر ساوه نیز خواستار اجرای قانون جهت تعیین حقوق کارگران، توجه به دغدغه شغلی کارگران اعم از معیشت، دستمزد و بیماری کرونا شد و گفت: تاکنون ۲ هزار نفر در ساوه در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کردند.

ایسنا؛ در این جلسه خلیلی نماینده کارفرمایان، عضو شورای کار شرکت ماشین سازی، بیات عضو شورای کار شرکت کمباین سازی، قربانی نماینده کانون بازنشستگان و حسینی کارگر پیشکسوت نیز مواردی را بیان کردند.
انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.