stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
  • کد خبر : 116097
  • 09 اردیبهشت 1399 - 14:35
1

استراتژی مناسب سرمایه‌گذاری در سال ۹۹

استراتژی مناسب سرمایه‌گذاری در سال ۹۹

یکی از کلمات یا عبارت‌هایی که در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ بیشترین رشد جستجو و دفعات کاربرد را به خود اختصاص داده، “بورس” است.

قلم | qalamna.ir :

بنابر اعلام گروه مالی و مدیریت سرمایه‌‏گذاری شریف، اقشار مختلف جامعه یا به بورس پرداخته و از کنارش عبور کرده‌اند و یا بیشتر در خصوص آن بررسی کرده و در آن شروع به فعالیت کرده‌اند. موج جدیدی که از سال ۱۳۹۶ با شروع نوسان شدید نرخ ارز در کشور آغاز شد، ادامه یافت و مخاطبین بیشماری را نیز به خود جذب کرد. این افراد ممکن است از جاماندگان تورم ناشی از جهش نرخ ارز در سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ باشند و یا از ارزفروخته‌های به رکود نشسته و یا بازیگران بازار مسکن باشند که نوسهامداری پیشه کرده و به تازگی به این خطه حاصل خیز کوچ کرده‌اند.

با چشم‌پوشی از شدت استقبال اخیر از بازار سرمایه و سرمایه‌گذاری در سهام،  در هر حال بازار خرید و فروش دارایی مالی با هدف سرمایه‌گذاری با افق‌های زمانی گوناگون، همواره محل کسب ثروت فعالین حوزه‌های مختلف اقتصاد خرد و کلان کشور بوده است. آنچه که تاکنون بهترین عملکرد را برای این افراد رقم زده، اشراف به کلیت فضای اقتصاد کلان کشور و بررسی هریک از از بازارهای مالی و کالاهای سرمایه‌گذاری در طول دوره سرمایه‌گذاری فعال ایشان می‌باشد.

یک تحلیل گر خبره هر زمان آماده جابجایی بین بازارهاست و همواره می‌داند که تا کجای نوسان یک بازار با آن بماند. هدف افراد همواره خلق ثروت است و پورتفوی بهینه یک سرمایه‌گذار، آنجایی تعریف می‌شود که با ایجاد تنوع در سرمایه‌گذاری، اولا ریسک مدیریت شده را بجای ریسک خام جایگزین کند، ثانیا از نوسانات موازی بازارهای مالی، توامان بهره ببرد. لازمه چیدمان این استراتژی سرمایه‌گذاری و چابکی سرمایه مورد نیاز، اشراف به کلیت وضعیت عملکرد هر یک از بازارهای مالی و همچنین اشراف به آنچه پیش روی این بازارها می‌باشد است.

و این اشراف بر بازه‌های زمانی مختف بسیار اهمیت دارد و لازم است در افق‌های کوتاه، میان و بلند مدت بدانیم آینده بازارهای مالی چه خط سیری دنبال می‌کنند و وقایع اصلی اثرگذار بر آن‌ها چه زمان و به چه میزان ارزش سرمایه را متاثر خواهند کرد. برای اشراف به عملکرد یک بازار مالی، لازم است ابتدا ادبیات بازار مورد نظر را بشناسیم، سپس با چشمان آینده نگر به بررسی آن بپردازیم، نهایتا اگر تمامی رخدادهای اصلی پیش روی آن بازار را مورد بررسی قرار داده و در دیده بان خود قرار دهیم، بهترین تحلیل از عملکرد آتی را برآورد خواهیم کرد.

در ابتدای هر سال شمسی، با مشخص شدن سیاست‌های اصلی اقتصادی، نرخ‌ها و مقادیر جدید جایگزین شده در نظام اقتصادی، کار و صنعت زمان مناسبی است که توابع برآوردی خود را از وضعیت اقتصاد بروز کرده و آینده یک ساله را در قالب اقتصاد خرد و کلان بررسی کنیم. بخصوص امسال با بروز بحران کرونا خیلی از پیش‌بینی‌های قبلی انجام شده دچار انحراف بالایی شده‌اند.  

گروه مالی و مدیریت سرمایه‌گذاری شریف به عنوان اولین مجموعه تخصصی آموزشهای کاربردی حوزه مالی و سرمایه گذاری در ایران به مدت ۸ سال است که همواره تلاش نموده تا برنامه‌ای طراحی نماید که بتواند در کوتاه ترین زمان شالوده تفکرات اقتصادی تحلیل گران خبره و اقتصاددانان پیشکسوت کشور را به مخاطبین ارائه دهد و پاسخگوی این دغدغه و نیاز سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی باشد.

امسال نیز این برنامه کما فی السابق  و تحت عنوان تحلیل وضعیت اقتصاد در شرایط فعلی و استراتژی‌های سرمایه گذاری در سال ۹۹ و به صورت وبینار (آنلاین) با ارایه کارشناسان خبره و مدیریت دکتر حسین عبده تبریزی در زمینه های تحلیل وضعیت کلی اقتصاد، بازار طلا و ارز و بررسی دقیق بازار سرمایه طراحی شده است. که در تاریخ ۱۱ اردیبهشت و از ساعت ۱۱ الی ۱۳ به صورت آنلاین برگزار خواهد شد و پیشنهاد می گردد افراد با زمینه‌های فعالیت گوناگون، با حضور در این وبینار آتیه کوتاه مدت خود را با سنجه تحلیل خبرگان، مدیریت نموده و گام های موثر اقتصادی را از هم اکنون بردارند.

دانیال آستانه – مشاور اقتصادی هیئت مدیره گروه مالی و مدیریت سرمایه گذاری شریف

اردیبهشت ماه ۱۳۹۹

علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر بروی لینک زیر کلیک کنند.

https://irfinance.ir/آنلاین/سرمایه-گذاری-در-سال-۹۹/

انتهای رپرتاژ آگهی

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.