stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
  • کد خبر : 116542
  • 10 اردیبهشت 1399 - 11:35
1

تأمین مالی از طریق بازار سرمایه بهترین جایگزین برای تسهیلات بانکی

تأمین مالی از طریق بازار سرمایه بهترین جایگزین برای تسهیلات بانکی

ایسنا/قزوین سرپرست بورس اوراق بهادار قزوین گفت: تأمین مالی از طریق بازار سرمایه، ساده، سریع و امکان پذیر است؛ شرکت‌ها با حضور در بازار سرمایه و عرضه ۲۰ تا ۳۰ درصد سهام خود می‌توانند مشکلات مالی شرکت را برطرف کرده و دیگر نیازی به حضور در بانک و استفاده از تسهیلات و ارائه وثیقه‌های سنگین نداشته باشند.

قلم | qalamna.ir :

عباس مراقی، سرپرست بورس اوراق بهادار قزوین در گفت‌وگو با اظهار کرد: طبق پیگیری‌هایی که تاکنون در بازار سرمایه از شرکت‌ها صورت گرفته شده است توصیه می‌شود شرکت‌هایی که با مشکلات مالی مواجه هستند تأمین مالی خود را از طریق بازار سرمایه انجام دهند.

سرپرست بورس اوراق بهادار قزوین با اشاره به اینکه تأمین مالی از طریق بازار سرمایه، ساده، سریع و ممکن است، افزود: شرکت‌ها با عرضه ۲۰ تا ۳۰ درصد سهام خود می‌توانند مشکل مالی شرکت را برطرف کرده و علاوه بر آن ارزش سهام شرکت خود را افزایش دهند و خود شرکت نیز مالک اصلی آن خواهد بود و دیگر نیازی به حضور در بانک و استفاده از تسهیلات و ارائه وثیقه‌های سنگین نخواهند داشت.

وی اشاره کرد: تأمین مالی شرکت‌ها شروطی مانند شفافیت مالی دارد؛ از آنجایی که برخی از شرکت‌ها چند دفتر و یا اطلاعات مبهمی از خود دارند به‌دلیل عدم شفافیت صورت‌حساب مالی نمی‌توانند اوراق منتشر کنند.

مراقی عنوان کرد: توصیه می‌شود شرکت‌ها در اولین فرصت نسبت به اصلاح صورت حساب و وضعیت مالی خود اقدام کنند تا بتوانند از مزیت حضور و یا تأمین مالی از طریق بازار سرمایه برخوردار شوند.

حضور شرکت‌ها در بورس راه فرار مالیاتی را می‌بندد

وی افزود: در آینده بسیار نزدیک با توجه به شرایط اقتصادی ایجاد شده برای کشور، مالیات می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند، بدین‌وسیله با حضور شرکت‌ها در بازار سرمایه و شفافیت مالی از فرار مالیاتی جلوگیری می‌شود.

سرپرست بورس اوراق بهادار قزوین گفت: واحدهای تولیدی در سال چه میزان مالیات پرداخت می‌کنند که این‌گونه از آن فرار می‌کنند به جای این که وضعیت مالی خود را از طریق رشد در تولید، فروش و درآمدزایی توسعه دهند در فکر فرار از مبلغ ناچیزی هستند که باید بابت اداره مملکت به مراجع قانونی پرداخت کنند. واحدهای تولیدی با حضور در بورس به سمت شفافیت مالی حرکت کرده و از مزایای بورس به نحو کامل‌تری بهره‌مند خواهند شد.

وی اعلام کرد: اول اردیبهشت ماه ۹۸ شرکت کشت و صنعت شریف آباد از قزوین وارد بازار سرمایه شد، در ابتدا قیمت سهام آن بر اساس ارزش اسمی بود ولی اکنون پس از یک‌سال حضور در بازار سرمایه ۲۳ برابر بازدهی داشته است؛ قیمت عرضه اولیه هر واحد از این شرکت ۴۲۰ تومان بود که امروز بیش از ۲۳۰۰ تومان معامله می‌شود و توانسته بیش از پنج برابر به سرمایه‌گذاران خود سود دهد.

مراقی تأکید کرد: بازار سرمایه تمام‌قد از شرکت‌های حاضر در این بازار حمایت می‌کند و می‌تواند زمینه ورود حضور آنان را در این بازار سرعت ببخشد؛ علاوه بر آن اگر برای شرکت‌ها مشکل به وجود آید از طریق کارشناسان خود مشکلات را به بهترین شکل ممکن، در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه برطرف می‌کند فقط باید مدیران و مسئولان و سهامداران اصلی شرکت بخواهند و نسبت به این کار اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در بورس منطقه‌ای قزوین برای این امر در خدمت تمامی متقاضیان و شرکت‌ها هستیم تا بتوانیم جهش تولید را برای آنچه که تصور می‌کنیم رقم بزنیم.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.