stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
  • کد خبر : 116806
  • 10 اردیبهشت 1399 - 15:15
0
استاندار فارس مطرح کرد: احیا و بقای واحدهای تولیدی در راستای تحقق جهش تولید در فارس

احیا و بقای واحدهای تولیدی در راستای تحقق جهش تولید در فارس

احیا و بقای واحدهای تولیدی در راستای تحقق جهش تولید در فارس
استاندار فارس گفت: کارگران ستون اقتصادی و ارزشی نظام هستند و در استان فارس نیز تمامی تمهیدات برای بقا و احیای واحدهای اقتصادی در نظر گرفته شده است.
قلم | qalamna.ir :

قلم | qalamfarda.ir : عنایت الله رحیمی ظهر چهار شنبه در دیدار با نمایندگان جامعه کارگری به مناسبت هفته کارگر بیان کرد: رئیس و احیای کارگاه‌های تولیدی در راستای فراهم صحبتش در جهت تولید در جامعه و استان فارس یکی از تصمیماتی است که در استان فارس مبنی بر تحقق یافتن جهش تولید در نظر گرفته شده است و اولویت تمامی دستگاه‌ها نیز افزایش و تحقق این مؤلف است.

عالی‌ترین مقام دولت در استان فارس همچنین با اشاره به افتتاح بزرگترین مجتمع آلومینیوم کشور در فارس تصریح کرد: طرح صنعتی آلومینیوم جنوب یکی از بزرگترین طرح‌های اقتصادی با اشتغالزایی بیش از ۱۲۰۰ کارگر به صورت مستقیم است این در حالی است که طرح صنعتی کربنات سدیم و سایر طرح‌های اقتصادی دیگر استان نیز پس از بهره‌برداری از آنها شاهد جهش اشتغال زایی در استان فارس خواهیم بود.

وی در خصوص واحدهای خرد اختصاصی نیز اظهار کرد: بیش از ۱۷۶ هزار واحد صنعتی در استان فارس در حال فعالیت هستند که عمده فعالیت این واحدهای خود اقتصادی در اسفند و فروردین ما بوده که با توجه به شیوع ویروس کرونا فعالیت این واحدهای خرد اقتصادی محدود شده است.

رحیمی افزود: صرف نظر از اینکه دولت تمهیدات مختلفی برای حمایت از این واحدها در نظر گرفته با این حال تمامی زیان‌های وارده به بخش‌های اقتصادی را نمی‌توان جبران کرد اما فعالیت و تصمیمات خوبی در راستای حمایت از واحدهای خرد اقتصادی در استان فارس گرفته شده است.

استاندار فارس همچنین اضافه کرد: با تمهیداتی که برای واحدهای خرد اقتصادی در نظر گرفته شده است شاهد هستیم که ۴۹ هزار شغل در استان تشکیل شده و هیچ مشکلی برای آنان ایجاد نشده است از جمله این تمهیدات می‌توان به تسهیلات ۱۲ درصدی به کارفرمایان و تسهیلات مالیاتی اشاره کرد.

وی در خصوص پرداخت کمک‌های معیشتی دولت به خانوار نیز متذکر شد: در استان فارس بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار یارانه‌بگیر وجود دارند و وامی که دولت برای مردم در نظر گرفته بود در استان فارس به یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار پرداخت شد این در حالی است که کمک معیشت یک میلیون تومانی نیز به بیش از ۹۹۰ هزار خانوار استان فارسی ارائه شده است.

او با اشاره به شیوه کرونا در سطح جامعه نیز اظهار کرد: حفظ سلامت افراد و برنامه‌ریزی برای افزایش سلامت افراد جامعه یکی از اولویت‌هایی که در دستور کار برنامه ریزان اجتماعی قرار دارد از این رو نمی‌توان معیشت کارگران را نیز از جمله دغدغه‌های مسئولین عنوان نکرد و علاوه بر سلامت، معیشت کارگران نیز از جمله موضوعاتی است که اولویت برنامه ریزان جامعه است.

استاندار فارس ادامه داد: امنیت و تضمین آینده شغلی کارگران نیز یکی دیگر از دغدغه‌های جامعه کارگری است که مسئولین توجه ویژه‌ای به این دو خواسته اساسی کارگران دارد.

عالی‌ترین مقام دولت در استان فارس بر آموزش تاکید کرد و اضافه کرد: یکی از اصلی ترین حقوقی که برای کارگران لازم الاجراست آموزش در تمامی ابعاد است در کنار آموزش باید توجه ویژه به آموزش‌های حرفه‌ای و توجه به حقوق شهروندی کارگران نیز در دستور کار باشد.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.