مردم شیراز، شهر فرهنگ و هنر و خاستگاه تمدن ایران یازدهم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۸۷ پس از ۲۰ سال انتظار و صبوری، میزبان رهبر انقلاب بودند تا وی با حضور مبارکش در میان مردم، اردیبهشت شیراز را برایمان بهاری‌تر کند.

 

توصیف حال و هوای مردم شیراز و سایر شهرهای استان فارس در آن روز، کاری دشوار بود. شهر لسان‌الغیب شهر بهارنارنج، سومین حرم اهل بیت (ع) مملو از پارچه نوشته‌ها و تبلیغات مردمی بود که خودجوش سفر رهبرشان را خوشامد می‌گفتند.

آن روز همه آمدند از معلم و دانش آموز و بسیجی گرفته که با پای پیاده خودشان را از جای‌جای استان به شیراز رساندند تا جانباز شیمیایی که با ماسک اکسیژن برای خوشامدگویی و عرض ارادت به رهبرش به میان جمعیت آمده بود.

 

 ارزش معنوی و تأثیر اجتماعی سفر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به‌مراتب بیش از مصوبات عمرانی و توسعه بود و مردم فرصت ابراز عشق خود به ولایت را پیدا کردند و توجه رهبری به ابعاد مختلف توانمندی‌ها و ظرفیت‌های معنوی، علمی، فرهنگی، تاریخی و ادبی استان بیشترین دستاورد استان فارس از سفر مقام معظم رهبری بود.

 مصوبات سفر مقام معظم رهبری نیز در قالب شش جلد با یک هزار و ۵۴۸ پروژه به ارزش ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان ابلاغ شد، که از این مبلغ ۵۵۹ میلیارد تومان اعتبارات یک هزار و ۵۴۸ پروژه است و احداث سه واحد پتروشیمی و گازرسانی به ۱۰۰ روستا اضافه بر برنامه و چندین پروژه وزارت نفت به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد تومان را تشکیل می‌دهد.

تأسیس مرکز تحقیقات خشک‌سالی کشور در استان، توسعه مراکز سعدی شناسی و حافظ‌شناسی و گسترش آموزش عالی با ۳۳ میلیارد تومان اعتبار، ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ریالی و ۵۰۰ میلیون دلار تسهیلات ارزی و افزایش ۲۰ درصدی نسبت تسهیلات به سپرده بانکی معادل ۱۵۰۰ میلیارد تومان از مهم‌ترین مصوبات سفر رهبری در استان است.

بدین ترتیب با افتتاح بسیاری از پروژه‌ها و توجه به قشرهای مختلف همه به‌نوعی از برکت وجودی ایشان برخوردار شدند.

به امید دیدار دوباره‌ای که علاوه بر برکات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی برکات معنوی ناشی از حضور ایشان را برایمان مهیا شود.