stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 123784
  • 27 اردیبهشت 1399 - 12:38
1

شیمی بازار؛ نمایشگاه آنلاین و بورس دائمی مواد شیمیایی

شیمی بازار؛ نمایشگاه آنلاین و بورس دائمی مواد شیمیایی

در ایران صنایع شیمیایی جزو صنایع مادر و جامع به حساب می‌آید.

قلم | qalamna.ir :

بنابراعلام شیمی بازار، براساس آماری که چندی پیش گمرک جمهوری اسلامی ایران منتشر کرده است، انواع فرآورده‌های شیمیایی و پتروشیمی از مهم‌ترین اقلام صادرات و واردات در کشور هستند؛ تا جایی که ۶۸% حجم واردات کالا و مواد اولیه به این صنعت اختصاص دارد؛ که رقم آن سالانه بالغ‌بر ۲ میلیارد دلار است.

امروزه حدود ۶۰ واحد پتروشیمی و ۹۰۰۰ واحد تولیدی در زمینه صنایع شیمیایی و صنایع جانبی آن در شهرک‌های صنعتی در سطح کشور در حال فعالیت هستند.

از سوی دیگر بازرگانان و صنوف متعدد در این عرصه مشغول به کار و کارخانجات بزرگی نیز مصرف‌کننده این مواد هستند. تمامی این موارد نشان از نقش مهم این صنعت در رشد و توسعه اقتصادی کشور دارد.

از سوی دیگر، همان‌طور که می‌دانیم در عصر نوین، فناوری اطلاعات و ارتباطات، یکی از مهم‌ترین موتورهای محرک توسعه اقتصادی و اجتماعی است تا جایی که به معیاری برای سنجش توسعه‌یافتگی کشورها بدل شده است.

با توجه به فراگیر بودن عرضه و تقاضا در صنعت مواد شیمیایی در عرصه‌های مختلف، صنایع شیمیایی با بهره‌گیری از فناوری‌های ارتباطی می‌توانند روند توسعه خود را، سرعت ببخشند و ظرفیت‌های تحقیق و توسعه را نیز گسترش داده و تقویت کنند.

در این بازار گسترده، تأمین به‌موقع و باکیفیت مواد اولیه و محصولات از نیازهای اساسی خریداران و فروشندگان است و هر دو سو، جهت انجام معاملات به آمار و اطلاعات قابل‌اطمینان برای تحلیل بازار نیاز دارند.

در همین راستا و در جهت پاسخگویی به این نیاز فعالان صنعت، شیمی بازار بستری را فراهم آورده تا امکان تعامل فروشنده و خریدار را تسهیل کند و آنها را در جریان آخرین اطلاعات و اخبار بازار قرار دهد.

این بستر تخصصی قابلیت‌ها و امکانات مهمی دارد که در ادامه به معرفی و بررسی آنها می‌پردازیم.

شیمی بازار، مشاور و دستیاری تجاری در کنار فعالان صنایع شیمیایی

در بازارهای پررقابت امروزی فرصت‌های خریدوفروش اگر سریع‌تر از رقبا شناسایی نشوند، به‌سرعت از دست می‌روند و کسب‌وکارها متحمل زیان‌های جبران‌ناپذیر خواهند شد. به همین دلیل خریداران و فروشندگان نیاز دارند تا از آخرین قیمت‌ها، آمار و اطلاعات معتبر و قابل‌تحلیل آگاه شوند.

شیمی بازار با تحلیل بازار و بررسی شرایط آن، به مقایسه کیفیت و قیمت‌های محصولات شیمیایی می‌پردازد و با ارائه تحلیل‌های آماری دقیق، بستری مناسب برای تجارت سالم در این بازار را فراهم می‌کند.

هدف شیمی بازار این است که مواد شیمیایی با بهترین قیمت و به‌آسانی در اختیار خریداران و مصرف‌کنندگان قرار گیرد و تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان نیز بتوانند به‌راحتی به خریداران دسترسی داشته باشند و بدین ترتیب ارتباط مستقیم و آسان بین تولیدکننده و متقاضی را ممکن کند.

از بدو شکل‌گیری این بازار آنلاین، با استفاده از هوش مصنوعی و انفورماتیک در تحلیل و ارائه اطلاعات دقیق، شاهد رشد و رونق فزاینده بازار و فروش آگاهانه مستقیم و بدون واسطه بوده‌ایم که درنتیجه تمامی این موارد، منجر به پیشرفت صنایع شیمیایی کشور شده است.

شیمی بازار امید دارد که در آینده‌ای نه‌چندان دور تبدیل به بزرگترین مارکت آنلاین صنایع شیمیایی خاورمیانه و کشورهای حوزه CIS شود و در ادامه نیز زمینه‌ای را برای حضور فعالان ایرانی در بازارهای بین‌المللی فراهم کند.

شیمی‌بازار، بانک اطلاعاتی گسترده مواد و محصولات شیمیایی

فعالیت و حضور موفق در بازار مواد شیمیایی، نیازمند دانش، تخصص، تجربه و اطلاعات دقیق نسبت به این مواد و محصولات است و درواقع این عرصه یکی از گسترده‌ترین و پیچیده‌ترین بازارهای جهان محسوب می‌شود.

شیمی بازار با استفاده از تخصص کارشناسان و ارتباط نزدیک با فعالین صنعت، موفق به ایجاد و توسعه یک بانک اطلاعاتی گسترده‌ در این حوزه شده که به ارتقا و بهبود شناخت و دانش فعالان این صنعت کمک شایانی می‌کند.

 در این سامانه دسته‌بندی‌ دقیق از مواد شیمیایی موجود، بر اساس صنعت و تامین کننده وجود دارد و اطلاعات دقیقی از آنها ارائه می‌شود که به‌راحتی قابل‌دسترسی است و به‌طور پیوسته بروز می‌شود. در تحلیل این بانک اطلاعاتی از هوش مصنوعی استفاده می‌شود و امکان دریافت مشاوره هوشمند برای کاربران نیز فراهم است.

در این پلتفرم کاربر پس از آشنایی با محصول موردنیاز و انتخاب آن می‌تواند به‌طور مستقیم با خریداران و فروشندگان آن محصول در ارتباط قرار بگیرد.

همچنین آخرین اخبار و اطلاعیه‌های صنایع شیمیایی در شیمی‌نیوز منتشر می‌شود و به‌این‌ترتیب این سامانه در به‌روز بودن اطلاعات شما نقش مهمی ایفا می‌کند.

شیمی بازار، راهکاری برای توسعه ارتباطات و شبکه‌سازی

یکی از اهداف مهم شیمی بازار برقراری و توسعه ارتباط بیشتر میان شرکت‌های داخلی و خارجی است و برای این کار در فضای خارج از اینترنت نیز اقدامات موثری را انجام داده است.

شیمی بازار علاوه بر ایجاد نمایشگاهی آنلاین و دائمی، در طی سال‌های فعالیت خود اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های متعدد، نشست‌های تخصصی، رویدادها و سمینارهای مختلف در حوزه مواد و صنایع شیمیایی کرده است؛ این اقدامات در راستای افزایش آگاهی مصرف‌کنندگان از بازار و توسعه ارتباط میان تامین‌کنندگان و خریداران انجام‌شده است.

همگام شدن و مشارکت با بزرگان این صنعت و برقراری تعامل موثر با مخاطبان، منجر به شکل‌گیری فضایی کارآمد جهت رشد و پیشرفت در این حوزه شده و همگی ما را به تلاش در ادامه این مسیر امیدوار می‌کند.

برای آشنایی بیشتر با امکانات پلتفرم شیمی بازار و دریافت اطلاعات دقیق‌تر، می‌توانید به وب‌سایت شیمی بازار به آدرس https://chemibazar.com/ مراجعه کنید یا از طریق تلفن ۰۲۱۸۷۷۰۰۴۷۶ با ما در ارتباط باشید.

انتهای رپرتاژ آگهی

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.