stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 124518
  • 28 اردیبهشت 1399 - 16:35
0

در یکصد و بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟

در یکصد و بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟

ایسنا/اصفهان اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در یکصد و بیست و سومین جلسه علنی این شورا موضوعاتی همچون رفع کامل مسئولیت دولت در قبال شهرداری ها، افزایش سرسام آور قیمت عوارض و تراکم ساختمان و فشار بر مردم برای تحقق بودجه شهرداری، بررسی اجرای برنامه های زنده در اماکن تاریخی و پروژه های معطل مانده در شهر را مطرح کردند.

قلم | qalamna.ir :

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان امروز (یکشنبه، ۲۸ اردیبهشت) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس، گفت: امیدواریم به لطف خدا و به همت کشورهای مسلمان سایه اسرائیل غاصب از سر مسلمانان کوتاه شود و شاهد از بین رفتن اشغال گری ها باشیم.

علیرضا نصر اصفهانی با تبریک پیشاپیش عید سعید فطر، افزود: عید واقعی متعلق به کسانی است که با رازگویی و نیازخواهی از این ماه پر برکت بیشترین بهره را بردند.

انتقاد از رفع کامل مسئولیت از دولت در قبال شهرداری ها

رضا امینی، عضو شورای شهر اصفهان نیز در نطق خود، با بیان به اینکه در هفته های اخیر باوجود رشد شاخص بورس، شاهد گرانی افسار گسیخته در قیمت ارز، طلا، زمین، مسکن و خودرو و کوچک تر شدن روزانه سفره مردم هستیم، ابراز عقیده کرد؛ حذف ۴ صفر از واحد پول کشور و برکناری وزیر، و این‌گونه اقدامات به تنهایی کافی نیست.

وی ادامه داد: برای کشوری که با داشتن یک درصد از جمعیت جهان  نزدیک به ۷ درصد از منابع را دراختیار دارد این وضعیت اقتصادی به بهانه هایی همچون تحریم پذیرفته نیست.

این عضو شورای اسلامی شهر با انتقاد از رفع کامل مسئولیت از دولت درقبال شهرداری‌ها، افزود: عدم پرداخت تعهدات مالی در حوزه حمل و نقل بر اساس قانون جامع حمل و نقل از جمله  یارانه‌های اتوبوس، عدم انجام تعهدات در خصوص بافت‌های فرسوده و عدم انجام تعهدات در حلقه چهارم حفاظتی، ایجاد فضای تعهدات غیرنقدی با فروش اوراق و اسناد بهادار، موجب بروز مشکلات عدیده، از جمله برای شهرداری ها درانجام تکالیف قانونی‌شان شده است.

افزایش های سرسام آور قیمت عوارض و تراکم در اصفهان

وی با بیان اینکه متاسفانه در اواخر سال گذشته، لوایح ۵۲ گانه درآمدی از سوی شهرداری اصفهان به شورای شهر تقدیم شد که باوجود اعلام نظرات کارشناسی، رسیدگی به آن فشرده و با سرعت انجام شد و با پذیرش افزایش های سرسام آور قیمت عوارض و تراکم از سوی شورای شهر همراه بود.

امینی ادامه داد: با کمال احترام به کسانی که در طول شبانه روز به خدمت در شهرداری مشغول هستند، باید عرض کنم که گاهی به بهانه حق شهر و اجتهادهای شخصی مدیران و در سایه مصوبات شورای شهر، با افزایش های هنگفت و در مواردی تا ۶ یا حتی ۷ برابر شدن محاسبات هزینه های پروانه یا جرائم ساختمانی روبرو هستیم که یکی از مهمترین عوامل گرانی کم سابقه قیمت زمین و مسکن در هفته های اخیر همین موارد است.

بی توجهی اعضای شورای شهر به مشکلات مردم در حوزه شهر و شهرداری

این عضو شورای شهر اصفهان با انتقاد از بی توجهی اعضای شورای شهر به مشکلات مردم در حوزه شهر و شهرداری، گفت: افزایش قیمت پروانه های ساختمانی برای انبوه سازان قطعاً موجب افزایش قیمت تمام شده و اخذ وجوه مربوطه از مصرف کنندگان می شود که برای متقاضیان، تبدیل مسکن به یک رویا و برای مدیران مناطق راهی برای انجام تخلفات پیش گفته و اخذ وجوه غیر قانونی با شکل قانونی خواهد بود.

امینی خاطر نشان کرد: از اعضای شورای شهر درخواست می کنم برای موضوعات بیان شده چاره اندیشی کرده و در مسیر کاهش آلام و رنج معیشتی مردم حداقل در حوزه شهر و شهرداری تلاش کنیم، هرچند که ما شورای شهر هستیم نه شورای شهرداری.

مخالفان و موافقان اجرای برنامه های زنده در اماکن تاریخی

مهدی مزروعی عضو دیگر شورای شهر اصفهان، نیز در نطق خود اظهارکرد: هر سال در اماکن تاریخی اصفهان برنامه های زنده ای اجرا می شود و با هر اجرا عده ای مخالف و موافق اظهار نظر می کنند، بدون اینکه دور یک میز این موضوع را یک بار برای همیشه بررسی و به یک نتیجه کارشناسی متناسب با موضوع برسیم.

وی با اشاره به اینکه دو هفته پیش برنامه ای به مدیریت شهرداری اصفهان در کاخ عالی قاپو برگزار شد که موافقان و مخالفانی داشت، تصریح کرد: این موضوع باعث شد جلسه ای از کمیسیون شورای شهر به بررسی موضوع اختصاص دهیم و از نظرات صاحب نظران استفاده کرده و در نهایت نشست کمیسیون فرهنگی برگزار شد که فعالان میراث فرهنگی، صاحب نظران عرصه موسیقی، نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حضور داشتند ولی متاسفانه نماینده میراث فرهنگی باوجود دعوت قبلی در جلسه حضور نداشت.

مزروعی با بیان اینکه به صورت کلی دو طیف نظر مخالف و موافق برای برگزاری چنین برنامه هایی در بناهای تاریخی وجود دارد، گفت: مخالفان به خاطر نوع مصالح مصرفی در بناهای تاریخی و کیفیت مرمتی که در سال های گذشته با آن مواجه بوده ایم معتقدند اجرای این برنامه ها باعث شکنندگی اماکن تاریخی شده و به همین دلیل باید قائل به احتیاط باشیم و از برگزاری هرگونه اجرایی خودداری کنیم تا آسیب غیرقابل جبرانی به بناهای تاریخی شهر وارد نشود، در عین حال که شدت مخالفت آنها با اجرای برنامه در اماکن مسقف و سربسته شدیدتر است.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه طیف موافق به صورت مشروط با برگزاری برنامه های زنده در آثار تاریخی موافق اند، افزود: این گروه معتقدند به لحاظ هم پیوندی معماری و موسیقی، نوع موسیقی که باید در این اماکن اجرا شود باید با هویت و معماری بنا همخوانی داشته باشد، همچنین هنرمندانی که در این ابنیه اجرا می کنند هم باید جایگاه هنری قابل قبولی داشته باشند.

تدوین دستورالعمل های شفاف برای اجرای موسیقی در اماکن تاریخی

وی ادامه داد: موضوع مهمی در این جلسه مطرح شد ولی به جواب مشخص نرسیدیم، درحالی که لازم است دستورالعمل های شفاف و دقیقی درخصوص نوع اجرا در اماکن تاریخی تدوین شود که متولی آن وزارت میراث فرهنگی و گردشگری است، یا اینکه از قبل تدوین شده و اطلاع رسانی نشده و یا هنوز تدوین نشده و با فقدان در این زمینه مواجه هستیم که امیدواریم بتوانیم در این زمینه به جمع بندی برسیم.

پروژه هایی که در سنگر اجرا متوقف می شود

امیر احمد زندآور عضو شورای شهر اصفهان نیز در تذکری به پروژه های معطل مانده در شهر اشاره و خاطرنشان کرد: سیاست هایی که منجر به تعریف پروژه می شود نباید در اختیار مدیران مناطق برای اجرا یا عدم اجرای پروژه ها قرار گیرد. متاسفانه در برخی موارد طرح ها مورد بررسی قرار گرفته و حتی مشاور گرفته می شود اما در نهایت در سنگر اجرا توسط مدیران مناطق متوقف می شود، از جمله پروژه تعریض بزرگراه شهید ردانی پور و تعریض کندروهای بزرگراه شهید چمران که باوجود تصویب در شورای سیاست گذاری همچنان اجرا نمی شود.

عباسعلی جوادی دیگر عضو شورای شهر اصفهان نیز در تذکر خود، با اشاره به افزایش مراجعه کارکنان شهرداری به اعضای شورای شهر باتوجه به افزایش قیمت مسکن و اجازه خانه ها، بر تقویت تعاونی مسکن کارکنان شهرداری که جزو ضعیف ترین تعاونی هاست تاکید کرد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.