stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۰ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 30 June , 2024
  • کد خبر : 126332
  • 31 اردیبهشت 1399 - 13:01
1
همزمان با عید سعید فطر؛

سه ایستگاه پایش و کنترل بیماری کرونا برپا می شود

سه ایستگاه پایش و کنترل بیماری کرونا برپا می شود
فرماندار اردستان از برپایی سه ایستگاه پایش و کنترل در راستای مقابله با شیوع دوباره ویروس کرونا در این شهرستان همزمان با عید سعید فطر خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

حمیدرضا تاملی، در نشست ستاد مقابله با کرونا در اردستان افزود: همزمان با تعطیلات عید سعید فطر سه ایستگاه پایش و کنترل در ورودی شهرهای اردستان و زواره به مدت سه روز، از پنجشنبه اول خردادماه برپا می‌شود.

وی بیان کرد: این ایستگاه‌ها با همکاری بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و شبکه بهداشت و درمان شهرستان در ورودی روستاها نیز برپا و بسته‌های بهداشتی در آنها توزیع خواهد شد.

فرماندار اردستان تاکید کرد: واحدهای صنفی هم با توجه به احتمال حضور مسافران در ایام تعطیلات عید سعید فطر، موارد بهداشتی را به جد رعایت کنند و فاصله‌گذاری هوشمند را مد نظر داشته باشند.

وی اضافه کرد: هنوز در مورد اقامه نمازجمعه ابلاغی نشده است اما مسجدها بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی باز خواهند بود.

تاملی در مورد محدودیت فعالیت آرامستان‌ها نیز اظهارداشت: نظارت بر دفن فوت شدگان‌ همچنان‌ پا برجا خواهد بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان نیز در ادامه به تعطیلات عید فطر اشاره کرد و از شهروندان ساکن‌ در خارج شهرستان خواست تا جای ممکن به این منطقه سفر نکنند.

حسن ذبیحی تاکید کرد: افراد از جمله مسافران احتمالی در صورت وجود علایم مشکوک باید به مرکزهای از پیش تعیین شده، ویژه بیماران کرونایی مراجعه کنند تا اقدام‌های پیشگیرانه و درمانی انجام‌ شود.

وی یادآور شد: کار غربالگری از نظر ابتلا به بیماری کرونا در چند ماه گذشته در این شهرستان انجام و در مجموع ۹۸ درصد جمعیت اردستان غربالگری شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان افزود: ۵۲ هزار مورد غربالگری در این مدت صورت گرفت که ۱۲۰ نفر به بیمارستان و ۵۲۳ نفر به آزمایشگاه ارجاع شدند و ۱۱۷ نفر رژیم‌ دارویی دریافت کردند.

وی با اشاره به سفید اعلام شدن وضعیت اردستان از نظر شیوع کرونا تصریح کرد: این بدان معنا نیست که کرونا تمام شده است، بلکه اگر رعایت موارد دستورالعمل بهداشتی نشود، دوباره به شرایط پیشین باز خواهیم گشت.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) که نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به بیشتر کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

بنابر ‌آمارهای رسمی، تا کنون ۱۲۴ هزار و ۶۰۳ نفر مبتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور شناسایی شدند که ۹۷ هزار و ۱۷۳ نفر بهبود یافتند و هفت‌هزار و ۱۱۹ نفر نیز فوت کردند.

شهرستان اردستان با جمعیت بیش از ۴۲ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.