stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 149124
  • 31 تیر 1401 - 20:32
5
مدرس رسمی فدراسیون ووشو در گفت و گو اختصاصی با قلم:

ورزشکاران خیانتکار نیستند/ ناملایمتی ها باعث می شود ورزشکاران مدینه فاضله خود را در جای دیگر پیدا می کنند

ورزشکاران خیانتکار نیستند/ ناملایمتی ها باعث می شود ورزشکاران مدینه فاضله خود را در جای دیگر پیدا می کنند
مدرس رسمی فدراسیون ووشو با اشاره به اینکه از مدیران خواهش می کنم که از ورزشکاران حمایت کنند تا در کشور بمانند، گفت: ورزشکاران خیانت کار نیستند و قصد خدمت به کشور را دارند ولی وقتی ناملایمتی هایی می بینند باعث می شود مدینه فاضله ای را در جای دیگر پیدا می کنند.
قلم | qalamna.ir :

ورزش ووشو به عنوان یکی از ورزش های رزمی که خواستگاه آن در شرق آسیا است سالهاست توانسته علاقه مندان زیادی را از کشورهای مختلف از جمله ایران، استان اصفهان و شاهین شهر به سوی خود جذب کند. یکی از این ورزشکاران نوید مکوندی است که فعالیت ورزشی خود را از چندین سال گذشته شروع کرده و توانسته به مقام های قابل توجه و مهمی در مسابقات جهانی و ایران دست پیدا کند.

این ورزشکار موفق شاهین شهری که هم اکنون به عنوان مدیر فرهنگسرای فرهنگ و ادب این شهر مشغول فعالیت است در گفت و گو با خبرنگار قلم از شرایط فعالیت خود بعد از شرکت در آخرین مسابقات ووشو و شرایط کرونا می گوید که خواندن آن خالی از لطف نیست.

نوید مکوندی، در ابتدای این مصاحبه با اعلام برگزاری دوره های آموزشی ووشو در چند شهر کشور از جمله: آبادان، اهواز، تبریز و زاهدان در سال گذشته، اظهارکرد: حدود یک ماهه، با اخذ مجوزهای لازم از اداره ورزش و جوانان و سازمان ورزش و جوانان فعالیت آموزش در زمینه ووشو بخش تالو یا فرم را با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در شاهین شهر شروع کردم.

ایران بعد از چین ابرقدرت ووشو است

قهرمان ووشو جهان و آسیا در مورد مسابقات آینده ووشو، با اشاره به اینکه ووشو دنیا را حال حاضر در اوج قدرت خود است، گفت: تمام کشورهای آسیایی به خصوص کشورهای شرق آسیایی با تمام قدرت در این مسابقات شرکت می کنند و حرفی برای گفتن دارند و ایران بعد از چین ابرقدرت این رشته است و از سال ۱۳۸۴ توانست قدرت خودش را به در کل دنیا تثبیت کند.

مکوندی همچنین در مورد وضعیت ورزش ووشو در شاهین شهر به خبرنگار قلم گفت: شاهین شهر با توجه به اینکه شهر کوچکی است و اقوام مختلفی در آن زندگی می کنند، با علاقه مندان و ورزشکاران زیادی در طیف ها بدنی مختلف روبرو هستیم.

وی در مورد انجام تمرینات حرفه ای خود با توجه به کرونا توضیح داد: این تمرینات با فعالیت های بدنسازی انجام می شود و امیدوارم که با مساعد شدن شرایط کرونا ، اردوی آماده سازی تیم ملی که قرار بود در تیرماه انجام شود از سرگرفته شود و برای مسابقات آسیایی که احتمال زیاد در هندوستان برگزاری می شود آماده شویم.

مدرس رسمی فدراسیون ووشو در مورد تمرین شاگردان و خود در شرایط کرونا ادامه داد: تمریناتی که نیاز به حضور مربی نداشت و بازیکن با دیدن فیلم ها می توانست آن ها را انجام دهد را برای شاگردانم در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذاشتم و فعالیت آن ها را رصد می کردم. تمرینات خودم را نیز در منزل انجام می دادم و گاهی برای تمرینات هوازی به فضای باز مراجعه می کردم تا اینکه سالن های بدنسازی با رعایت پروتکل های بهداشتی باز شد. تمام تلاش خود را می کنم که اجازه ندهم شرایط کرونا باعث افت آمادگی جسمانی و در نتیجه عدم کسب مقام برای کشورم بشود.

مکوندی ادامه داد: با توجه به اینکه بنده مربی استان نیز هستم علاوه بر اینکه چندین سال موفق به کسب مقام اول در رده سنی ، نونهالان، نوجوانان و جوانان کشوری شدیم در مسابقات مختلف انتخابی تیم ملی که سالی یکبار برگزار می شود بازیکن های زیادی را تیم ملی معرفی کردیم که خیلی از این آقایون و خانم ها فیکس تیم ملی شدند و توانستند در مسابقات برون مرزی مقام کسب کنند.

قهرمان ووشو جهان و آسیا  از جمله این ورزشکاران به معرفی یک بازیکن نونهال پسر و و یک بازیکن نونهال دختر به انتخابی تیم ملی اشاره و گفت: هر دو این بازیکن ها توانستند سال گذشته در مسابقات انتخابی تیم ملی مدال کسب کنند.

 مکوندی تصریح کرد: امسال نیز با شروع مسابقات انتخابی تیم ملی، تعدادی از بازیکن ها به اردو دعوت خواهند شد و در صورتی که بتوانند سرباز مناسبی برای کشور باشند ، در تیم ملی تثبیت و به مسابقات برون مرزی اعزام می شوند.

مکوندی، طهماسبی،خسروی خط شکنان ووشو شاهین شهر

وی اشاره ای هم به وضعیت ووشو سال های قبل در شاهین شهر، کرد و از بازیکن هایی همچون راضیه طهماسبی، میلاد خسروی و خود به عنوان خط شکنان شاهین شهر یاد کرد.

به گفته قهرمان ووشو جهان و آسیا بازیکن های مذکور توانستند شاهین شهر را به برندی در کشور تبدیل کنند چراکه هر موقع در مسابقات کشوری حرف اسمی از اصفهان می آمد، نام چند بازیکن برجسته از شاهین شهر به چشم می خورد و رقبا روی این تیم حساب باز می کردند.

ورزشکاران قصد خدمت به کشور را دارند

مکوندی در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارنظر خود در آخرین مصاحبه با یکی از رسانه های داخلی با این مضمون که” نگاه ویژه مسولین به ورزش یک نگاه یک طرفه هست از این بابت که یعنی تا وقتی که ورزشکار پرچم را به اهتزار درمی آورد مورد توجه هست و وقتی به زندگی عادی برگشت برای ورزشکار برنامه خاصی را در نظر نمی گیرند. در دنیای حرفه‌ای ورزش که بخواهیم وارد شویم می‌بینیم که ورزشکاران حرفه‌ای در تمام دنیا در امر ورزش فعالیت می‌کنند و فعالیت غیر ورزشی ندارند، ولی ورزشکاران ما تمرکز کافی برای ورزش ندارند و به دنبال تامین معاش هستند.

اگر زیر ساخت‌ها تغییر کند و بخشنامه‌هایی که صادر شده عملی شود بسیار می‌تواند به آینده و معیشت ورزشکار کمک کند که ورزشکار با انگیزه به کار ورزش بپردازد مثل بخشنامه‌ای که توسط ریاست جمهوری قطع نامه شد به این صورت که ورزشکارانی که مقام بین المللی کسب می‌کنند در ارگان دولتی مشغول به کار شوند، اما در عمل چیز دیگری است و سیکل طولانی دارد و در واقع عملی نمی‌شود و ورزشکار در سطوح مختلف مجبور به انجام شغل‌های نامربوط با حرفه خود برای گذران زندگی می‌شود”، به خبرنگار قلم گفت: بنده حدود ده سال عضو پرسنل شهرداری هستم و این صحبت به صورت کلی گفته شده و از مدیران خواستم که از قهرمانان حمایت کنند.

وی یادآور شد: در اینجا هم به مانند دفعات قبل از مدیران خواهش می کنم که از ورزشکاران حمایت کنند تا در کشور بمانند. ورزشکاران خیانتکار نیستند و قصد خدمت به کشور را دارند ولی وقتی ناملایمتی هایی می بینند باعث می شود مدینه فاضله ای را در جای دیگر پیدا می کنند و فکر کنند شاید در جایی دیگر برای آنها شرایط بهتری فراهم بشود.

نگذارید میوه رسیده این مملکت در جای دیگر استفاده شود

مدیر فرهنگسرای فرهنگ و ادب شاهین شهر ادامه داد: به نظر من سرمایه ای که این مملکت به پای این آقایون و خانم ها خرج شده با رفتن آنها به هدر می رود.

قهرمان ووشو جهان و آسیا اضافه کرد: کما اینکه خود بنده نیز پیشنهاداتی از کشورهای دیگر داشتم ولی واقعا علاقه به کشورم مانع از آن شد که از کشور و میهنم مهاجرت کنم و برای کشور دیگری مسابقه بدهم. چرا که در این مدت خیلی به این موضوع فکر کردم که اگر پرچم کشور دیگری در مسابقات را بالا ببرم آیا برای من لذت بخش هست و نسبت به آن حسی دارم یا خیر؟

مکوندی اضافه ادامه داد: مطمئناً در تمام دنیا یک سری از مشکلات و نوسانات، زندگی مردم را بهم می زند که کرونا بدتر از همه این موارد است، امیدوارم که هر چه زودتر این بیماری جهانگیر، از ایران و دنیا رخت بر ببند و مردم به زندگی عادی خود بازگردنند.

مدرس رسمی فدراسیون ووشو خطاب با مسئولین یادآور شد: به نظر من در کنار نفت و معادن با ارزش دیگری که سرمایه های کشور محسوب می شوند افراد هم سرمایه ایران هستند و باید به آن ها توجه شود و خیلی بد که میوه رسیده این مملکت در جای دیگر استفاده شود.

مکوندی ابراز امیدواری کرد: مسئولین نگاه ویژه ای به ورزشکاران و قهرمانان داشته باشند و کمک کنند کشور ایران با توجه به داشتن پتانسیل های بسیار بالا روند موفقیت در رشته های ورزشی که حیطه فعالیت بنده است را ادامه بدهد.

عدم برگزاری مسابقات ورزشی، بزرگترین ضربه به ورزش است

وی در خصوص تاثیر کرونا به عنوان چالشی برای فعالیت ورزشکاران، با اشاره به اینکه یک قهرمان همیشه باید هدفی را در ذهنش برای خود ترسیم کند تا بتواند برای رسیدن به آن هدف تمام سختی های پیش روی خودش را تحمل کند، گفت: وقتی برنامه ای برای اجرای مسابقات نباشد مطمئنا آن ورزشکار نمی تواند هدف گذاری و برنامه ریزی کند.

مکوندی اذعان کرد: عدم برگزاری مسابقات ورزشی و وجود ویترینی برای فعالیت ورزشکاران، بزرگترین ضربه به ورزش است.

مدیر فرهنگسرای فرهنگ و ادب شاهین شهر با تاکید بر اینکه ورزشکاران حرفه ای به ناچار باید فعالیت ورزشی خود را دنبال کنند، گفت: بنده نیز با توجه به شرایط کرونا، بسیار از سالن های بدن سازی ترس دارم ولی ناچاراً ریسک می کنم و به این فضا میروم و ورزش می کنم.

قهرمان ووشو چندین دوره جهان و آسیا خاطرنشان کرد: خوشبختانه ورزشکارانی که تمرینات حرفه ای انجام می دهند آدم های امیدواری نسبت به زندگی هستند و سعی می کنند فعالیت های ورزشی خود را در هر شرایطی انجام دهند.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار ناهید حاجی رضازاده

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.