stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 7 July , 2024
  • کد خبر : 131379
  • 12 خرداد 1399 - 23:36
2

به جای سرمایه گذاری بر روی سکه‌ و بورس، بر اولویت‌های بومی سرمایه‌گذاری کنیم

به جای سرمایه گذاری بر روی سکه‌ و بورس، بر اولویت‌های بومی سرمایه‌گذاری کنیم

ایسنا/خراسان جنوبی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه باید به جای سرمایه گذاری در سکه، دلار و بورس شاهد سرمایه گذاری‌های بومی در زمینه استارتاپ‌ها باشیم، گفت: تا پایان امسال زیرساخت‌های پارک علم و فناوری خراسان جنوبی تقویت و فضای فیزیکی آن گسترش می‌یابد.

قلم | qalamna.ir :

سورنا ستاری، امروز دوشنبه ۱۲ خرداد در نشست خبری صدا و سیمای خراسان جنوبی با موضوع پیشرفت‌های حوزه فناوری در مقابله با بیماری کرونا اظهار کرد: باید جهت گیری دانشگاه‌ها به سمت حل مشکلات مردم و ایجاد ارزش افزوده برای کشور باشد.

وی افزود: طی هفت سال گذشته بر روی اقتصاد دانش بنیان تمرکز کردیم و خوشبختانه اکنون اتفاقات خوبی را در خراسان جنوبی شاهد هستیم، اما هنوز با پتانسیل‌ها فاصله وجود دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: اکنون بیش از پنج هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد و ارزش شرکت‌های دانش بنیان در تابلوی بورس ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است.

ستاری با بیان اینکه امکانات فوق العاده‌ای در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار می‌دهیم و حدود ۱۴۰ خدمت ارائه می‌شود، تصریح کرد: باید در خراسان جنوبی راه حل‌های بومی برای حل مشکلات ارائه شود.

وی از اقتصاد نفتی به عنوان بزرگترین ضربه به کارآفرینی نام برد و ادامه داد: اگر سیاست خراسان جنوبی خام فروشی باشد؛ هیچ ارزشی اقتصادی برای استان ایجاد نخواهد شد.

ستاری با تاکید بر فرآوری زعفران و سایر محصولات خراسان جنوبی، افزود: ارزش دانش بر روی این محصولات است که موجب ایجاد ارزش افزوده برای استان می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون کشور برای مقابله با ویروس کرونا نیازمند واردات تجهیزات نیست و تمامی نیاز کشور در داخل تأمین می‌شود.

 ستاری اظهار کرد: اکوسیستم شرکت‌های دانش بنیان در این دوران به خوبی پاسخ داده و اکنون پروژه‌های قابل‌ توجهی از سوی این شرکت‌ها در حوزه دارو، واکسن و تجهیزات درمانی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه به هر میزانی که ساختمان در استان اختصاص یابد برای نوسازی و تجهیز آن حمایت مالی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر بحث امنیت غذایی کشور تمرکز کرده است؛ چرا که باید غذای کشور را خود با تکنولوژی، نوآوری و ایده‌های جدید تولید کنیم.
 
انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.