stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
  • کد خبر : 131600
  • 13 خرداد 1399 - 11:45
2
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس خبر داد: ایجاد رشته «طراحی لباس» در مقطع کارشناسی پیوسته

ایجاد رشته «طراحی لباس» در مقطع کارشناسی پیوسته

ایجاد رشته «طراحی لباس» در مقطع کارشناسی پیوسته
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس از ایجاد رشته «طراحی لباس» در مقطع کارشناسی پیوسته خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

محمد جامعی در جمع خبرنگاران، گفت: رشته یادشده از مهرماه ۹۹ دانشجو می‌پذیرد و دانش آموزان رشته‌های نظری هم می‌توانند در این مقطع شرکت کنند.

وی با تصریح اینکه رشته طراحی لباس در دفترچه کنکور ثبت نشده است، تاکید کرد: امسال استثنائاً پذیرش در این رشته بر اساس شرایط تحصیلی و معدل انجام می‌شود.

به گفته جامعی، ۸۴ رشته کاردانی و ۵۱ رشته کارشناسی ناپیوسته در این دانشگاه تدریس می‌شود و تربیت مهندسان و تکنسین‌های مورد نیاز بازار کار، یکی از وظایف این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس با بیان اینکه ۸ رشته جدید در مقطع کاردانی به رشته‌های این دانشگاه افزوده شده است، گفت: رشته‌های انرژی خورشیدی، گرافیک، هتلداری، کنترل ابزار دقیق، برق صنعتی و مکانیک خودرو بتازگی در مقطع کاردانی ارائه شده است.

وی با بیان اینکه سیاست و مأموریت این دانشگاه این است که افراد به بازار کار وارد شوند، افزود: در عین حال شرایط برای علاقه‌مندان به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر نیز فراهم است.

جامعی ادامه داد: ثبت‌نام مقطع کاردانی واحدهای ۱۴ گانه دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس همزمان با سراسر کشور، آغاز شده و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این مقطع باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

وی افزود: برای حضور در دوره کارشناسی ناپیوسته علاقه‌مندان باید پس از اخذ مدرک کاردانی در کنکور شرکت کنند و پس از حصول موفقیت در رشته مورد نظر به ادامه تحصیل بپردازند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای گسترش مهارت‌آموزی دانشجویان ایجاد شده است، گفت: بیش از ۷۰ درصد دانش‌آموختگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای وارد بازار کار شدند و تربیت نیروی انسانی توانمند و ماهر یکی از راه‌های نیل به هدف جهش تولید در کشور است.

وی اعلام کرد: اگر دانشجویان علاوه بر دانش، مهارتی برای اجرای کار نداشته باشند، با مشکل مواجه می‌شوند اما دانش‌آموختگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌توانند خلاء موجود در حوزه مهارت را از بین ببرند.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.