stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 132688
  • 17 خرداد 1399 - 10:50
2
مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان خبر داد؛

اشغال ۱۰درصدی مراکز گردشگری در تعطیلات عید فطر

اشغال ۱۰درصدی مراکز گردشگری در تعطیلات عید فطر
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: در دو ماه ابتدایی سال ۹۹ به‌ خصوص در ایام نوروز آمار گردشگری نداشتیم و تنها در تعطیلات چند روز عید سعید فطر حدود ۱۰ درصد از مراکز گردشگری استان اصفهان اشغال ‌شده است.
قلم | qalamna.ir :

فریدون اللهیاری، پیرامون میزان حضور گردشگران در دو سال اخیر و چند ماه ابتدایی سال ۹۹ اظهار داشت: با توجه به شرایط پیش‌آمده ناشی از بیماری کویید۱۹ و لزوم پایبندی به دستورالعمل‌ها ابلاغی از سوی ستاد مقابله با کرونا، در دو ماه ابتدایی سال ۹۹ به‌ خصوص در ایام نوروز آمار گردشگری نداشتیم و تنها در تعطیلات چند روز عید سعید فطر حدود ۱۰ درصد از مراکز گردشگری استان اصفهان اشغال ‌شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: این در حالی است که در نوروز ۹۸ نسبت به نوروز ۹۷ با رشد ۱۵ درصدی گردشگر در مواجه بوده‌ایم.

وی جاری بودن زاینده‌رود را از عوامل مؤثر رشد گردشگران در طول سال گذشته دانست و تصریح کرد: علی‌رغم آنکه در نوروز ۹۸، برخی استان‌های کشور با سیل مواجه بودند، استان اصفهان به علت دارا بودن شرایط خاص توانست، پذیرای ۲ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۹۲۱ مسافر باشد که در مدت مشابه سال ۹۷، این عدد حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بوده است.

الهیاری با اشاره به بحث گردشگری خارجی در سال ۹۸ افزود: در بحث گردشگری خارجی در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ با کاهش محدودی مواجه بودیم که این موضوع بیش از هر چیز مربوط به حوادث نیمه دوم سال ۹۸ می‌شود؛ بنابراین شیوع بیماری کرونا و اتفاقاتی که در نیمه دوم سال رخ داد، تأثیر خود را در این حوزه داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: در سال ۹۸ نزدیک به ۴۶۲ هزار و ۱۵۱ نفر گردشگر خارجی در استان اسکان داشته که این رقم نسبت به سال قبل آن (سال ۹۷)، با کاهش ۲ الی ۳ هزار نفری مواجه بوده است.

وی در ادامه صحبت‌های خود متذکر شد: در ایام نوروز به علت آنکه سرویس گردشگری به‌ طور عمده در مکان‌هایی غیر از تأسیسات گردشگری است و با توجه به فعال شدن ستاد اجرایی خدمات سفر، مدارس، کمپینگ‌های شهرداری‌ها، مهمان‌سراهای ادارات و سازمان‌ها، خوابگاه‌های دانشجویی و زائرسراهای اوقاف، پذیرایی از گردشگران در حجم بالایی امکان‌پذیر است.

الهیاری با ارائه آمار حضور گردشگران در ایام غیر از نوروز در سال ۹۸ اذعان داشت: در طول سال گذشته به‌ غیر از ایام نوروز، تعداد گردشگران داخلی که در تأسیسات گردشگری استان اصفهان اسکان پیداکرده بودند، ۹۱۱ هزار و ۶۲۲ نفر بوده که این رقم نسبت به سال ۹۷ رشد داشته است.

هشتگ: , , , , , , , ,
  • منبع : فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.