stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ Thursday, 4 July , 2024
  • کد خبر : 132753
  • 17 خرداد 1399 - 11:50
5
بررسی آخرین وضعیت احداث پروژه مترو شاهین شهر_اصفهان؛

شهرداری خبر داد، نماینده تکذیب!

شهرداری خبر داد، نماینده تکذیب!
امروز با گذشت 5 سال از انتشار اولین خبرها در مورد احداث مترو شاهین شهر به اصفهان، هیچ اقدام قابل توجهی در مورد تاسیس این پروژه مهم و حیاتی صورت نگرفته و هر کدام از مسئولین احداث این پروژه را تایید یا تکذیب می کنند.
قلم | qalamna.ir :

از زمانی که خبرهایی در مورد راه اندازی مترو شاهین شهر به اصفهان در رسانه های مکتوب و برخط منتشر شده چند سالی می گذرد و از سال ۱۳۹۳ تاکنون علاوه بر اینکه شرایط احداث این پروژه به علت مسائلی نظیر کمبود اعتبارات و مشکلات آزادسازی محقق نشده بود ، در مصاحبه های رسانه ها با مسئولین شهر، نظرات متفاوتی در مورد مسیر طراحی خط مترو بیان شد تا اینکه بالاخره تصمیم گیران در مورد مسیر این پروژه به طول ، حدود ۱۴کیلومتر از میدان استقلال تا میدان ولیعصر (عج) شاهین شهر به اجماع نظر رسیدند.

یکصد و چهل و چهارمین نشست شورای‌عالی فنی امور زیربنایی حمل‌ونقل به ریاست محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با حضور اعضا و نمایندگان پیرامون بررسی طرح ایمن‌سازی مسیر عبور متروی شاهین-شهر از حدفاصل دو باند بزرگراه آزادگان و بررسی  ملاحظات ایمنی در پروژه‌های بهسازی شبکه راه‌های کشور برگزار شد.

پس از ارائه گزارش طرح ایمن‌سازی مسیر عبوری متروی اصفهان _ شاهین شهر در حد فاصل دو باند بزرگراه آزادگان در این نشست، مصوب شد؛‌ عبور خط متروی شاهین شهر- اصفهان در حدفاصل دو باند بزرگراه آزادگان با حفظ مسئولیت شهرداری شاهین شهر در تامین کلیه  الزامات ایمنی، ساخت و بهره‌برداری تاسیسات مربوطه با حذف معارض های موجود در باند تندرو این بزرگراه بلا مانع است.

همچنین طبق این مصوبه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مکلف به نظارت و کسب اطمینان از ایمن‌سازی مسیر شد.

وزیر راه و شهرسازی  وقت با بیان اینکه « ایمنی در طرح خلق می‌شود نه در اجرا» در خصوص این طرح اظهار داشت: طرح مذکور به دلیل برخوردار کردن بزرگراه آزادگان به لاین کندرو و ایجاد دسترسی‌های غیر همسطح از چهارنقطه پر ترافیک جاده‌های منتهی به شهرک منتظری، بختیار دشت، دولت‌آباد و شهرک صنعتی، پیش‌بینی احداث دیوار حائل بتنی و فنس کشی از ایمنی برخوردار است.

طبق آخرین اظهارات نماینده مردم شاهین شهر و میمه، در پاییز سال ۹۸ ، قرار بر این بود که با سفر استانی رئیس جمهور به اصفهان و شاهین شهر عملیات کلنگ زنی این پروژه به انجام برسد که خبری از آن نشد. تا اینکه چندی پیش سایت شهرداری شاهین شهر، خبری مبنی بر آغاز عملیات رسمی این پروژه منتشر کرد.

آغاز ساخت بخشی از عملیات اجرایی زیرسازی و دیوارسازی مترو شاهین شهر _ اصفهان

معاون فنی و عمرانی شهرداری شاهین شهر در مصاحبه با واحد خبر شهرداری با بیان اینکه وجود حجم زیاد تأسیسات زیربنایی حائز اهمیت در مسیر مترو لزوم تعریف دسترسی های عرضی و محلی مناسب و موارد ایمنی عبور مترو در مجاورت بزرگراه سبب پیچیدگی های زیادی در فرایند طراحی و اخذ مجوزهای مربوطه شده است، گفت: در چند سال اخیر، اقدامات مؤثری از جمله ادامه مطالعات، تهیه نقشه های تکمیلی، تشکیل ده ها کارگروه ویژه و تخصصی در سطح استان و کشور، ارائه طرح نهایی در مراجع ذیصلاح، هماهنگی و همکاری مستمر با مرکز تدوین مقررات ، ایمنی حمل و نقل و پدافند غیر عامل وزارت راه و شهرسازی، راه آهن جمهوری اسلامی ، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کل کشور، پیگیری مستمر جهت مجاز نمودن عبور راه آهن شهری و حومه ای در محدوده بزرگراه های کشور ، تأیید نقشه های کل مسیر و اخذ مجوز صورت گرفت.

سید رسول موسویان، ادامه داد: با گذشت فرآیندهای مذکور، در آبان ماه سال گذشته جلسه شورای عالی فنی امور ، مسیر عبور مترو از رفیوژ میانی بزرگراه آزادگان پس از سال ها  انتظار در دی ماه سال گذشته ، صادر و تأییدیه نهایی آن در شورای عالی هماهنگی ترافیک وزرارت کشور در با حضور معاون عمرانی وزارت کشور به تصویب رسید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شاهین شهر همچنین گفت: خوشبختانه پس از تصویب نهایی پروژه احداث متروی شاهین شهر _ اصفهان و تأکید حمیدرضا فرهنگ ، شهردار شاهین شهر، پیمانکار ذیصلاح در سال جاری انتخاب و این مهم به مرحله تجهیز کارگاه رسید.

 موسویان از شکل گیری کارگاه مترو شاهین شهر خبر داد و افزود: بخشی از عملیات اجرایی زیرسازی و دیوارسازی فاز اول مسیر ریلی مترو نیز با اعتباری بالغ بر ششصد میلیارد ریال در حال انجام می باشد.

بودجه مورد نیاز قابل پیش بینی نیست

خبرنگار خبرگزاری قلم برای پیگیری صحت و سقم این خبر و اطلاع رسانی از جزییات پروژه با نماینده مردم شاهین شهر و میمه به گفت و گو نشست که شرح آن را در ادامه می خوانید.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی از اخذ دو ردیف ملی برای احداث مترو شاهین شهر از طریق خط دو زینبیه و خط یک شهرک کوثر(دانشگاه صنعتی اصفهان) ، در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: این پروژه به صورت رینگ احداث می شود.

حسینعلی حاجی دلیگانی تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده مترو شاهین شهر در پیوست بودجه ملی کشور قرار گرفت و اعتباری برای آن در نظر گرفته شده و در سال های آینده نیز این روند ادامه پیدا می کند.

به گفته وی شهرداری شاهین شهر اعتبار پیش بینی کرده است تا این پروژه امسال عملیاتی شود.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملیات اجرایی تاسیس خط یک مترو شاهین شهر، هنوز به صورت عملیاتی شروع نشده، گفت: ما اقدامات لازم برای ردیف دار کردن مترو شاهین شهر در بودجه سال ۹۹، را انجام دادیم ولی آغاز عملیات اجرایی این پروژه بستگی به تصمیمات دستگاه های اجرایی همچون شورای شهر و شهرداری دارد.

حاجی دلیگانی با اعلام اینکه بودجه قابل پیش بینی نیست، گفت: اعداد مختلفی از ۴۰۰ میلیون تا بیش از هزار میلیارد تومان عنوان شده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار ناهید حاجی رضازاده

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.