stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
  • کد خبر : 134866
  • 22 خرداد 1399 - 18:33
0

برنده مناقصه تأمین قطعات راه‌آهن چابهار-زاهدان مشخص شد

برنده مناقصه تأمین قطعات راه‌آهن چابهار-زاهدان مشخص شد

مناقصه تأمین قطعات مورد نیاز خط آهن چابهار-زاهدان به ارزش ۴۰ میلیارد تومان برنده خود را شناخت.

قلم | qalamna.ir :

طبق اعلام مدیرعامل گروه فنرسازی زر سایپا، فنرسازی زر سیستان در مناقصه تأمین قطعات مورد نیاز خط آهن چابهار-زاهدان به ارزش ۴۰ میلیارد تومان در مقابل سایر تولیدکنندگان برنده شد.

رضایی درباره حضور فنرسازی زر سایپا در پروژه ملی تأمین قطعات راه‌آهن چابهار-زاهدان، با بیان اینکه در مدت شش ماه قطعات مورد نیاز این خط‌آهن استراتژیک که قابل توسعه به کشورهای همسایه است، تولید خواهد شد، گفت: البته این توان وجود داشت که در مدت شش ماه قطعات تولید شود، ولی به لحاظ شیوع ویروس کرونا و سایر عوامل تاثیرگذار بر تولید، حداکثر زمان تحویل هشت ماه در نظر گرفته شده است. راه‌اندازی پروژه ملی راه‌آهن چابهار-زاهدان می‌تواند منجر به رونق صادرات کالا از بندر چابهار شود. با تعمیم قوانین منطقه آزاد به بنادر چابهار که مزیت های متعددی دارد، می توان این پروژه را با سرعت بیشتری گسترش داد.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه همکاری بین این شرکت و قرارگاه خاتم‌الانبیاء برای انجام پروژه خط آهن چابهار-زاهدان امضاء شده است. قبل از آنکه این شرکت بخواهد وارد این پروژه شود، شرکت هایی از کشورهای چین و ترکیه برای تأمین قطعات خط‌آهن یاد شده اعلام آمادگی کرده بودند، اما از آنجا که کشور در تولید قطعات مورد نیاز ریل به خوکفایی رسیده است و مشکلی در تأمین این قطعات وجود ندارد، موفق به حضور در این پروژه استراتژیک شدیم.

وی افزود: کارگاه مورد نیاز ساخت قطعات ریل چابهار-زاهدان تجهیز شده است و از سویی بخشی از قطعات مورد نیاز ساخته شده است تا سرعت در تأمین قطعات افزایش پیدا کند، از این‌رو این مجموعه آمادگی دارد تا در صورت نیاز کشور حجم تولید خود را افزایش دهد. ظرفیت تولید قطعات ریل در کارخانه ما بیش از سه  میلیون قطعه در سال است. برای پروژه ملی راه آهن چابهار- زاهدان، یک میلیون و ۳۵۰ هزار قطعه تولید خواهد شد. همچنین این شرکت علاوه بر پروژه چابهار- زاهدان قراردادهای دیگری با سایر شرکت ها در دست اجرا دارد.

رضایی اذعان داشت: تمام مواد اولیه برای ساخت قطعات ریل داخلی است و از استان های مختلف تأمین می شود، لذا هیچ وابستگی خارجی در این صنعت وجود ندارد.   شرکت فنرسازی زر سایپا در راستای افزایش ظرفیت تولید فنرسازی زر سیستان (تولیدکننده قطعات ریلی) به صورت آزمایشی خط جدید تولید یوبولت را برای تأمین خودروساز در زر تهران فعال کرده  تا پس از گذر از مرحله آزمایش، خط تولید مذکور به زاهدان منتقل شود.

فنرسازی زر شامل سه کارخانه تولیدی در شهرهای تهران، گلپایگان و زاهدان است، کارخانه مرکزی و اصلی در تهران بوده و تولید انواع فنرهای تخت و پارابولیک را بر عهده دارد،   واحد صنعتی گلپایگان انواع میل موج گیر، تورشن بار و فنر لول را تولید می کند و در این میان کارخانه زر سیستان تولید کننده فنرهای پابند ریل است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.