stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
  • کد خبر : 139441
  • 03 تیر 1399 - 12:52
1

مجوز برای بکارگیری ۲۰۰ سرباز نخبه در طرح سرباز تاپ گرفته شد

مجوز برای بکارگیری ۲۰۰ سرباز نخبه در طرح سرباز تاپ گرفته شد

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت اعلام کرد که مجوز به کارگیری ۲۰۰ سرباز نخبه در بخش صنعت، معدن و تجارت در چارچوب طرح سرباز تاپ از ستاد کل نیروهای مسلح گرفته شده است.

قلم | qalamna.ir :

برات قبادیان امروز (سه‌شنبه) در نشستی خبری با بیان اینکه تاکنون ۵۱۱ دانشجو، ۵۳۳ استاد و ۱۳۶ سرباز در سامانه طرح تاپ ثبت نام کرده‌اند، اظهار کرد: هدفگذاری برای ثبت نام ۱۷ هزار و ۱۷۷ بنگاه صنعتی، معدنی و تجاری در طرح تاپ انجام شد که تاکنون ۱۰ هزار و ۳۰۰ بنگاه ثبت نام کرده اند که ۶۰ درصد اهداف محقق شد. همچنین در زمینه پروژه‌ها برای ثبت نام تعداد ۸ هزار و ۵۸۹ پروژه در طرح تاپ هدفگذاری شده بود که تاکنون ۳ هزار و ۴۲۲ پروژه در سامانه طرح تاپ، ثبت نام شده است. 

وی همچنین با بیان اینکه وزارت صمت از دو سال پیش ۱۴۰۶ محصول را برای بومی سازی و کاهش ارزبری و قطع وابستگی هدفگذاری کرده، تصریح کرد: اجرای مدل‌های چرخه بهره‌وری در بخش صمت در دستور کار قرار دارد و در ۲۰ بنگاه بزرگ صنعتی دنبال می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه از انعقاد تفاهم نامه ای با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای استفاده از اساتید و دانشجویان در طرح تاپ خبر داد و گفت: موضوع کارآموزی دانشجویان با تفاهم نامه ای با وزارت علوم و راه اندازی یک سامانه تقاضا محور برای به کارگیری دانشجویان کارآموز در مقطع کاردانی به کارشناسی اجرایی شده است. طرح کارورزی نیز مخصوص فارغ التحصیلانی است که سربازی رفته اند و اکنون دنبال شغل می گردند که ارایه مهارت‌های لازم به این قشر برای ورود به بازار کار در این طرح دنبال می‌شود.

کرونا روی تاپ تاثیر نداشت

قبادیان با اشاره به اینکه طرح ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار( تاپ) از سال ۱۳۹۷ شروع شده، در سال ۱۳۹۸ آزمایشی( پایلوت) دنبال شده و در سال ۱۳۹۹ به صورت وسیع در حال اجرا است، تصریح کرد: کرونا روی اجرای طرح دانشجو تاپ و استاد تاپ تاثیری نداشته و استفاده از فناوری های نوین ارتباطی در دوران قرنطینه و کرونا به کمک طرح تاپ آمده است. 

اسفند ماه سال ۱۳۹۷ مرحله نخست سامانه طرح ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار (تاپ)، با هدف ثبت نام بنگاه های صنعتی، معدنی و تجاری و نیز ثبت نیازهای پژوهشی و فناورانه آنها از سوی وزارت صمت رونمایی شد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.