stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
  • کد خبر : 139469
  • 03 تیر 1399 - 13:52
1

عنابستانی: کدام اولویت بالاتر از قطع سر اژدهای هفت سر فساد؟

عنابستانی: کدام اولویت بالاتر از قطع سر اژدهای هفت سر فساد؟

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف ضمن این که از دولت خواست که به ریل خدمتگزاری به مردم بازگردد تاکید کرد: در مجلس حاضریم برای خدمت به مردم با تمام وجود به دولت کمک کنیم.

قلم | qalamna.ir :

علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: در حالی سه ماه از سال جهش تولید می‌گذرد که حال تولید کشور خوب نیست. شرایط نامتعادل اقتصادی در کشور امکان هر گونه برنامه ریزی را از صاحبان تولید گرفته است.

وی افزود: می‌گویند اگر این دولت نبود وضع بدترمی‌شد انصاف چیز خوبی است در کلیپ‌های تبلیغاتی خود در بدترین حالت از دلار ۵۰۰۰ تومان می‌ترساندند تا رای جمع کنند اما امروز دلار در مرز ۲۰ هزار تومان است و ادعا می‌کنند که آن را مدیریت کردیم.

نماینده مردم سبزوار تصریح کرد: وضعیت امروز ناشی از ۷ سال وادادگی شما در مقابل غرب است. امیدواریم شرایط امروز کشور و قطعنامه اخیر اروپایی حداقل این حسن را داشته باشد که دولت را از غرب ناامید کند و اعتماد به ظرفیت داخلی و توان ملت ایران را مورد توجه قرار دهد. دولت به ریل خدمت به مردم بازگردد. ما در مجلس حاضر هستیم برای خدمت به مردم با تمام وجود به دولت کمک کنیم. در صورت بی عملی و بی توجهی دولت به مشکلات مربوط به زندگی مردم قطعا اقدامات مقتضی و مستحکمی را در جهت اقدام دولت به حرکت در مسیر نوکری مردم صورت خواهیم داد و فرصت‌های کشور را به تعارف با دولت از دست نخواهیم داد.

عنابستانی عنوان کرد: همه جا شاهد این موضوع هستیم که ناله مردم به آسمان بلند است. کشاورزان و دامداران، کارگران و کارمندان خرید خدمتی و شرکتی، حق التدریسی‌ها، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، بازنشستگان و ایثارگران همه از تبعیض‌ها در پرداخت‌ها، عدم اجرای قانون و عدم امنیت شغلی ناراحت هستند واحدهای صنعتی از واردات بی رویه کالاهای مشابه یا عدم اجازه واردات مواد اولیه ناراضی هستند. قدرت خرید مردم کاهش یافته و قیمت‌ها با شیب زیاد و با نوسان در حال صعود است و مسکن نیز غیر قابل دسترس و بازار بی ثبات است.

نماینده مردم سبزوار بیان کرد: نمایندگان محترم، ابتدا مجلس باید درست شود تا این مسائل حل شود. باید اصلاح را از خودمان شروع کنیم و باید کاری کنیم که در مجلس یک تحول بنیادین صورت گیرد. فرآیندهای حاکم بر انتخابات مختلف درون مجلس باید به شکلی اصلاح شود که زد وبندها و لابی‌ها تاثیری بر آن نداشته باشند. ما قول دادیم که نظام ریاستی مجلس تغییر کند و باید با قدرت به این موضوع عمل کنیم. ساختار قانونگذاری از جلسات متعدد و کش‌دار باید به جلسات کارشناسی و تخصصی کمیسیون‌ها منتقل شود. مجلس باید بتواند اولویت‌های کشور را احصا کرده و در راستای آنها اقدام کنند.

وی تصریح کرد: کدام اولویت بالاتر از قطع سر اژدهای هفت سر فساد؟ با شفافیت در هر سه قوه به ویژه قوه مجریه امکان پذیر است. تمام اطلاعات و مذاکرات، طرح‌ها، حساب‌های شرکت‌های دولتی و عمومی و حساب‌های مالیاتی و تجاری بانکی و غیره باید برای مردم شفاف شود. هیچ رانت اطلاعاتی که موجب فساد شود نباید باقی بماند. باید قوانینی را در این حوزه در همین ابتدا به سرانجام برسانیم؛ علاوه بر توجه به این مهم‌ها باید به فکر درمان ساختارهای بیمار اقتصاد کشور باشیم. بار مالیاتی باید از دوش تولید کننده بر روی دوش سرمایه‌های راکد و واسطه‌ای منتقل شود و باید مالیات را عواید سرمایه، خانه‌های خالی، زمین و معادن رها شده و خانه و ماشین‌های لوکس دریافت کرد. برای تحقق موضوع جهش تولید باید به تولید کننده یارانه بدهیم نه این که مالیات هنگفت از او  بگیریم. نظام صدور مجوز کسب و کار باید مورد اصلاح قرار بگیرد و یا باید به سوی حذف کامل مجوز کسب و کار قدم برداشت.

وی در پایان عنوان کرد: مجلس باید از کارخانه تولید قانون بدون در نظر گرفتن ظرفیت‌های اجرایی به ساختار قدرتمند نظارت تبدیل شود؛ به گونه‌ای که جرات نکنند قانون مصوب مجلس را اجرا نکنند. اگر مجلس قدرتمند باشد یک وزیر نمی‌تواند بیش از ۶ سال وزیر راه بماند که نه در این مدت  راهی بسازد و نه مسکنی و به این عمل خود افتخار کند که نتیجه‌اش وضعیت کنونی بازار مسکن باشد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.