stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
  • کد خبر : 139516
  • 03 تیر 1399 - 15:12
1
مدیرکل آموزش و پرورش فارس: اجرای طرح "قاضی در مدرسه" در مدارس متوسطه فارس

اجرای طرح “قاضی در مدرسه” در مدارس متوسطه فارس

اجرای طرح “قاضی در مدرسه” در مدارس متوسطه فارس
طرح قاضی در مدرسه با هدف ارائه مسائل حقوقی به دانش آموزان در ۳۰درصد مدارس دوره متوسطه دوم فارس اجرا می‌شود.
قلم | qalamna.ir :
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: طرح قاضی در مدرسه یکی از طرح‌های مؤثر در حوزه پیشگیری و مراقبت از آسیب‌های اجتماعی است که با هدف ارائه جذاب مسائل حقوقی به دانش آموزان در ۳۰درصد مدارس دوره متوسطه دوم فارس اجرا می‌شود.
فرهاد اسماعیلی با تبریک هفته قوه قضاییه، گفت: هدف از اجرای این طرح آگاه‌سازی دانش آموزان نسبت به جرائم و رفتار‌های مجرمانه، کاهش خطرات بزه دیدگی و افزایش مسئولیت‌پذیری آنان در مواجه با اعمال و رفتار‌های مجرمانه است.
اسماعیلی آگاه‌سازی نوجوانان و جوانان نسبت به تبعات رفتار‌های مجرمانه و مجازات، آشنایی قضات با فضای مدارس و روحیات قشر جوان و نوجوان برای صدور آرای متناسب، ایجاد اعتماد و ارتباط مناسب بین دانش آموزان و دستگاه قضایی و ترویج فرهنگ قانون مداری در جامعه در مدارس را از دیگر اهداف اجرای طرح قاضی در مدرسه عنوان کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین عنوان کرد: آشنایی دانش آموزان با موضوعات حقوقی باعث نهادینه شدن این آموزش‌ها در اذهان دانش‌آموزان و حتی خانواده‌های آنان شده و در آینده شاهد اثرات مثبت آن خواهیم بود.
اسماعیلی ادامه داد: حضور بیش از ۸۵۰ هزار دانش‌آموز، خانواده‌های آنان و نیز مربیان و معلمان در استان فارس، جمعیت قابل‌توجهی را تشکیل می‌دهند که برای اهداف فرهنگ‌سازی، گروه بسیار باارزشی به‌حساب می‌آید.
مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس افزود: با آموزش و آگاهی بخشی به این قشر از جامعه و فرهنگ‌سازی و پیشگیری، می‌توان از تشکیل پرونده‌های جدید در دستگاه قضایی جلوگیری کرد.
اسماعیلی گفت: همکاری دادگستری با آموزش‌وپرورش و ورود قضات متبحر به مدارس و آموزشگاه‌های استان در قالب طرح قاضی در مدرسه، بسیار کارگشا و مثمر ثمر است.
هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.