stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 146734
  • 25 تیر 1399 - 9:17
3

اختصاص ۲۰ دستگاه تجهیزات پزشکی به قزوین

اختصاص ۲۰ دستگاه تجهیزات پزشکی به قزوین
دبیر کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: با هماهنگی‌های انجام شده از طریق معاونت درمان وزارت بهداشت، ۲۰ دستگاه تجهیزات پزشکی از جمله ونتیلاتور (تنفس مصنوعی) و دیالیز به قزوین اختصاص یافت.
قلم | qalamna.ir :

فاطمه محمدبیگی روز چهارشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: ست کامل مگا ای سی یو نیز از جمله این تجهیزات است که در یکی از مراکز درمانی قزوین مستقر خواهد شد.

وی اظهار داشت: نخستین محموله از این تجهیزات پزشکی که به رفع کمبودهای حوزه بهداشت و درمان استان کمک می کند، هفته آینده وارد قزوین می شود. 

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: با پیگیری های انجام شده مقرر شد که تجدید بنای بیمارستان روان پزشکی ۲۲ بهمن قزوین نیز در مکان جدید انجام شود.

وی افزود: تجهیز و تقویت پایگاه های اورژانس جاده ای قزوین و همچنین تامین نیروهای مورد نیاز در بیمارستان های شهدای آبیک و رحیمیان الوند از دیگر مصوباتی بود که در نتیجه دیدار و مذاکره با معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حاصل شد.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: تکمیل بخش جنبی و الحاقی بیمارستان شهید رجایی قزوین و جذب ۶ میلیارد ریال برای تکمیل درمانگاه شهر معلم کلایه در الموت شرقی و همچنین پنج میلیارد ریال برای احداث نخستین درمانگاه دولتی در شهر اقبالیه از دیگر مصوبات این نشست بود.

محمدبیگی در ادامه به مهم ترین اولویت های کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم اشاره کرد و گفت: تدوین جهت گیری های نظام سلامت در دوران کرونا و پساکرونا، به روزرسانی نقشه راه نظام سلامت و آسیب شناسی آن از جمله اولویت های اعضای این کمیسیون به شمار می رود.

وی اظهار داشت: پیگیری منویات و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت از جمله امنیت غذایی و سبک زندگی سالم، بهبود خدمات رسانی درمانی و بهداشتی و تحقق عدالت در حوزه سلامت، پیگیری جهت تحقق سیاست های جمعیتی و ساماندهی قوانین در حوزه سلامت از جمله در بخش گیاهان دارویی و ساماندهی طب سنتی از دیگر اولویت ها و دستور کارهای این کمیسیون است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به شیوع موج دوم ویروس کرونا،گفت: از شهروندان تقاضا داریم برای حفظ جان و سلامت خود و رعایت حال کادر درمان که ایثارگرانه مشغول خدمت رسانی هستند، پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و در صورت حضور در بیرون از منزل حتما از ماسک و دستکش استفاده کنند.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از شهروندان به ویژه سالمندان و افراد دارای بیماری های زمینه ای خواست برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا از حضور در اجتماعات و مکان های شلوغ خودداری کنند.

وی همچنین به دیدار خود با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: در این دیدار چالش ها و مسایل و مشکلات حوزه های کسب و کار، جامعه کارگری و بازنشستگی قزوین تشریح و انعکاس داده شد.

محمدبیگی با بیان اینکه خدمات بیمه ای و درمانی بازنشستگان نیازمند ارتقا و بهبود است، اظهار داشت: در این دیدار مقرر شد به دلیل مهاجر پذیر بودن قزوین و تعداد قابل توجه زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست در آن، اعتبارات بهزیستی استان در این بخش افزایش یابد و همچنین اعتباراتی نیز برای تهیه تجهیزات مربوط به معلولان و توانبخشی این قشر اختصاص یابد.

وی اظهار داشت: در دیدار با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین مقرر شد ایجاد درمانگاه تامین اجتماعی در شهر اقبالیه با توجه به جمعیت بالای بیمه شدگان این شهر و اطراف آن مورد بررسی قرار بگیرد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.