stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 148581
  • 30 تیر 1399 - 14:05
0

آسیب به میراث فرهنگی به عنوان تجاوز به حقوق عامه قابل پیگیری است

آسیب به میراث فرهنگی به عنوان تجاوز به حقوق عامه قابل پیگیری است
رئیس کل دادگستری قزوین گفت: تخریب و آسیب به میراث فرهنگی را باید تجاوز به حقوق عامه دانست چرا که این میراث متعلق به نسل فعلی و همچنین آیندگان است.
قلم | qalamna.ir :

حجت الاسلام نورالله قدرتی روز دوشنبه در بازدید از الواح هخامنشی بازگشته به کشور که به شکل موقت در موزه شهر قزوین نگهداری می شود،افزود: حفاظت از میراث فرهنگی و جلوگیری از آسیب به عنوان امروزه به عنوان یک مطالبه اجتماعی مطرح است.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی هر کشور شناسنامه و هویت آن است،افزود: این میراث یک سرمایه و گنجینه ارزشمند برای کشورها به شمار می رود و بیانگر تاریخ و تمدن ملت هاست و باید به خوبی از آنها حفاظت و حراست کرد.

این مسوول گفت: در سالیان اخیر حساسیت ها نسبت به حفاظت از میراث فرهنگی افزایش پیدا کرده که یک نوید خوب برای حفظ این آثار و انتقال آنها به نسل های آینده است.

رئیس کل دادگستری قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: دستگاه قضا با تجاوزگران به میراث فرهنگی و تاریخی با قاطعیت و شدت برخورد می کند چرا که آسیب و خسارت در این عرصه قابل جبران نیست.

محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین و علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین نیز مدیرکل دادگستری را در این بازدید همراهی می کردند.

۴۰ قطعه از الواح هخامنشی بازگشته از آمریکا به میهن اسلامی برای بازدید عموم به شکل موقت و امانت از موزه ملی ایران به موزه شهر قزوین منتقل شده است.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.